PDA

View Full Version : Pink Floyd - Another brick in the wall solo.



stratie
9 februari 2011, 22:41
Goedeavond!!

Ik heb al erg vaak hier voorbij zien komen. Eigenlijk ben ik niet zo'n strat man meer, maar ik heb hem toch even uit het stof gehaald om dit solotje op te nemen!

Hij is op gehoord gedaan dus dont blame me als er wat noten naast zitten!:D

http://www.youtube.com/watch?v=nVT3B0J2BAk

Reacties etc zijn altijd van harte welkom:)

stratie
12 februari 2011, 15:27
niemand? :makeup:

beunklats
12 februari 2011, 16:42
nice, mooie cover

ErikE
12 februari 2011, 18:27
Erg mooie sound, en goed gespeeld!

pasqual
12 februari 2011, 22:03
Erg mooie sound, en goed gespeeld!

hier sluit ik mij bij aan. :ok:

refused199
12 februari 2011, 22:44
klinkt zeker goed!
is dat een AM standard strat? Welke amp gebruik je hier trouwens bij, en nog ander spul?

arnoldtims
12 februari 2011, 23:23
op een of andere manier heb ik hier overheen gelezen.
Maar ik vind het een mooie solo met een mooi geluid.

stratie
13 februari 2011, 00:20
Bedankt allemaal voor deze coole reacties:ok:

In de clip gebruik ik een Fender strat USA std.
En een BOSS ME-50 in combinatie met een Boss Compressor, en een heeeeeeel klein beetje sustainer, maar dat mag geen naam hebben. De amp is een Marshall DSL 201 JCM 2000. Dat is eigenlijk mn oefen ampje, maar heeft altijd wel een lekkere rauwe buizen sound in combi met een strat.

Gr Strat

Henri H
13 februari 2011, 00:21
Jammer dat beeld en geluid niet synchroon lopen.
Ik dacht eerst: "ach, da's gewoon playback", maar later hoorde ik toch wel wat verschil met het origineel. Er goed gedaan! :ok:

Harald
13 februari 2011, 12:30
Goed gedaan, hoor wel hier en daar wat dingen waar de timing in de originele solo van Gilmour net wat anders (en 'funkier/lekkerder' (niet funky van funk als stijl)) is.

Weet niet waar Gilmour dit live op speelt, maar dacht dat voor de plaat juist bij dit nummer een Les Paul is gebruikt, ivm de vrij extreme bend die er in zit. Dat gaat makkelijker met een korte mensuur. Man, daar heb ik vroeger wat snaren op gebroken :D Als ze net wat ouder waren was die kwart noot goed te halen, maar de kans was bij mijn gitaar toen ook wel erg groot dat de snaar gelijk ook brak :D

Blijft toch wel een vreselijk gave solo!

benwave
13 februari 2011, 19:18
Jammer dat het filmpje niet synchrony loopt...Maar heel erggg lekker gespeeld vind ik

stratie
13 februari 2011, 19:40
Bedankt allemaal voor de leuke reacties!:)


En idd, de bends zijn killing. En altijd de vraag of de snaren het idd gaan houden!

StickyAsGumGum
14 februari 2011, 13:16
Gruwelijk goed gespeeld(:
nice

Stratman70
14 februari 2011, 15:59
Errug mooi geluid! Goed gespeeld!

stratie
15 februari 2011, 11:09
Super bedankt voor de reacties @ all:lovelove: