PDA

View Full Version : epiphone 1958 korina explorer



feegflor
11 februari 2011, 00:58
ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met een epiphone 1958 korina explorer. zit er over na te denken deze misschien te halen maar wou voor dat ik hem ga uitproberen toch ff polsen naar meningen van anderen.

link:

http://www.vriese.nl/producten/3617/Epiphone_1958_Korina_Explorer_-_zwart_of_geel.html

sideburns
11 februari 2011, 11:23
Ik vind het best een leuke gitaar voor dat geld, gewoon even uittesten, ben wel bekend bij vriesse, staat een berg aan epiphones dus kun je mooi vergelijken. Wel even goed opletten op de afwerking, met name het fretwerk laat nog weleens te wensen over, dit verschilt vaak erg per exemplaar

Tankman
11 februari 2011, 12:01
Geen ervaring met de Epiphone Korina, wel met de Gothic Explorer. Die was op zich wel prima te doen. Voor hetzelfde geld zou ik echter ook de Tokai EX-55 Explorer uittesten. Dat is echt een erg fijna gitaar voor ongeveer 475 euro dacht ik. De Hamer Standard Quilted Maple is ook een erg fijne, met passieve EMGs erin.

Exi
11 februari 2011, 14:23
Ik had een tijdje gelden nog zo'n Korina Explorer vast gehad in de winkel (natural finish). Wat me opviel was dat de body van de gitaar wat aan de lichte kant was. Het gevolg was dat de gitaar wel erg de neiging had om te "neckdiven" dus dat de hals van de gitaar naar beneden gaat hangen.
Bij de Gibson versie was dit duidelijk minder het geval.
Op internet ook gelezen dat mensen hun twijfels hebben over het gebruikte bodyhout. Het schijnt alder of mahonie met een laagje Korina-fineer erop te zijn, maar dat hoeft geen probleem te zijn als hij goed klinkt.
Over het geluid kan ik niks zeggen, omdat ik hem niet had ingeplugd.
Akoestisch klonk hij wel vrij dood eerlijk gezegd. In ieder geval wat minder resonerend dan ik van dit soort gitaren gewend ben, maar dat kan ook exemplarisch zijn.

De Tokai lijkt me ook een prima gitaar en die zou ik even proberen als ik jou was. Misschien dat deze net even wat beter is.