PDA

View Full Version : Rare hiss noise in Bugera v22



caliban
9 februari 2011, 19:42
Ik ga ervan uit dat ik andere preamp lampen ga moeten steken, maar ik wil het voor de zekerheid toch nog vragen. Bij het aanspelen van lagere noten, laten we zeggen in de decay van de noot krijg ik een 'zeeachtig' geluid. Ik heb een stukje soundfile included.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LA8PMIH8GIHR.mp3

Mitch
9 februari 2011, 19:46
Dus van de hiss noise in de decay van de noot heb je een stukje soundfile included? Wij in NL maar zeggen dat de Vlamingen zo fijn Nederlands spreken :D

Ik vond het geluid niet zo duidelijk hoorbaar en heb even geen gelegenheid om om mijn goeie koptelefoon te pakken, zal straks nog 's luisteren.

caliban
9 februari 2011, 19:48
Dus van de hiss noise in de decay van de noot heb je een stukje soundfile included? Wij in NL maar zeggen dat de Vlamingen zo fijn Nederlands spreken :D

Ik vond het geluid niet zo duidelijk hoorbaar en heb even geen gelegenheid om om mijn goeie koptelefoon te pakken, zal straks nog 's luisteren.

Wist niet goed hoe het te formuleren :). Het is niet heel overdreven duidelijk, maar het is met een deftige microfoon enzo opgenomen dus zou waarheidsgetrouw moeten zijn.

caliban
9 februari 2011, 20:20
Ook misschien even zeggen dat dit vooral voorkomt als hij harder staat. Dus zou kunnen dat het trillen van de speaker invloed op de tubes heeft.

Mitch
9 februari 2011, 20:25
Lang leve de Ultimate Ears :D
Er zit een duidelijke ruis net na je aanslag en hij lijkt allen op te treden als je iets harder aanslaat, klopt dat? Klinkt in ieder geval niet gezond, maar geen idee of je dat eerder in voor- of eindbuizen moet zoeken.

caliban
9 februari 2011, 20:55
Ook wel als ik harder aansla, maar ook als het volume van de amp luider staat. En op het drive kanaal is het niet beduidend feller.

cluseau
9 februari 2011, 21:46
Ook wel als ik harder aansla, maar ook als het volume van de amp luider staat. En op het drive kanaal is het niet beduidend feller.


Ik zou dit eerder in de eindtrap zoeken maar kan me er niet met zekerheid over uitspreken. De enige juiste weg is METEN. (oke, na buisjes wisselen dan).

Frans.

pasqual
9 februari 2011, 21:52
zeker weten dat het vanuit je speaker komt? anders zou ik denken dat het geluid van resonantie komt, bijvoorbeeld mee trillende buizen of de reverb veer. heb je de mogelijkheid om een extern cabinet aan te sluiten? zo ja, probeer het dan eens zo....en dan opnemen.

caliban
9 februari 2011, 22:13
Ik heb hier op kot enkel een bas cab staan. En ik heb er op gelet of het niet de behuizing is die resoneert, maar ik denk het echt niet.

En ivm de buizen te meten, ik heb daar spijtiggenoeg niets voor..

caliban
10 februari 2011, 12:28
Gisteren ook over de bascab uitgeprobeerd. Heel moeilijk te zeggen of ik de hiss dan hoor, er zit veel minder hoog in, en de noise zit net in het hoog. Zou over een gewone gitaarcab moeten kunnen proberen. Ook een keer met basgitaar door de amp en dan in de bascab gespeeld, klinkt supervet! En gaat best hard, lijkt me nog cool om over te repeteren als bassist.