PDA

View Full Version : comfortably numb cover



Wouter100
9 februari 2011, 17:24
Hallo!

Ik doe met mijn band mee aan the Clash of the Coverbands. We hebben inmiddels de landelijke halve finale bereikt. Dit betekend dat we 27 februari mogen spelen in de 013! Ik heb al eens een eerdere versie erop gezet, maar de kwaliteit daarvan was slecht. Als beloning voor het behalen van de landelijke halve finale is er van ons een videoclip gemaakt. Graag jullie mening. Kritiek en tips zijn welkom. Ook bijvoorbeeld hoe we nog beter het gebrek aan toetsen zouden kunnen opvangen. Solo begint trouwens op 4:27.

http://www.youtube.com/watch?v=iFkg2IqmP04

en mocht je op ons willen stemmen kan dat hier:
http://www.theclashofthecoverbands.com/show/hitlijst.php

groeten,
Wouter

LesPas89
9 februari 2011, 21:34
Hele goede cover! Geweldige sound, en zeer geslaagde eindsolo.
Ik vind alleen de zanger wat minder in het plaatje passen. Het zal ongetwijfeld een prima zanger zijn, maar ik vind hem niet matchen met de Pink Floyd sound die jullie benaderen. Op de een of andere manier vind ik de stem van Dave Gilmour toch wel een heel belangrijk onderdeel van die sound.
Blijft echter een uitstekende cover.

hendrix2
9 februari 2011, 21:49
Zeer goede cover. Ik vind de zanger eigenlijk wel goed. Vooral in het stukje "there is no pain you are receding...etc.". In de strofes (kan je ze zo noemen) vind ik zijn stem minder passen.

Geweldige eindsolo. Niet geheel zoals het origineel, maar het klinkt er in door en zo heb ik het graag. Je speelt het met een eigen inbreng en dat bevalt mij wel.

Liquid_Metal
9 februari 2011, 23:04
Klinkt super!

pasqual
9 februari 2011, 23:32
klinkt super. de zanger mag wat aan z'n uitspraak doen. ik kan niet zeggen dat de toetsen echt gemist worden. persoonlijk liever met als zonder maar toch goed gedaan. goeie solo's.

Han S
9 februari 2011, 23:52
Geweldige band, helemaal te gek dit! De eerste solo geeft me kippenvel net als de lange eindsolo, die mooi wordt opgebouwd en afgerond. Prima drummer, goede bassist en andere gitarist, ik vind dit een erg goede cover en mis nergens toetsen.

Klein puntje van kritiek, is opbouwend bedoeld: de zanger mag iets minder stoer zingen in dit nummer en let goed op de uitspraak van het Engels, want dit is geen Amerikaans. Luister naar het origineel en luister heel goed.

arnoldtims
10 februari 2011, 00:09
Prachtige gitaar solo en mooi geluid.
Is misschien wel mooier voor de show als je even naar het midden van het podium loopt en heel af en toe het publiek in kijkt.
Dan krijg je het publiek meer mee in je solo en is het wat minder een instrumentaal stukje voor de niet gitaar liefhebber .
Nog mooier een spot op je en de rest wat in het donker maar goed daar ga je niet over.
Ik heb er van genoten in ieder geval.

marc_o
10 februari 2011, 10:34
Overall bandgeluid is goed. Zang is niet goed....hij is niet toonvast en zijn stijl past absoluut niet in dit nummer, komaan, het is geen grunge.....hoe breekbaarder en zuiverder in de refreinen, hoe beter dat het is. Daarbij wellicht nog erger, hij kent de tekst niet.

driftkop
11 februari 2011, 19:14
Heel gaaf, knap hoor, ook de zanger :ok:

Exi
11 februari 2011, 19:56
Hele mooie cover. Ik ben het eens met de meningen over de zanger en ik vond die slow motions vrij irritant, maar verder prima gedaan!:ok:

muziekschuur
11 februari 2011, 22:20
De zanger gaat in toon omhoog in een enkel woord. Als hij vlak zingt dan is dat voldoende verbetering denk ik. Verder zijn engels uitspraak verbeteren.

Verder gewoon een degelijke band die veel potentie laat zien.

Als hij naar "The Voice" Frank Sinatra zou luisteren en die vlakke manier van zingen zou proberen te benaderen, dan is dat misschien een snelle methode om resultaat te bereiken zo voor de finale.

Alleen als opbouwende kritiek bedoeld hoor. Want deze plaat zou ik zo kopen.

Han S
11 februari 2011, 22:39
Wouter, oehoe, ben je er nog?

Wouter100
12 februari 2011, 17:02
Ik ben er zeker nog!

Allereerst excuus voor mijn late reactie. Ten tweede bedankt voor jullie reacties! Wij vinden zelf ook dat de zang beter kan. We konden alleen niet exact zeggen wat hij anders zou moeten doen. Aan de hand van jullie reacties kunnen we aan specifieke punten gaan werken. Het "stoer zingen" en de James Hetfield trekjes zijn in ieder geval al een heel stuk verbeterd de afgelopen repetitie.

We horen al vanaf ons eerste optreden dat we nogal statisch op het podium staan. Geloof me, dit is al een heel stuk beter geworden haha! Maar wij voelen ons niet prettig bij druk over het podium bewegen. En ik denk ook niet dat dat nodig is bij deze nummers. Maar het klopt dat we bij de instrumentale stukken de niet gitaar liefhebbers een beetje kwijt raken. Dus hier moet nog aan gewerkt worden.

We willen in de halve finale dogs gaan spelen. Hier hoor je op de achtergrond de bekende honden blaffen. Het lijkt ons geweldig als wij dit ook bij onze versie zouden kunnen doen. Hebben jullie tips en ideeën voor hoe wij dit zouden kunnen doen?

pasqual
12 februari 2011, 17:37
Dogs? Zonder toetsen? Jullie maken het jezelf wel erg lastig! anyway, de blafgeluiden zou je natuurlijk met samples kunnen doen via een laptop.

Wouter100
12 februari 2011, 19:01
Ja we maken het ons inderdaad wel lastig met Dogs zonder toetsen. Maar aangezien we maar een half uur speeltijd hebben hebben we ervoor gekozen om een verkorte versie te spelen, zonder het tussenstuk van toetsen. Hoe zouden we die samples via een laptop kunnen afspelen? Is hier speciale software voor? Zijn er ook nog andere opties?

groeten

Han S
12 februari 2011, 19:22
Een hond meenemen?

Wouter100
12 februari 2011, 20:06
Haha ja een hond meenemen is een optie. We hebben helaas alleen beschikking over een kleine Jack Russel en een mopshond. Ik denk niet dat we daar indruk mee gaan maken;)

pasqual
12 februari 2011, 22:01
Een hond meenemen?

dan wordt het hooguit zoiets als dit:http://www.youtube.com/watch?v=TGFNnpWOyq4

lijkt me niet de bedoeling...maar wel leuk;)

maar ff ontopic: het is uiteraard jullie keuze en jullie band is echt wel in orde maar naar mijn mening moet je Pink Floyd toch echt met toetsen spelen, hoewel jullie versie van CN ook zonder toetsen goed klinkt. maar zonder de inbreng van Richard Wright had Pink Floyd nooit zo geklonken zoals we het nu kennen. en ik vind het analoge synth gedeelte van Dogs nou net één van de mooiste toetsen partijen van Pink Floyd. stel je Echoes maar eens voor zonder toetsen.....of Saucerful Of Secrets zonder Farfisa....:???:

met samples werken op een podium heb ik ook geen ervaring mee maar ik kan me voorstellen dat je een laptop aansluit op de P.A. en die zelf bediend op de juiste momenten of iemand anders buiten de band dit laat doen. kwestie van timing.

Xnimez
13 februari 2011, 19:15
Ben alvast benieuwd naar Dogs :strat:

Stratman70
14 februari 2011, 16:09
Mooie sound haal je uit je gitaar!
ik kijk ook uit naar Dogs. Hele uitdaging lijkt me.

Wouter100
20 februari 2011, 00:11
We hebben overleg gehad met de organisatie. Zij stelde voor om de samples vantevoren aan te leveren en deze door de geluidsman af te laten spelen.

Het synth gedeelte van Dogs is een heel mooi stuk. We zouden het ook super vet vinden om een toetsenist aan de band toe te voegen. Helaas hebben we tot nu toe nog niemand kunnen vinden. Ik ben zelf ook benieuwd naar hoe Dogs ontvangen gaat worden. Het is in ieder geval heel anders dan de andere bands (Toto, Bon Jovi, duitse schlagers e.d.)

Oja, voor degene die in de buurt van Tilburg wonen en volgende week zondag niks te doen hebben, volgens mij is 013 nog niet uitverkocht haha;) Wij spelen rond kwart voor vijf.

Damster
20 februari 2011, 10:51
Je hebt een mooie sound!
Welke gear gebruik je?

harrie-beton
23 februari 2011, 14:33
Moeilijk gitaar nummer, goed gespeeld. Zanger past er niet bij en heeft de tekst er niet goed bij.

Die clash van coverbands betaalt bands niet en entree voor publiek 20€, wou dat ik het concept had bedacht ;-)