PDA

View Full Version : Probleem vintage vs6b



Bas_pierik
9 februari 2011, 18:41
HejHej!

gitaar: vintage vs6b
versterker: roland cube 15xl

Ik zit nu met een probleem, mijn nieuwe (en eerste) gitaar wil niet met me meewerken, als ik op de hoge e snaar de eerste of 2e fret aansla, dan krijg ik een heel scheel en raar geluid, je hoort het maar ook heel kort! dit heb ik dit ook bij de B snaar!

wat heb ik tot nu toe gedaan:
gitaar een paar x gestemd
nieuwe snaren(kreeg ik gratis, die er op zaten waren half verroest, de gitaar stond al een tijdje in de winkel!)

ik heb zelf het gevoel dat het licht aan de bridge! maar ik weet niet hoe ik dit moet oplossen! maar ik wil het wel graag zelf oplossen :P

gr.
Bas pierik.

TDZH
9 februari 2011, 20:08
Fretbuzz? Dus dat de snaren de frets aantikken tijden het trillen?

Exi
9 februari 2011, 20:58
Als het inderdaad fretbuzz is zou ik even terug naar de winkel gaan en vragen of ze de gitaar nog even voor je willen afstellen. Dat horen ze wel te doen vind ik.

Mesjoggah
9 februari 2011, 21:00
HejHej!

gitaar: vintage vs6b
versterker: roland cube 15xl

Ik zit nu met een probleem, mijn nieuwe (en eerste) gitaar wil niet met me meewerken, als ik op de hoge e snaar de eerste of 2e fret aansla, dan krijg ik een heel scheel en raar geluid, je hoort het maar ook heel kort! dit heb ik dit ook bij de B snaar!

wat heb ik tot nu toe gedaan:
gitaar een paar x gestemd
nieuwe snaren(kreeg ik gratis, die er op zaten waren half verroest, de gitaar stond al een tijdje in de winkel!)

ik heb zelf het gevoel dat het licht aan de bridge! maar ik weet niet hoe ik dit moet oplossen! maar ik wil het wel graag zelf oplossen :P

gr.
Bas pierik.

Ik sta zelf niet zo hoog met de standaard topkammetjes van die Vintage gitaren, ik zou de gitaar overigens gewoon terugbrengen naar de winkel waar je 'm gekocht hebt en het probleem voorleggen, als het een beetje nette zaak is zullen ze het probleem als service gratis oplossen.

Exi
9 februari 2011, 21:02
Persoonlijk heb ik meer problemen met de topkammen van de Epiphones. Mn Vintage V100 blijft gewoon goed gestemd. Maar dat even terzijde.

Bas_pierik
10 februari 2011, 13:09
ja als ik de 1e fret aanspeel zie ik de snaar op de 2e fret liggen! Ik heb ook nieuwe (gratis) snaren meegekregen toen ik vertelde dat 1 snaar was geknapt en ik hem nog maar een paar dagen had, de andere snare waren ook iets verroest :P

duss.

thx!!

gr.
Bas Pierik

Jilles
10 februari 2011, 14:58
Ik zou hem ook gewoon terugbrengen naar de winkel. Het is eerder al gezegd, die service kun je gewoon verwachten als je een instrument koopt. Hij moet even opnieuw afgesteld worden, niks ergs dus. :ok: