PDA

View Full Version : Good love is on the way



BasT
9 februari 2011, 17:34
Ha die forumleden,

Weer een akoestisch nummertje opgenomen. Dit keer is het good love is on the way van John Mayer. Tell me what you think?

http://soundcloud.com/bastuijnman/good-love-is-on-the-way

Herman
9 februari 2011, 17:59
Hij staat hier nu op. Toen je begon was ik best enthousiast, gitaar klinkt best goed en ook best lekker gespeeld. Zelfs zang vond ik wel oke. Maar naarmate het nummer verder komt vind ik het qua zang slechter worden, en van het refrein klopt de gitaar partij niet.

Ik zou zeggen, bekijk het refrein nog eens en oefen je zingen (met name refrein). Qua geluid is het allemaal best oke! :)

BasT
9 februari 2011, 18:22
Hmja, alles op gehoor gedaan dus het zou zeker kunnen dat er dingen niet kloppen qua gitaar partij. Eerlijk gezegd maakt dat me ook niet zo heel veel uit. Zolang het voor mijn gevoel maar lekker klinkt :) En zang moet inderdaad nog verbeterd worden ik zie mezelf ook niet als echte zanger :P

Tnx

Duhsjaak
10 februari 2011, 04:07
Hmja, alles op gehoor gedaan dus het zou zeker kunnen dat er dingen niet kloppen qua gitaar partij. Eerlijk gezegd maakt dat me ook niet zo heel veel uit. Zolang het voor mijn gevoel maar lekker klinkt :) En zang moet inderdaad nog verbeterd worden ik zie mezelf ook niet als echte zanger :P

Tnx

Hi
In ziekenhuizen heb je kijkoperaties. Zelfs dan gaat het soms fout. Kun je nagaan wat er gebeurt, als ze niet kijken.

Dat geldt voor de muziek ook.
Alles op gehoor ingespeeld? Fijn, da's beter dan met je vingers in je oren.

Ik vind het een behoorlijk ingewikkeld gitaarstukje dat als begeleiding dient. Dat klinkt helemaal zo slecht nog niet. Maar het klinkt alsof je met teveel tegelijk bezig bent. Apart zang en gitaar opnemen een optie?

Je vind jezelf niet echt een zangert en zoals je dat nu aanvliegt zou dat wel een beetje zo kunnen zijn.

Als je met je gewone stem zingt gaat het wat onwennig (meer doen dus) maar helemaal niet slecht.

Maar dan komt een wat wiebelige kopstem in en je hoort je zelfvertrouwen je schoenen inzakken.
Het lied ligt ligt op een toonhoogte die je normaal zingend prima aan zou moeten kunnen.

Probeer het nog eens op die manier, dan kom je over je twijfel heen en krijgt het meer ballen. Goed op je ademhaling letten, een plopkap of zo'n hoe heet zo'n ding voor je micro hangen en gaan.

Als je dat niet kunt betalen: Oude nylon van je vriendin rond een stuk installatiedraad, die ca 5 cm voor het kapsel van je micro zetten en je bent van alle plops af. Bovendien blijft je micro droog en dat kun je met een plopkap niet altijd zeggen.

Go go go! Oftwel: Doorgaan!!!
Groet, Gus

BasT
10 februari 2011, 09:33
Bedankt voor je kritiek :)

Ik zal nog eens een paar keer de vocals overdubben, kijken of ik dat nog kan verbeteren. Sowieso blijft het lastig om John te emuleren, misschien daar maar eens mee stoppen :soinnocent: