PDA

View Full Version : normale snaren op een bariton ?



skabouter
15 mei 2003, 20:05
kan dat ? normaal zitten daar van die dikke vette op, voor downtunen enzo.

maar stel dat ik die mike mushok koop, en ik wil er gewoon en .09 setje op doen, kan dat ? of issie daar gewoon niet voor ?
tis ook nog een 28" scale

fred dons
15 mei 2003, 21:45
kan wel maar dan kun je eigenlijk alleen in een a of b stemming spelen, ik heb een 7 snarige bariton die in e staat (op de lage b na)maar bij een 09 setje zou de hoge permanent op knappen staan

skabouter
15 mei 2003, 22:11
hmmm, das vervelend, want ik wil die MM, maar dan wel in E-stemming, en met gewoon .09 setje

maar waarom staan die hoge snaren dan op knappen ? de hals is wat langer, maar dan kan je toch gewoon lange snaren nemen ? daardoor gaan ze toch niet strakker staan of knappen ?

Negative K3 fan
15 mei 2003, 22:25
die hals is langer dus moet je de snaren harder aanspannen en dat kunnen ze niet aan en dan BATS.

skabouter
15 mei 2003, 22:34
he damn...daar gaat mijn mooie plan. ik ben verliefd op die gitaar. maarja, als 09 nie past dan gaat het feest niet door. want ik hoef geen dikke metal snaren.....

vraagje: kan het echt niet stiekum ????? please ??

Negative K3 fan
15 mei 2003, 22:37
alleen als je naar beneden stemt. Heb je eigelijk al wel eens een bariton gitaar bespeeld? Dat is volgens mij behoorlijk wennen, helemaal als je een gibsons achtige scale gewend bent.

skabouter
15 mei 2003, 22:42
nooit gespeeld nee. ik ben geen gibson scales gewend, hoor (tenzij die universeel zijn) ik heb geen gibson
maarja, jammer dan. het is een mooie gitaar.

Mithrandir
15 mei 2003, 22:49
je kan natuurlijk ook gewoon gaan wennen aan wat dikkere snaren he, is goed voor je ontwikkeling als gitarist.

skabouter
15 mei 2003, 22:50
dat klopt, maar die dikke moeten wel erg strak staan als je E stemming wilt houden.
en ik speel vrijwel alleen SKA, en solo`s en punk. voor punk is het prima, maar SKA (dus slagpartijen) en solo`s zijn neit lekker met DIK en STRAK !

maarja, het kan, maar dan voor andere doeleinden dan. maar ik had hem liever als "main"

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: skabouter op 2003-05-15 22:51 ]</font>

Mithrandir
15 mei 2003, 22:52
dan is mijn vraag, waarom wil je die baritone? Idee er achter is toch dat je makkelijker in lagere stemmingen kan spelen?


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2003-05-15 22:54 ]</font>

skabouter
15 mei 2003, 23:01
das het juist, het gaat me meer om dat model. ik ben voorstander van neck-tru, en koester grote liefde voor Olie finish. sterker nog, ik HAAT lak. ik hou ook van 2 humbucker, en dan vooral met van die kapjes, net als mijn sheraton II.
en dit soort gitaren zijn meestal erg duur. want olie finish = vaak custom= vaak duur. en deze MM is maar 1000. valt redelijk mee.

ik weet er zijn andere manier (customizen, schuren enzovoort) maar dit leek me gewoon wel leuk.

bert k
15 mei 2003, 23:14
Nee man, koop dan een Danelectro en een berg schuurpapier! Ik hou ook niet van lak, wel van rare gitaren :grin:
Maar daar moet je dus geen ska-slagjes op gaan spelen. Meer vette surf-solo's denk ik.

Bert K

skabouter
15 mei 2003, 23:16
tja..ik speel van alles. ook metal.dus dan is zo`n gitaar wel cool. maar tis zo zonde om dit tekopen voor alleen die 1 op 10 x dat ik wat metal rag. tmoet een main guitar zijn. eigenlijk moet iedere gitaar die ik heb, en die ik nog ga kopen een main guitar zijn.

bert k
15 mei 2003, 23:23
Hihi, allemaal main guitars, zo werkt dat toch niet? Een bariton is voor de lage twang toestanden en daar zou ik kabeltouwen opzetten. En voor de metal heb je dan weer iets anders met lekkere 009 snaartjes. Went best wel, die kabels; krijg je eelt van :smile:

Bert K

skabouter
15 mei 2003, 23:25
nou, ik heb een tijdje op een normale gitaar gespeelt met een .16 setje. de lage E was een .57 en hij was dus in E gestemd
gaf mooie tone, goede harmonix, en lekker vol enzo. maar het soleerd niet lekker. en ska dus ook niet....

bert k
15 mei 2003, 23:28
En light top heavy bottom? Ik speel met 009 t/m 052, dat is nog niet zo extreem als die 016 set, maar als je nou alleen de bassnaren dik neemt? Kan je toch lekker soleren.

Bert K

skabouter
15 mei 2003, 23:31
dat is zo. kan dat ? is die spanning dan niet een beetje raar over de hals verdeeld zodat ie scheef trekt ?

ownee, kan niet eens, want de hoge snaren moeten ook dik zijn. anders doen ze *KNAP*
(zegt men hierboven)

bert k
15 mei 2003, 23:35
Nee, die "Knap!" was bij een lange hals.
Nee hoor,dat blijft wel heel. Ik heb ff nagedacht, maar dat moet goed gaan. Maar hoe het klinkt weet ik niet. Ik heb op mijn Charvel ooit eens hele dikke snaren gezet en in B gestemd, maar dat klonk helemaal nergens naar dus.
Maar als je de zaak in E zet moet dat wel goed gaan.

Bert K

hoofd
16 mei 2003, 00:02
.009-.052 heb ik ook wel 's gehad, maar das niks. Momenteel gebruik ik .011-.052, das wel wat :wink:.

fred dons
16 mei 2003, 08:37
als je perse wilt kun je natuurlijk ook een lage stemming nemen met een capootje op de 2e fret, moet je wel de posities opnieuw uit
je hoofd leren (o;

en als je een ge-oliede bariton wilt, warmoth verkoopt bariton conversion necken die op een fenderscale body passen (bij olien vervalt wel de warmoth garantie maar als je hem goed in de was zet hoeft dat geen probleem te zijn)

skabouter
16 mei 2003, 08:37
Op 2003-05-15 23:35, schreef bert k:
Nee, die "Knap!" was bij een lange hals.
Bert K


hadden we het dan niet over die baritone ? ik wel dacht ik :smile:

bert k
16 mei 2003, 09:04
Was ik vergeten... :smile: Maar waarom dan perse die lange hals als je toch niet naar die lage tonen zoekt?

Bert

fred dons
16 mei 2003, 09:20
skabouter, mijn afspraak van zaterdag ging niet door dus je zou zaterdag langs kunnen komen (kun je gelijk een bariton in E uitproberen)