PDA

View Full Version : Ibanez WH10 v2



pretsnor
9 februari 2011, 20:01
Beste gitaarnet forumleden,

Mijn 1e post op dit forum is direct een vreemde post. Ik zit namelijk met een probleem dat alleen opgelost kan worden door een grote groep medegitaristen.

Mijn Ibanez Wh10v2 wah pedaal (Ja, ik ben een frusciante fanboy :) ) is momenteel stuk. De switch gaat zo makkelijk aan/uit dat hij dus de hele tijd aan/uit gaat als je hem normaal gebruikt. Ik heb hem naar mijn lokale muziekwinkel gebracht, hij is opgestuurd naar de importeur en deze heeft hem 'gerepareerd'. Het enige wat ze gedaan hebben is een klein blokje eruit gehaald, zodat het pedaal een grotere actie heeft. Wat het probleem zou moeten verhelpen... niet dus! De switch zelf blijft veel te makkelijk gaan.

Nu komt de kern van het probleem: Ik heb zondag 20 februari mijn eerste optreden met mijn band. Ik had verwacht dat hij gerepareerd terug zou komen, maar ik moet hem nu dus opnieuw op laten sturen. Met als gevolg dat ik geen wah heb op mijn optreden.
Is er een gitaarnet forummer die een wh10v2 heeft, die ik zou kunnen lenen/huren/borg voor 1 zondag? Liefst omgeving alkmaar. (de gitaarshop heeft er géén in voorraad dus hier kan ik ook niets regelen).

Groetjes
Pretsnor

Rakker
9 februari 2011, 20:43
Heb je toevallig het zwarte rubbertje weggehaald die aan de toe kant van het pedaal zit?
Ik heb hier trouwens toevallig al een keer eerder een Wh10v2 topic gestart ;) http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=128358

Hier trouwens een foto van het rubbertje die ik bedoel:
http://fc08.deviantart.net/fs42/i/2009/079/a/d/My_Ibanz_WH10_by_helsinki_vampire.jpg

Mitch
9 februari 2011, 20:52
De schakelaar zelf heeft dus niet genoeg weerstand? Heb je het ook met de hand getest of het puur de schakelaar is? Je zou 'm kunnen vergelijken met een andere schakelaar als je een ander pedaal hebt met een dergelijke schakelaar. In dat geval heb je nog vrij ruim de tijd tot 20 februari? Misschien wil iemand er een andere schakelaar in zetten, lijkt me een stuk zinniger dan er één lenen.

Rakker
9 februari 2011, 21:13
De switch heeft vrijwel geen weerstand, daar voor is dat rubbertje. Daarom denk ik dat hij die heeft verwijderd.

pretsnor
9 februari 2011, 21:30
Het punt is dat ik mijn wah een half jaar prima heb gebruikt. Toen zat het rubbertje er ook nog aan. Toen gaf de schakelaar nog prima weerstand: Ik moest even mijn gewicht goed op t pedaal zitten, dan ging hij aan, mijn stuk spelen en gewoon zorgeloos kunnen wah-en, gewicht erop, en hij was weer uit.

En ja ik heb ook met de hand getest dat de schakelaar een slap dingetje is. Zo slap dus, dat wanneer ik mijn wah gewoon rustig gebruik, hij aan en uit switcht.

@Mitch: Als ik hem weer naar de importeur laat sturen dan ben ik hem op zijn minst weer 3 weken kwijt, en ik ben bang dat een andere reperateur er een flinke hoop geld voor kan vragen als ik hem vraag t schakelaartje te vervangen (Als ze t schakelaartje in kwestie al op voorraad hebben..)

Arthis
9 februari 2011, 21:58
Ik heb zelf ook de wh10v2, en heb hem gelijk true bypass gemaakt. Ten eerste zuigt hij dan geen toon meer en heb je geen last meer van een falende schakelaar. Ik zou dat voor jou ook aanraden.

Hier kan je beiden schakelaars bestellen:

http://www.newtone-online.nl/catalog/index.php?cPath=22_23

Als je true bypass wilt moet je een 3PDT nemen, zoniet een 2PDT.
Zeker als je kiest voor niet true bypass is het heel makkelijk om even de draadjes over te solderen op de nieuwe switch ;)

Struik
9 februari 2011, 22:02
Pretsnor: Kijk even naar de post van Rakker, die schakelaar hoort dus zo.

Je moet dus het rubbertje vervangen

Mitch
9 februari 2011, 22:07
Ik bedoelde ook niet dat je 'm via een winkel moet laten repareren maar als je toch hier komt vragen.... vraag dan of iemand er een 3p3T ingooit ;)

Rakker
9 februari 2011, 22:35
Het punt is dat ik mijn wah een half jaar prima heb gebruikt. Toen zat het rubbertje er ook nog aan. Toen gaf de schakelaar nog prima weerstand: Ik moest even mijn gewicht goed op t pedaal zitten, dan ging hij aan, mijn stuk spelen en gewoon zorgeloos kunnen wah-en, gewicht erop, en hij was weer uit.


Toen wel, nu niet meer dus neem ik aan?

pretsnor
9 februari 2011, 23:14
Juist Rakker. Het rubbertje zat er, hij werkte prima. Toen werkte hij niet meer prima, en zat het rubbertje er nog steeds. De 'reparatie' die is uitgevoerd, was het weghalen van het rubbertje. En werkt hij nog steeds niet naar behoren.

Het true bypass maken klinkt interessant, ook al is het switch probleem mijn grootste probleem.
Mijn laatste soldeer ervaring was helaas wel een jaar of 5, 6 geleden, toen ik nog techniek les had in de 2e klas.... Is er iemand die mij kan/wilt helpen met deze handelingen?

Rakker
9 februari 2011, 23:27
Dan denk ik dat het rubbertje gewoon verschoven was, welke malloot haalt nou dat rubbertje weg ter reparatie? Natuurlijk werkt die nu niet meer naar behoren, omdat je nu rechtstreeks op die switch zit die van zichzelf geen weerstand biedt. Ik zou eerst proberen dat rubbertje weer terug te zetten als je deze nog hebt, en anders met een beetje improvisatie iets vervangends verzinnen (een stuk schoenzool, ik noem maar wat?) Of je kan 'm inderdaad true bypass maken waarbij je er natuurlijk een andere switch in zet.

JeroenP
10 februari 2011, 14:26
Ik heb een originele wh10 en wf10. In beide gevallen gingen ze ook te snel aan en uit. De switch is in hoogte verstelbaar. Ik heb deze gewoon iets lager gezet, werkt nu prima!

Dirk_Hendrik
10 februari 2011, 14:52
Gaat niet op voor de WH10V2....

Nielsje
10 februari 2011, 18:17
Ik volg de WH10V2 overigens niet echt (of ..echt niet), hoe is het eigenlijk met de hype omtrent dit pedaal? Toen 'ie uit zou komen, was iedereen laaiend enthousiast, hoe is dat nu?

Dirk_Hendrik
10 februari 2011, 18:54
Volgens mij is:
- De WH10V2 het best verkopende Iba pedaal in tijden,
- Volgens de gebruikers een prima en qua constructie zelfs beter alternatief dan het origineel
- Volgens de te laat aanbiedende beleggingsverkopers van een V1 steevast veel minder goed :soinnocent:

Daarna,
Zoals we weten bestond de WH10 al in 2 versies. De grijze en de latere zwarte. De verschillen tussen de 2 zijn enorm. Waar eindeloos gemekkerd kan worden over de meest subtiele klankverschillen tussen verschillende TS clones is er nog geen hond geweest die ooit een opmerking durfde te maken over die 2 Iba Wahs. Zelfs met de Iba WF10 Wah fuzz zit je dichter bij de grijze Fruscuante gehypte wah dan wanneer je de zwarte versie hebt....