PDA

View Full Version : Accoustic sound met elek- gitaar



Br@mbo
15 mei 2003, 20:16
Hej ,

Ik heb een Washburn WR-150 + Washburn Baddog 25 (denkik) versterker.
Kga zaterdag bij een vriend beetje spelen en ik wil ook een liedje doen die ik normaal op akkoestische gitaar speel...
Ik kan m'n beide gitaren niet meenemen en heb geen geld voor effectpedaaltjes enzooi

Hoe kom ik in de buurt van een akkoestische sound met mijn 'gear', zonder pedaaltjes enzo ?


Edit: Spellingsblunder

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Br@mbo op 2003-05-15 20:17 ]</font>

skabouter
15 mei 2003, 20:23
niet denk ik. alleen als je je amp uitdoet heb je echt akoestisch. kijk, een akoestische amp, of een pedaalje of piezo`s installeren is overal een oplossing op. maar je wilt geen geld uitgeven, en het is maar voor even toch ?
niets aan te doen denk ik

Wilson
15 mei 2003, 20:25
geen oplossing voor

Lacrymosa
15 mei 2003, 20:44
Een grote houte plank nemen, zorgen dat een zo groot mogelijk oppervlakte van je gitaar in contact is met die plank, een microfoon er voor en spelen.....

anders kan et niet

CheerS!!

Kapitan Yonker
18 mei 2003, 22:54
Op 2003-05-15 20:44, schreef Lacrymosa:
Een grote houte plank nemen, zorgen dat een zo groot mogelijk oppervlakte van je gitaar in contact is met die plank, een microfoon er voor en spelen.....

anders kan et niet

CheerS!!


lol creatief :grin:

Anders Destium
18 mei 2003, 22:59
Zonder geld uit te geven kun je het best een ad plaatsen met gezocht: gratis afgeragde westerngitaar....

Voor een elektrische gitaar heb je hier modulators voor (meestal digitaal dus niet echt cool) of piezosystemen (RETEGAAF maar wel een prijskaartje...)

Het is op gitaargebied niet mogelijk om met een dubbeltje op de eerste rij te zitten, laat staan zonder :wink:

urezna
19 mei 2003, 08:57
ik denk dat je goedkoopste oplossing toch een acoustic simulator-pedaaltje zou zijn....

of mooier nog (maar ook duurder): piezo brug!! :smile:

ekkerman
19 mei 2003, 09:35
hallo allemaal.
hier is ekkerman weer met zijn catalyst en piezobrug incluis !!!
alleen om te zeggen dat je voor een paar honderd euro al een aardig piezo bruggie op je plank hebt en dat ie dan wel heel mooi is.
laat dat dan wel bij een winkel / bouwer doen die er verstand van en liefde voor heeft en dat heb ik laten doen bij markus van engelen -de brug- in monnickendam.
hij is goed en als er iets niet goed is dan repareerd hij kosteloos.
bij mij gingen mijn snaren snel breken door dat de piezo zadeltjes/geleiders te zacht waren en daar heeft hij stukjes been op aangebracht en dat was perfect !!!
ik vind markus die overigens ook bouwt voor grote namen als akkerman enzo echt een grote aanrader !!!
bye bye