PDA

View Full Version : HNGD: Lefty Bach Explorer



AgileGhost
10 februari 2011, 09:48
Ongeveer een half jaar geleden was ik op dit forum aan het lezen en postte ik wat in een topic over Bach gitaren. Ik kreeg er een hele positieve indruk van.

Ik ben zelf als lefty nogal beperkt in het kiezen van de voor mij perfecte gitaar. Ik wilde al tijden een spalted maple top explorer, maar custom laten bouwen is voor mij gewoon te duur.

Toen ik in contact kwam met Rob (hier op het forum bekend als Basvarken) , bood hij mij aan voor mij een bestelling te plaatsen bij Bach. Hij kent de mensen daar en kon voor mij een one-off lefty spalted maple explorer laten bouwen. Ik kreeg netjes een offerte en het zag er goed uit. Ik kon zelfs nog wat voorkeuren aangeven: zo wilde ik geen inlays in de toets.

Rob waarschuwde mij wel dat de mensen bij Bach niet echt stipt zijn en dat het allemaal wat langer duurde. Ik moest dus even geduld hebben, maar hier is ie dan:

http://i301.photobucket.com/albums/nn41/agileghost2/LHEXPLSPMPL-small.jpg

http://i301.photobucket.com/albums/nn41/agileghost2/LHEXPLSPMPL3-small.jpg

Eerste indruk: heel goed afgewerkt, geen dode frets, goede sustain, kwaliteitsgitaar! En dat voor errug weinig geld!

jim__
10 februari 2011, 09:56
Pics or it didn't happen! (op de een of andere manier doen je foto's het niet ;))

Edit: nu staan ze er wel bij! Mooi ding, gefeliciteerd! Doet het mooi, dat spalted maple bij een Explorer.

AgileGhost
10 februari 2011, 10:03
Oh ja, dat gedoe met die foto's altijd... imageshack werkt dus niet, photobucket gaat beter :)

budje
10 februari 2011, 10:13
en dit, beste vrienden, is de beste reden om gitaren niet dekkend te lakken.

wow!!!

Thiez
10 februari 2011, 10:15
Zeer mooi dingetje! Dat topje is echt smexeeyy

macwilliams
10 februari 2011, 10:16
Wat een top service zeg, en een mooie gitaar ook:ok:
Ik ken Bach ook alleen van naam en heb lovende replies gelezen.
Deze bevestigt dat ook nog eens.

Hoe lang heb je er op gewacht?

Basvarken
10 februari 2011, 10:22
Heel veel plezier met deze schitterende gitaar Pieter. Ik was echt onder de indruk toen ik hem zag. Normaal ben ik niet zo fan van exotische topjes maar deze is in het echt wel heel erg mooi.
Ik snap niet hoe ze het voor mekaar krijgen voor dat geld.

Ik had nog wat meer foto's gemaakt:

http://gallery.me.com/vdbroekrob/100285/LH-20EXPL-20SP-20MPL2-small/web.jpg?ver=12971729380001

http://gallery.me.com/vdbroekrob/100285/LH-20EXPL-20SP-20MPL-20back-small/web.jpg?ver=12971729330001

http://gallery.me.com/vdbroekrob/100285/LH-20EXP-20SP-20MPL-204-small/web.jpg?ver=12971729350001

Riky
10 februari 2011, 10:35
Dat ziet er zeer goed uit zeg!

JTB
10 februari 2011, 10:46
erg mooi topje!

Duhsjaak
10 februari 2011, 10:50
en dit, beste vrienden, is de beste reden om gitaren niet dekkend te lakken.

wow!!!

Hi
Gefeli!!!!!
En helemaal eens met het bovenstaande.
Maak je even s.v.p. s.v.p. een sounds ding of you tube soundbite?
Ik ben vast niet de enige die stink benieuwd is naar hoe die klinkt.

Een een dikke pluim voor Basvarken.
Marilyn Monroe zei ooit (maar niet tegen mij) Anything worth while having, is worth while waiting for. Of woorden van gelijke strekking.

Zie hier het bewijs.

Groet, Gus

almarvk
10 februari 2011, 10:57
Ziet er super vet uit! Spalted maple blijft altijd aantrekkingskracht op mij hebben, en ook deze top ziet er weer super uit. Gaaf hoor!

AgileGhost
10 februari 2011, 11:09
Wat een top service zeg, en een mooie gitaar ook:ok:
Ik ken Bach ook alleen van naam en heb lovende replies gelezen.
Deze bevestigt dat ook nog eens.

Hoe lang heb je er op gewacht?

Gitaar besteld in juli, ze zijn begonnen met bouwen in oktober, eind januari was hij klaar.

Youtube clipjes gaat denk ik niet lukken, ik heb helemaal geen camera of opnameapparatuur... er staan wel een andere bach explorer op youtube die je kunt horen.

Vanochtend voordat ik ging werken nog even naar em gaan kijken... echt een beauty!

Thiez
10 februari 2011, 11:13
Wow die achterkant ziet er ook vet uit. Combineerd goed.
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat hij uiteindelijk gekost heeft?

AgileGhost
10 februari 2011, 11:18
Wow die achterkant ziet er ook vet uit. Combineerd goed.
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat hij uiteindelijk gekost heeft?

Iets van 325 euro (incl. verzending).

jim__
10 februari 2011, 11:23
Iets van 325 euro (incl. verzending).
Da's ehm.... niet zoveel nee! Denk dat Bach het druk gaat krijgen de komende tijd :soinnocent:

Nagramoth
10 februari 2011, 11:24
...ben sprakeloos...

Wat een knettergeile gitaar zeg!
Hoe doen die Tsjechen dat voor dat geld?

iWishmaster
10 februari 2011, 11:26
Wow, da's inderdaad errrruuug sexy! En de dat voor de helft van de prijs van een crappiphone ...

Ijselrobo 07
10 februari 2011, 11:28
errug mooie gitaar :ok:

Rinze
10 februari 2011, 12:07
Erg mooi ding!

Jammer dat ie verkeerd om is.

Maleco
10 februari 2011, 12:18
Damn,

Agileghost of Basvarken, zouden jullie mij ook in contact kunnen brengen met dit bedrijf? Ik wacht zelf ook al een tijd op een vette Explorer.

Bernardduur
10 februari 2011, 12:50
:0

Heb al jaren een B&CH (het is geen bach maar OK) ES335 model en een aantal bassen van ze en die zijn nog steeds erg erg goed. Het hout is prima, model is goed, afwerking perfect. Electronica is mondjesmaat; goedkope potmeters, Artec elementen, etc ...... maar het KLINKT wel!

Heerlijk!

Maleco
10 februari 2011, 12:55
B&CH komt wel van hetzelfde bedrijf als Bach? Electronika kun je zelf makkelijk upgraden
:)

Bernardduur
10 februari 2011, 12:57
B&CH komt wel van hetzelfde bedrijf als Bach? Electronika kun je zelf makkelijk upgraden
:)

Ik bedoelde eigenlijk dat iedereen het verkeerd leest als Bach maar eigenlijk is het B&CH; de eigenaren zijn meneer B en meneer CH :D

Basvarken
10 februari 2011, 12:57
B&CH = BaCH

Basvarken
10 februari 2011, 12:59
BaCH heeft trouwens een deal gemaakt met CTS. Dus in de toekomst gaan ze met goeie potmeters werken in plaats van die crappy kleine gevalletjes.

Luke-wannabe
10 februari 2011, 13:04
Tof ding man! Maar ben ik nou de enige die het opvalt dat er geen pickup switch op zit?

AgileGhost
10 februari 2011, 13:41
Ja, dat is een hersenspinsel van iemand bij Bach geweest... maar er zitten twee volumepots op dus ik kan wel gewoon tussen elementen schakelen door 1 pot dicht te draaien. Als ik ooit nog eens de pickups vervang neem ik die schakelaar meteen mee, denk ik.

Thiez
10 februari 2011, 13:45
Dat is idd geen geld voor zo een vet ding!
maar goed, we zien hem nu natuurlijk alleen op foto's, zijn veel chinese merken die er goed uit zien maar voor geen meter spelen.
DUUUS Hoe speelt hij?

AgileGhost
10 februari 2011, 13:50
Eerste indruk: mooie medium frets, lage actie, maar iets te dunne snaren naar mijn smaak. Volgens mij ligt er 0.09 op. De strap-pin aan de halszijde zit op zo'n manier dat de gitaar een beetje neckdive heeft, dat ga ik proberen te verhelpen door de pin op de achterkant te zetten (had een vorige explorer van mij en dat hielp perfect). De elementen zijn niet slecht en de gitaar zelf klinkt mooi warm en krachtig. Moet nog even wennen, maar wordt vast een blijvertje!

Maleco
10 februari 2011, 14:13
Ben zelf ook hard op weg om er 1 te bestellen nu :)
Hoe is de bereikbaarheid bij de hogere frets?

wietse
10 februari 2011, 14:54
Ja, dat is een hersenspinsel van iemand bij Bach geweest... maar er zitten twee volumepots op dus ik kan wel gewoon tussen elementen schakelen door 1 pot dicht te draaien. Als ik ooit nog eens de pickups vervang neem ik die schakelaar meteen mee, denk ik.

wordt dan een microswitch of een rotary want je hebt voor een normale toggleswitch geen ruimte, of 2 push/pull pots waar je ze mee kan schakelen.
maar ziet er erg goed uit en dan nog custom build voor zo weinig.

Mr. Dynamite
10 februari 2011, 14:55
Awesome! Super gaaf met dat maple op de body :crazyhappy:

Basvarken
10 februari 2011, 15:00
wordt dan een microswitch of een rotary want je hebt voor een normale toggleswitch geen ruimte, of 2 push/pull pots waar je ze mee kan schakelen.
maar ziet er erg goed uit en dan nog custom build voor zo weinig.

Jawel hoor, dat kan best.

http://www.bachmusik.com/ew-core/watermark.php?photo=bexp-mjbs-pohlle-jpg

Madcow
10 februari 2011, 15:34
Boh, daar zit veel leuks bij zeg! waarmee is het te vergelijken?

Terminus
10 februari 2011, 17:16
325 euro? Hebben je niet met een of andere rare Chinese betaalsite moeten betalen? Je zou zeggen dat het niet kan voor dat geld...

(stiekem wil ik dezelfde maar dan in het wit. En wel nu.)

AgileGhost
10 februari 2011, 17:44
325 euro? Hebben je niet met een of andere rare Chinese betaalsite moeten betalen? Je zou zeggen dat het niet kan voor dat geld...

(stiekem wil ik dezelfde maar dan in het wit. En wel nu.)

zoiets (http://link.marktplaats.nl/408771982)? die was ooit van mij, de nieuwe eigenaar was er zeker niet blij mee. Ik zat telkens te twijfelen of ik hem niet moet terugkopen, maar nu ik mn Bach heb is mn GAS weer even gestild.

LaszloVersteeg
10 februari 2011, 18:19
GASGASGAS!!!!
Ik wil ook een lefty explorer:cheerup:

Jimwoud
10 februari 2011, 18:56
Ziet er erg goed uit!! Hoe is de hardware?

@Agile: u got pm

wietse
10 februari 2011, 19:21
Jawel hoor, dat kan best.

http://www.bachmusik.com/ew-core/watermark.php?photo=bexp-mjbs-pohlle-jpg

ja zo wel, als je één volumepot laat vervallen, anders niet.

Basvarken
10 februari 2011, 19:26
Inderdaad.

De toggle switch op de onderste hoorn zou ook nog kunnen, maar dan moet er wel gefreesd worden...

AgileGhost
10 februari 2011, 19:27
Dat is toch een kutplek voor een switch... en zonde van het mooie hout!

Basvarken
10 februari 2011, 19:37
Toch zijn er genoeg die die switch daar wel hebben zitten.

http://www.bachmusik.com/ew-core/watermark.php?photo=bexp-trd-de-jpg

Je zou trouwens die switch via de achterkant kunnen doen. Dan hou je de top in tact en hoeft er niet zo'n grote slagplaat overheen.



Maar het eenvoudigst is gewoon die middelste potmeter omruilen voor een switch.