PDA

View Full Version : Gitarist zoekt band (Wolvega)



Jasper.
9 februari 2011, 17:06
Hallo,

Ik ben Jasper, 18 jaar en ik zoek een bandje :D

Ik speel nu zo'n 2-2,5 jaar in mijn slaapkamer maar een bandje lijkt me nu ook wel leuk. Ik ben (nog) niet zo'n solo-gitarist. Een simpel solotje als in Ace of spades oid gaat wel maar dan word het al vrij snel wat te moeilijk voor mij. Ik denk dat ik wel een aardige rythm gitarist ben. Ik hoop in een bandje ook wat sneller te groeien als gitarist.

Ik luister graag Heavy Metal en Hardrock etc. Denk aan Iron Maiden, Judas Priest, Motorhead, Motley Crue, Megadeth etc. En dat speel ik ook veel thuis.

Groetjes Jasper :)

Jasper.
26 juni 2011, 22:21
Even een schopje omhoog, nog steeds geen band. En het begint weer te kriebelen de laatste dagen

JohnLord
27 juni 2011, 12:50
Om ervaring op te doen kan het best nuttig zijn je muzikale voorkeur wat te verbreden naar bijv. classic rock. Zo heb je een grotere kans in een band terecht te komen.

Jasper.
27 juni 2011, 12:57
Ja misschien wel. Ik luister ook wel graag naar bands als Golden Earring, The Police. En Deep Purple, Rainbow, etc, etc vind ik ook wel leuk om naar te luisteren. Mijn muzieksmaak ik vrij breed en ik sta ook wel open voor een boel. Maar de bands die ik noemde in de openingspost is waar ik het meest naar luister.

LesPaul1612
27 juni 2011, 17:36
Jammer dat je niet in Noord-Groningen woont, anders had je gerust met ons mee kunnen spelen:rockon:

JohnLord
27 juni 2011, 19:47
Nou Jasper, daar heb je wat aan :stop:

Rinze
27 juni 2011, 21:12
Ik betwijfel sowieso of een gitaristenforum de beste plek is om als gitarist een bandje te zoeken ;)

Jasper.
27 juni 2011, 21:50
Ik dacht al, He er reageert iemand, maar het was valse hoop :p Ik verhuis wel naar groningen :p

Maar als school voorbij is kijk ik hier in het dorp misschien wel even verder. Muziekschool ofzo.

dodeboboeror
27 juni 2011, 21:54
Zit daar in de Mix (achter de Hema) niet iets met oefenruimtes? Hang daar eens wat op zou ik zeggen ;)

bass blom
27 juni 2011, 21:56
ja de mix is vrij actief met muziek en bands

en je kan natuurlijk ook op marktplaats een oproep doen.

JohnLord
27 juni 2011, 21:59
Meedoen aan jamsessies is een goede manier om wat ervaring op te doen en ook om contacten te leggen.

Jasper.
27 juni 2011, 22:20
Tsja, Jamsessies. Ik ken dat fenomeen niet zo goed. Moet je dan improviseren ofzoiets? Want iedereen kent nooit dezelfde liedjes.

cerpintaxt
29 juni 2011, 21:20
pm 10tetten

Fender83
4 juli 2011, 15:03
Probeer anders eens de muzikantenbanken op internet. Ff op googlen, kom je daar een aantal tegen en moet t zeker lukken.

JohnLord
6 juli 2011, 15:37
Mijn ervaring is dat je bandleden vrijwel nooit via muzikantenbanken vindt, maar door contacten. Netwerken dus, zorgen dat men je in het 'wereldje' kent en dat men weet wat je kunt. Vandaar mijn advies van meedoen aan jamsessies.
Na een aantal bandjes kun je daar denk ik wel zonder :)

Jasper.
6 juli 2011, 16:17
Ja, maar wat is nou het principe van een jamsessie? Dat lijkt mij ontzettend moeilijk. En waar vind je dat soort oproepen. Ik zit totaal niet in dat wereldje.

Rinze
6 juli 2011, 16:55
Met een jamsessie zit je in iedere geval in een ander soort muziek dan jij aangeeft, niet dat dat per se slecht is (kan nooit kwaad om eens ergens anders aan te ruiken). Maar ik heb nog nooit een hardrock/metalsessie meegemaakt..