PDA

View Full Version : Dubbele Overdrive



Hallie
10 februari 2011, 13:52
Hoi,

Ik zoek een pedaal met 2 drives erin.
In ieder geval een pedaal met 2 kanalen die goed bruikbaar zijn. Ze hoeven niet perse perfect te zijn in het boosten van elkaar, al ga ik er vanuit dat dat wel kan aangezien ze in 1 behuizing zitten. Want ik heb al een vette booster en die werkt perfect voor mij. (een mxr/cea mc401)

waarom zoek ik dat?
Nou, ik speel in een coverband en ik heb eigenlijk 1 drive pedaal - Boss bd-2
Ik buk dus te vaak om aan die gain knop te draaien. Het geval wil dat ik nu eens wat centen heb...dus het is tijd om aan te schaffen wat ik echt nodig heb voordat het geld weer weg is ;).

Met dat nieuwe pedaal wil ik gewoon alle drive sounds onder mijn voeten hebben die ik nodig heb.. en dat moet lukken aangezien ik dan 3 drives heb. ik zal het dan dus met name gaan gebruiken voor het wat stevigere werk.
Rythm & lead.

Wat spelen we?
Pop & rock. Van de dijk en van dik hout tot ac/dc en killing in the name of, en van wonderwall tot aan sex of fire..

Waar speel ik over? een les paul en een vox ac30cc2.

wat is het budget? om en nabij de 150 euro.

Ik lees altijd dat vox niet alle pedalen even fijn slikt, dus vandaar dat ik al jullie tips en ervaringen wel kan gebruiken tijdens deze zoektocht.

overigens ken ik niet veel dubbele drive pedalen. ik ken er wel veel met een ingebouwde boost, maar dat zoek ik niet.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

LordRiffenstein
10 februari 2011, 13:58
Waarschijnlijk meer dan je budget maar voor mij nog altijd een van de beste 2-kanaals pedalen:

Foxrox ZIM

http://www.foxroxelectronics.com/ZIM%201.html

http://www.foxroxelectronics.com/Resources/Zimred1.JPG

Kim Wilson
10 februari 2011, 14:01
Probeer de Blackstar HT-Dual eens, tweedehands zeker binnen het budget. Of de Visual Sounds Jeckyl&Hyde.

En je kunt natuurlijk ook stacken. Als je er één pedaal bij haalt, en je trapt die tegelijk in, heb je al een derde gainstage. En je kunt je booster ook vóór je BD-2 leggen om op die manier meer gain te krijgen.

Maar ik zou zeker die HT-Dual eens checken. Lekker dikke overdrive die voor jouw stijl zeker kan werken. Hopen dat ie op je amp lekker klinkt.

marc_o
10 februari 2011, 14:03
Op een Vox is echt heel goed:

Carl Martin PlexiTone....niet goedkoop, maar je hebt geld. Check 'm op Youtube en wees verbaasd. Echt 1 van de betere drivepedalen!

Oh, ik las over je bedragje heen, sorry, ga je niet redden voor 150.

apekop
10 februari 2011, 14:38
dit aparaat Seymour Duncan lijkt me iets voor jou.
Ik heb hem nooit gehoord, maar het heeft me altijd geboeid en ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar (ik geloof dat John Mc Laughlin ook deze gebruikt):
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/9884908a1517110682fede566eb74cb5.jpg&imgrefurl=http://www.dolphinmusic.co.uk/product/15278-seymour-duncan-sfx-03-twin-tube-classic.html&usg=__EBsqzrLnkkieETje5ZzV36jadSs=&h=700&w=700&sz=81&hl=nl&start=0&sig2=S-YmH0ooJm5h7sXobnAWIQ&zoom=1&tbnid=whEz6JsLrAzH_M:&tbnh=164&tbnw=173&ei=U-pTTYbrNMyUOv6D9fEI&prev=/images%3Fq%3Dseymour%2Bduncan%2Btube%2Bdrive%26hl% 3Dnl%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DX%26rls%3Dorg.mozilla:en-US:official%26biw%3D1680%26bih%3D831%26tbs%3Disch: 1%26prmd%3Divnsofd&itbs=1&iact=hc&vpx=142&vpy=76&dur=570&hovh=225&hovw=225&tx=124&ty=115&oei=U-pTTYbrNMyUOv6D9fEI&esq=1&page=1&ndsp=29&ved=1t:429,r:0,s:0

Hallie
10 februari 2011, 15:05
Bedankt zover,

Die semyour duncan ziet er interessant uit!
evenals die ZIM.. maar waar vind je zo'n pedaal in een winkel?

test lijst:

-jeckyl and hyde.
(staat me ergens bij dat ie het niet zo lekker doet op een vox?)
-semyour duncan twin tube ( is vast ergens te vinden.
-Foxfox ZIM (als die ergens te testen is)
-Carl martin plexi
-blackstar ht dual.

@kim ik zoek het liefste toch een dubbele drive in 1 pedaal, lekker compact en toch diverser dan stacken denk ik zelf.

ovrigens zijn er een paar t rex pedalen die ook 2 kanalen hebben; uit mijn hoofd:

dr swamp
moller
mudhoney 2

kan iemand daar iets over kwijt?

ik wil overigens wel boven de 150 gaat zitten, daar ontkom ik dus niet aan :)

Kim Wilson
10 februari 2011, 15:11
@kim ik zoek het liefste toch een dubbele drive in 1 pedaal, lekker compact en toch diverser dan stacken denk ik zelf.
Als je gaat stacken, hoef je maar één enkel pedaal te kopen, dus compacter dan een dubbele drive. Zeker t.o.v. een HT-Dual of J&H, die best wel erg groot zijn. Ook kun je kiezen tussen de ene overdrive, de andere of allebei tegelijk.

Maar idd, met een dubbel pedaal heb je nóg meer mogelijkheden.

Jochem92
10 februari 2011, 15:48
Misschien is dit pedaaltje wat voor jou?

De Germanium 4 Big Muff PI van Electro Harmonix, Overdrive en Distortion in 1.
http://www.ehx.com/products/germanium-4-big-muff

Je kan de overdrive en distortion beiden apart gebruiken of stacken.

Rakker
10 februari 2011, 15:57
Kijk ook eens naar de Zvex box of rock.

Hallie
10 februari 2011, 16:00
Misschien is dit pedaaltje wat voor jou?

De Germanium 4 Big Muff PI van Electro Harmonix, Overdrive en Distortion in 1.
http://www.ehx.com/products/germanium-4-big-muff

Je kan de overdrive en distortion beiden apart gebruiken of stacken.

thanks, maar ik ben totaal niet gecharmeerd van ehx nieuwe pedalen.
maar als ze hem hebben zal ik 'm niet overslaan!

Hallie
10 februari 2011, 16:03
-jeckyl and hyde.
(staat me ergens bij dat ie het niet zo lekker doet op een vox?)
-semyour duncan twin tube ( is vast ergens te vinden.
-Foxfox ZIM (als die ergens te testen is)
-Carl martin plexi
-blackstar ht dual.
-box of rock
- dr swamp
-moller
-mudhoney

verder kwam ik er achter de xotic de AC en BB ook in 2 channel heeft.

ik kom welmet alle pedalen boven de 150 euro uit, dus vergeet de prijs, ik gooi er wel wat bij op.

nogmaals, als iemand weet dat 1 van deze pedalen niet echt tot zijn recht komt op een Vox ac30, hoor ik dat graag!

Jasper.
10 februari 2011, 18:45
ibanez jemini?

vinni
10 februari 2011, 18:55
Als je er toch wat bij doet :

http://www.dual-drive.de/Gif/DD-neu-schatten.gif

Vinni

arjanb01
10 februari 2011, 19:25
Koch pedaltone of Mesa Boogie V-twin ?
Heb je een driekanaals pedaal, clean-crunch-lead.
Rond de 250 euro beide volgens mij...

jero
10 februari 2011, 20:11
Als die BD-2 bevalt zou ik er eerder een pedaaltje bij zoeken. Je hebt je basis drive sound in orde, een booster of andere drive kan zorgen voor de variatie.

elmoman
10 februari 2011, 20:16
Rond jou budget is de beste optie wat mij betreft HT-dual.

alfred
10 februari 2011, 22:05
Carl Martin DC-Drive.

Heeft meen ik een Drive kant en een Clean Booster kant, beide apart te schakelen.

Is niet erg duur, rond de 100 euro geloof ik.

Liquid_Metal
10 februari 2011, 22:18
De Blackstar Dual zou het inderdaad best wel eens kunnen zijn.

apekop
10 februari 2011, 22:34
Die semyour duncan ziet er interessant uit!
evenals die ZIM.. maar waar vind je zo'n pedaal in een winkel?
-semyour duncan twin tube ( is vast ergens te vinden.
:)

Die Seymour Duncan is goed verkrijgbaar, volgens mij zelfs bij Thomann. Hij is niet eens zo duur.
Koop die gewoon, dan kun je mij laten weten hoe deze bevalt. ;)

hdhv
10 februari 2011, 22:36
Blackstar vond ik geen geweldenaar i.t.t. wat op dit forum verkondigd wordt. Heb ik na enkele weken al weer verkocht.
Heb nu zelf de Brunetti Mercury, en die is erg gaaf, maar slechts 1 kanaal.

Voor 2 kanalen zou ik eens kijken naar:
Okko diablo of Shiny Opium
Beiden voorzover ik weet niet in een winkel verkrijgbaar, dus testen alleen bij iemand die het pedaal al heeft. En die zijn er niet zoveel (denk ik)


en youtube filmpjes zijn leuk, maar zeggen erg weinig over het geluid dat jij gaat horen.
Dus inderdaad zelf ff testen.

Kim Wilson
10 februari 2011, 22:43
Ik heb de HT-Drive, en hij klinkt vrij donker. Ik moet de tone erg hoog zetten. Maar dan klinkt ie wel heel erg lekker hoor. Vol en dik. Niet supergedefinieerd, heel anders dan mijn OCD, maar gewoon een smooth overdrive. Als die drive ook in de HT-Dual zit, is dat pedaal best geschikt voor wat de TS ermee wil. Mits het natuurlijk een beetje wil matchen met zijn amp.

ChazyChaz
11 februari 2011, 02:17
Ik vraag me af, waarom per se een twin pedaal en niet gewoon twee losse pedalen? Just curious :)
Ik zie namelijk het voordeel er zo snel niet echt van in. Heb ik sowieso altijd een beetje gehad bij twin pedalen trouwens, maar voor wat jij wil
(twee verschillende, en dus niet per se op elkaar afgestemde sounds, die je waarschijnlijk ook niet wil stacken) zie ik het voordeel niet helemaal. Please, do elaborate! ;)

tomdiedom
11 februari 2011, 02:22
Je hoeft dan maar één voedingsdraadje/dc-chain plek in te nemen.

FruscianteFan
11 februari 2011, 02:25
Ik zou liever 2 daisy-chain extra in gebruik hebben dan één blackstar adapter. Die krengen zijn vervelend groot.

Kim Wilson
11 februari 2011, 08:10
Een Boss adapter is groter. De Blackstar adapter kan ik onder mijn Pedaltrain kwijt, dat lukt met de Boss adapter niet.

Hallie
12 februari 2011, 14:35
bedankt voor alle reacties.

ik ga zeker twin pedalen testen die hier genoemd worden.

Ik hoor echter nooit wat over die Xotic pedalen. kan iemand daar iets over kwijt?

@chazychaz..
Ik weet het eigenlijk ook niet. op 1 of andere manier lijkt me dat simpeler en logischer. als ik voor losse pedalen ga, zie het bos al helemaal niet meer door al die bomen..

Voor die 36 pop rock nummers die we op een avond spelen wil ik gewoon niet meer spelen met 1 drive, terwijl ik zo nu en dan door de knieën moet om aan de gain te draaien.

toen dacht ik dus meteen aan een dual drive.. 2 drives + bd2 = divers genoeg.

maar inderdaad, waarom geen losse pedalen? ik dacht overigens eerlijk gezegd dat ik goedkoper uit zou zijn met een twin pedal, maar eigenlijk maakt het geen hol uit.

even
12 februari 2011, 17:02
Ik heb de Zvex Distortron, niet wat je zoekt maar de sound is echt heel lekker. De box of rock heeft er dus een boostfunctie bij. Verder nog de TC electronic, overdrive en distortion in één pedaal, programmeerbaar en stapelbaar.

Ace 1.15.19
12 februari 2011, 18:11
Ik zou zeggen misschien een Boss OD-20 of een VS Jeckyll & Hyde.