PDA

View Full Version : Amp Switching



mel-aers
11 februari 2011, 09:00
Ik weet niet als ik deze vraag in het goede topic stel.

Ik heb een ENGL Z15 midi voetpedaal waarmee ik een G major 2 aanstuur.
Nu krijg ik binnenkort een Laney buizentop waar je de kanalen met een MIDI footswitch aan kunt sturen.

Is het mogelijk om de Laney amp en de Gmajor 2 aan te sturen met alleen de ENGL Z15.

Hoe zit de opstelling er dan uit?

ENGL Z15 midi > Gmajor midi in > G major midi out > Amp midi in

JTB
11 februari 2011, 09:16
Dat zou moeten werken ja.

Liquid_Metal
11 februari 2011, 09:50
Yep dat klopt. Overigens maakt het niet uit welk toestel eerst komt (G-Major2 of je amp) als je MIDI Through gebruikt. Bij de G-Major is er een gecombineerde Out/Through poort en dat maakt het nog makkelijker.

mel-aers
11 februari 2011, 11:07
Hoe is het switching dan geregeld op de pedalboard?

kun je dan bijvoorbeeld knoppen toewijzen voor het switchen van de versterker (bijvoorbeeld 1 t/m 4)
en de overige knoppen 5 t/m 9 voor het switchen van presents op de gmajor?

WillemdaGuide
11 februari 2011, 11:41
Ik zou wel als eerste de amp pakken en daarna de G-major, maar dat terzijde.
Qua switching hangt af wat dat Engl pedaal kan. wanneer je minimaal 2 preset changes kunt versturen is het mogelijk wat je beschrijft.
Als ie er maar één kan sturen dan dien je de amp en G major op elkaar afgestemd te hebben omdat ze samen binnen 1 preset dienen te schakelen. Hoeft niet verkeerd te zijn maar vergt net ff wat meer denkwerk voor de mapping.

versturen van CC's zou het helemaal handig maken aangezien je dan binnen een preset van de G-Major effecten aan en uit kan zetten.

heavy-metal-thunder
17 februari 2011, 20:56
De Gm2 heeft ook een Relais waarmee je de kanalen van je versterker zou kunnen switchen. Voor mij zeer handig omdat mijn versterker geen midi-functies heeft.