PDA

View Full Version : Hulp nodig bij aansluiten pedaal



Larkinz
9 februari 2011, 22:04
Ik heb hier een Ibanez SD-9 sonic distortion, maar ik weet niet hoe ik hem moet aansluiten, ik heb het geprobeerd met 2 kabels die normaal van de gitaar naar de versterker gaan (beide dezelfde kabel) het waren kabels waar de ene kant recht was en de andere kan een hoek van 90 graden zeg maar. ik vraag me dus af wat ik wel moet gebruiken, een kabel (3,5mm jack?) met 2 rechte uiteinden?

ik snap dat dit een domme vraag is maar ik heb er nou eenmaal nog weinig verstand van en ik heb nog nooit een effect pedaal gehad. en ik heb mijn gitaar ook nog maar kort.

smullie
9 februari 2011, 22:33
je hebt een kabel nodig van je gitaar naar de rechterkant van je pedaal en een kabel van de linkerkant van je pedaal naar de versterker (dat is toch zo bij al mijn pedaaltjes... is het soms ook anders?)

Verder moet je zeker zijn dat je pedaal stroom krijgt. Dat kan enerzijds met een platte batterij of met een adapter (9V vermoedelijk)

als het dan nog niet lukt, dan kan je proberen eens aan je knopkes te draaien om zo het volume wat hoger te zetten ;)

en als dat allemaal nog niet lukt, dan weet ik het ook niet meer.

Kellet
10 februari 2011, 10:45
Zat er geen gebruiksaanwijzing bij het pedaaltje?

Larkinz
10 februari 2011, 16:49
wat voor kabel heb ik nodig van pedaal naar gitaar? 3,5mm jack? of andere grootte? bedankt alvast voor de hulp

ghost-rider2006
10 februari 2011, 17:05
volgens mij is het 1/4e

zelfde kabel als gitaar naar amp


dis nu wordt het gitaar >>>> kabel >>>>>>pedaaltje >>>> kabel>> AMP

simpeler kan ik het niet uitleggen

of je moet een fx hebben
dan is het weer anders

Simonvanwijk
10 februari 2011, 17:07
wat voor kabel heb ik nodig van pedaal naar gitaar? 3,5mm jack? of andere grootte? bedankt alvast voor de hulp

Volgens mij zijn dat die mini-jacks, die gaan niet passen in je gitaar.

Je moet dezelfde soort kabel die je eerst gebruikte van gitaar naar versterker, nu gebruiken voor de verbinding gitaar-effect en effect-versterker. Volgens mij is dat dan een 6,3 mm jack.

lollol
10 februari 2011, 17:08
Je gaat van:
Gitaar
Kabel
Input pedaal

Output pedaal
Kabel
Versterker


Gewoon dezelfde kabel als je nu van gitaar naar versterker hebt

Maar wat is eigenlijk het probleem?:???: (past niet, geen geluid etc.)

Bijl
11 februari 2011, 09:20
iedere kabel die in je gitaar past is goed, met aan beide zijden dezelfde plug. (mono jackplug 6,3 mm) Haakse plug of niet maakt niks uit.

Kijk hier: http://www.youtube.com/watch?v=1pb_UHCX6qw

En domme vragen bestaan niet.

tommus42
11 februari 2011, 09:51
je hebt een kabel nodig van je gitaar naar de rechterkant van je pedaal en een kabel van de linkerkant van je pedaal naar de versterker (dat is toch zo bij al mijn pedaaltjes... is het soms ook anders?).....

Andersom komt een enkele keer voor:D. Kan op een pedalenplankje goed uitkomen.