PDA

View Full Version : Gitaar problemen(klinkt alsof tonepot dicht zit)



allochthomas
9 februari 2011, 23:33
Mijn ibanez JPM p3 besloot vandaag na 2 uur repeteren raar te doen. Ik had mijn domme kop een beetje bier er overheen laten morsen en toen ik het opveegde en de gitaar opnieuw inplugde klonk het alsof mijn tone pot helemaal dicht zat terwijl die vol open stond. Aan de tonepot draaien leverde ook geen verschil op in tone. Aan mijn versterker kan het niet liggen want de gitaar vertoonde de zelfde kuren over een andere versterker. Ik heb net even binnen in gekeken of er iets los zat maar alles zit nog op de plek waar hij hoort. Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn? Mijn vermoeden is een defecte tone pot maar ik weet het niet zeker, en verder vond ik het wel erg toevallig dat hij de kuren vertoonde nadat ik er bier overheen had gemorst.

Gearjunkie
9 februari 2011, 23:44
Bier IN de tonepot??

Midwolda
9 februari 2011, 23:46
Als je de pootjes van de tonepot even overbrugt met een paperclip ofzo weet je het zeker.

allochthomas
9 februari 2011, 23:49
@Gearjunkie: onmogelijk, bier lande op mijn nek pickup en is niet in de buurt geweest van mijn tonepot.

@Midwolda: ik ga het even proberen.

*edit: toneput bruggen zorgde er voor dat de de gitaar niet meer klonk alsof de tonepot dicht zat en nu doet de tonepot het opeens weer:???:. Ik snap er geen kut van. Misschien toch eens kijken naar nieuwe elektronica.