PDA

View Full Version : Vantek Vis-1



Bert Gitaar
9 februari 2011, 15:19
Ik kan een country gitaar overnemen maar weet niet echt de waarde van deze.
Het gaat om een Vantek Vis-1 made in indonesia.
Er staat in dat deze handcrafted is Weet iemand hier iets over.
b.v.d.

Don Capo
9 februari 2011, 15:30
Kan er weinig over vinden, ergens op een Frans forum (http://www.guitariste.com/materiel/Guitare,Vantek,VIS-1,1,2389,17153,1845.html) lees ik dat iemand er eentje voor 30 euro op de kop heeft getikt. Ik zou van dat handcrafted overigens niet teveel verwachten....

en ander schrijft:
"I bought it on a market. The price was 40 euro but it was already used. the guiar had a por kwality has a wooden loking. Brown"

Bert Gitaar
9 februari 2011, 17:10
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de gitaar blind gekocht voor 4 tientjes. De houtsoort ziet er wel heel mooi uit en ik maak er wel wat van.

vederlicht
9 februari 2011, 22:00
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de gitaar blind gekocht voor 4 tientjes. De houtsoort ziet er wel heel mooi uit en ik maak er wel wat van.

Zou een fotootje wel interessant vinden, als dat kan.....
Vederlicht♫

Bert Gitaar
10 februari 2011, 08:45
Helemaal blind heb ik 'm natuurlijk niet gekocht maar eerst goed bekeken.
Dit is de enigste foto die ik op internet kan vinden.

http://nl.wikizic.org/Vantek-VIS-1/gallery-1.htm

De gitaar ziet er precies zo uit.
Maar iets minder gebruikers sporen en de afwerking is in ze geheel mat van kleur/afwerking.

(Met mijn fototoestel lukt 't niet goed om afbeeldingen te plaatsen. Het blijft een klein rood kruisje i.p.v. de foto. Weet niet precies wat ik fout doe. Resolutie?)

geert1976
10 februari 2011, 09:05
Aan de headstock te zien is deze gitaar gemaakt door, of in opdracht van Vantage:ok:

Woml
10 februari 2011, 09:44
Hee, volgens mij heb ik precies dezelfde! :crazyhappy:

Of tenminste, hij was vroeger precies hetzelfde. Ik heb hem een jaar of 15 geleden gekocht omdat ik in mijn diensttijd (ja, dat bestond toen nog ;) )een goedkoop dingetje wilde hebben om een beetje op te oefenen.
Geen wereldapparaat, maar voor mijn doeleinden was hij goed genoeg.
Sindsdien heb ik er het een en ander mee geëxperimenteerd nadat ik een gitaarafstelcursus had gedaan. Een beetje klooien met de truss rod en de frets, nieuwe stemschroeven, topkammetje en brugzadel, van dat soort.. En de rozet er af gekrabd (want dat is gewoon een plakkertje :sssh:) en geprobeerd om daar zelf iets in te leggen.

Het is nog steeds geen hoogdravend instrument geworden, en die nieuwe rozet ziet er nauwelijks beter uit, maar hij bladdert tenminste niet meer af :seriousf:
Tegenwoordig ligt hij bij mijn schoonvader onder het logeerbed, zodat ik daar ook iets om handen heb als we daar een paar dagen logeren.

--=HANS=--
10 februari 2011, 11:36
(Met mijn fototoestel lukt 't niet goed om afbeeldingen te plaatsen. Het blijft een klein rood kruisje i.p.v. de foto. Weet niet precies wat ik fout doe. Resolutie?)

Je kan hier geen foto`s rechtstreeks uploaden. Je moet ze wegzetten op een site als Photobucket en van daaruit linken.

vederlicht
10 februari 2011, 22:02
Ik weet niet waarom, maar ik had iets lelijkers verwacht. Mooie gitaar....!
En ja,..als het geluid erg tegenvalt heb ik hem voor 4 tientjes graag aan de muur.
Vederlicht♫