PDA

View Full Version : Marshall valvestate vs265 buis vervangen...



spijkie
9 februari 2011, 08:26
Hallo allemaal

Ik heb een marshall vs265 die zo ver ik het weet een voorversterker heeft met een buis dus niet full tube.
Hoe weet ik wanneer die buis vervangen moet worden, hoor je op een bepaald moment dat het geluid slechter wordt of is het gewoon zo dat als hij het niet meer doet, ik de buis moet vervangen?

Baker
9 februari 2011, 08:38
Hij heeft 1 pre-amp buisje inderdaad.
Als ie het niet meer doet, dan vervangen inderdaad. Eerder is niet nodig. Ze kunnen jaren mee.

Die van mij vertoonde op het laatst volume drops. Kwam ook door het pre-amp buisje.

Bijl
9 februari 2011, 08:40
Hij heeft 1 pre-amp buisje inderdaad.
Als ie het niet meer doet, dan vervangen inderdaad. Eerder is niet nodig. Ze kunnen jaren mee.

Die van mij vertoonde op het laatst volume drops. Kwam ook door het pre-amp buisje.

Dat is waar, maar je kan bij iedere valvestate zowieso een beter geluid krijgen als je het standaard buisje vervangt voor een beter merk. JJ's ofzo.

Baker
9 februari 2011, 08:42
Zou dat echt zoveel uitmaken?
Ik betwijfel het eerlijk gezegd....

tommus42
9 februari 2011, 09:27
Altijd leuk er een nieuwe in te zetten.
Als de oude oud is merk je het verschil zeker, kost maar een tientje, en als je de oude mooier vindt klinken zet je die er weer in.

DaveItUp
9 februari 2011, 12:18
Dat is waar, maar je kan bij iedere valvestate zowieso een beter geluid krijgen als je het standaard buisje vervangt voor een beter merk. JJ's ofzo.

Maakt geen enkel verschil, althans ik heb 't destijds bij m'n vs8080 niet opgemerkt. Ik heb 't idee dat die pre-buis erin zit om te kunnen zeggen dat er een buis in zit :)