PDA

View Full Version : help ! ! keyboard aansluiten op GT-6 ?



skabouter
15 mei 2003, 19:14
hallo. ik heb iets ontdekt. als ik mijn gt-6 op het keyboard aansluit (ik doe hem dan in phones/line out) kan ik alle FX`s toepassen op het keyboard. supergaaf, delaytjes, reverb, wah, alles kan. zelf drives op een orgeltje bijv.

maar is dit slecht ?? het is er natuurlijk niet voor gemaakt.......

Wilson
15 mei 2003, 19:25
denk niet dat het veel kwaad kan, maar weet het niet zeker, dus als het wel zo is, don't blame me

skabouter
15 mei 2003, 20:07
hehe, daar heb ik wat aan :smile:

FragDaddy
15 mei 2003, 21:05
dus je sluit de phone out van het keyboard aan op de line-in van je GT-6 ? (waar normaal de gitaar in gaat?)

naja, een gitaar heeft natuurlijk normaal veel minder output dan een hooftelefoon uitgang. ik denk niet dat het je GT-6 kan beschadigen hoor. speel gerust verder :smile:

skabouter
15 mei 2003, 22:25
[quote]
Op 2003-05-15 21:05, schreef FragDaddy:
dus je sluit de phone out van het keyboard aan op de line-in van je GT-6 ? (waar normaal de gitaar in gaat?)

JA.

ik hoop dat je gelijk hebt. het is wel grappig, vooral een wahwah.
maar ik heb laatst eens een koptelefoon di-rect in mijn dure ibanezje gedaan en dat was maar 30 sec ofzo, maar er is nu wel wat mis met de pre-amp. je snapt dat ik nu heeeel voorzichtig ben.
ik weet het liever even zeker !

Ic3gl0vE
15 mei 2003, 23:45
output keyboard/synthesizer naar GT is geen probleem, dat doe ik zelf ook wel eens. Ik gebruik wel gewoon de line out van m'n synth en dus niet de headphones out hè...
Maar zo'n GT kan alles hoor. Bij m'n band gebruik ik 'm nu voor m'n stem (als galmpje :smile:)

skabouter
16 mei 2003, 08:40
ik heb 1 output waar staat phones/line out.
dat zal dan wel de goede zijn, niet ?

ja, ik ken ook iemand die het doet over een mic. maar nooit gehoord. wat gebeurd er als je distortion over je stem doet ? GRUNTGRUNT ?

en ik ken ook iemand die een theremin heeft aangesloten op zo`n ding.

Ic3gl0vE
16 mei 2003, 23:20
distortion over een microfoon gaat heeeeeeeeeeeel snel feedbacken

FragDaddy
16 mei 2003, 23:23
maar er is nu wel wat mis met de pre-amp.


klote! ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je preamp echt kapot is. niet gewoon een leeg batterijtje ofzo?

skabouter
17 mei 2003, 00:27
het is niet kapot. alles werkt nog, maar ineens is de output minder.

het gaat om de pre-amp van de piezo`s in mijn gitaar. normaal staan de piezo`s standaard harder dan de magnetische, en nu is het ineens andersom. piezo`s klinken gewoon wat minder hard, enzo.

heel raar, kheb maar heeel kort die koptelefoon di-rect in de jack-out gedaan.
:sad: