PDA

View Full Version : dubbele output op GT-6 ? waarom



skabouter
15 mei 2003, 20:11
op mijn GT-6 zitten dus 2 outputs. kijk maar
http://namm.harmony-central.com/SNAMM01/Content/Boss/PR/GT-6-rear-large.jpg

een mono L en een R. ik doe de versterker altijd in L. maar waar is die R nou voor ?
ik kan het nergens vinden. als ik mijn andere amp in die R doe, zou je stereo verwachten toch ? maar er komt geen geluid uit

wat moet je met die R ?

helleke
15 mei 2003, 20:53
Ik heb weinig verstand van die Boss-dingen maar hij zou het inderdaad wel moeten doen.Normaal gesproken is de L inderdaad voor mono.Zit er geen preset in de GT6 waar je hem op mono of stereo moet schakelen?

skabouter
15 mei 2003, 22:17
neej, dat niet, er zijn wel bepaalde effecten in stereo te gebruiken, zoals de delay. maarja, dan moet ik wel stereo kunnen zetten.

je zou toch verwachten dat je stereo krijg als je 1 amp in L, en 1 in R doet. (of dat er tenminste 2 amps werken, desnoods mono)

Ic3gl0vE
15 mei 2003, 23:46
die R hoort het geluid voor jouw rechter versterker te geven, voor als je bijvoorbeeld ping-pong delays wilt maken

Ohzoso
16 mei 2003, 06:39
..of stereo-chorus of stereo-flanger.

skabouter
16 mei 2003, 08:38
juist ja. maar toch doet ie het niet :sad: :?

Zhou
16 mei 2003, 17:06
R doet 't alleen als L ook is ingeplugd
L=Mono
dus je kan niet alleen R gebruiken

helleke
16 mei 2003, 17:53
Als ik mono speel sluit ik mn pre-amp(L) aan op kanaal A of B van mn eindtrap.Wil ik stereo spelen dan gaat output L van pre-amp naar kanaal A van eindtrap en output R van pre-amp naar kanaal B van eindtrap.Lijkt me toch dat dat met een GT6 hetzelfde moet zijn?Als je er dus 2 versterkers op aan sluit krijg je geen stereo.Tenminste.......dat denk ik.Je hebt misschien de manual nog??

skabouter
16 mei 2003, 19:57
jazeker, maar daar kan ik eigenlijk niets vinden over het gebruik van die R (los, of in combi met L)

helleke
16 mei 2003, 22:26
Dit staat er in mijn manual.
9)Left/Mono Output - This is the left audio output. Use both left and right outputs when you are running in stereo mode. If you are running
in mono mode, use the Left output and selectable mono mode in the utilities section.
10) Right Output - This is the right audio output for use when running in stereo mode.

Tis wel niet dezelfde processor maar moet op t zelfde neerkomen.

skabouter
16 mei 2003, 23:08
zoiets staat er inderdaad ook ergens. maarja, toch doet niets het.........
nog maar eens proberen, er is vast wat mis van mijn kant.....

skabouter
17 mei 2003, 14:40
het is gelukt !! beide versterkers doen het inmiddels

nu nog even zoeken hoe ik echt stereo effecten maak, maar dat moet makkelijk zijn met d GT-6 :smile: