PDA

View Full Version : Woohoo, net een Timmy besteld!



elmoman
9 februari 2011, 02:12
Net met mr. Paul C. gebeld en een bestelling geplaatst voor een Timmy! Gaat wel een maandje of 5-6 duren, maar hopelijk is het het waard. Ben heel benieuwd! Prijs valt me ook heel erg mee ($129). In ieder geval veel goedkoper dan de meeste "boetiek" pedalen.

Zijn er mensen hier die er een hebben? Wat zijn jullie ervaringen ermee? Ook met de wachttijd enzo..

budje
9 februari 2011, 06:30
jij bedoelt vast iets anders...

http://members.multimania.nl/jordyvanbree/hpbimg/timmy.jpg

Harry
9 februari 2011, 11:13
een pedaal moet wel heel bijzonder zijn wil ik er 5 of 6 maanden op gaan wachten. Wat is het en wat doet het? En wie is Paul C.? Is dat een soort Dirk_Hendrik?

Bram+
9 februari 2011, 12:19
Ik denk dat het een overdrive/boost is (of allebei?), transparanter dan de run-of-the-mill TS, met minder/evenveel/meer gain, uiteraard uit betere componenten opgebouwd, misschien zelfs P2P, maar sowieso niet met PCB mounted jacks. Maanden aan getweakt om net dàt TS-geluid te krijgen waardoor je lekkerder door de mix komt (uiteraard wel afhankelijk van gitaar/amp/rest van je setup) :D

Bernardduur
9 februari 2011, 12:41
Paul C is een aardige gast. Veel mee gecommuniceerd in het verleden en compleet open over zijn werk!

Leuke unit! Voor mij te transparant........... ik wil graag mn amp kunnen aanduwen en daar heb ik gewoon dat midden voor nodig!

elmoman
9 februari 2011, 12:41
Jongens, jongens, dit is de grootste hype uit Amerika! Zouden jullie toch moeten weten ;-) Dit pedaal zou je zoektocht naar transparante clean boost/boost/clean met randje/overdrive/lichte crunch moeten eindigen!
Zoek maar eens op The Gear Page, daar zijn er werkelijk duizenden topics te vinden over de Timmy of Tim.
http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=713661&highlight=timmy

http://i15.photobucket.com/albums/a400/Used666_/Effects%20and%20amp/131_7075.jpg

Bram+
9 februari 2011, 12:54
Grootste hype? Totdat de vrienden van TGP weer een nieuwe favoriete kleine bouwer zonder website, maar wel met een backlog van een half jaar vinden zeker :D Maar goed, het pedaal zal z'n werk wel doen en $129 kost je ook niet de kop, ook al komt daar nog wel wat bovenop.

peter_heijnen
9 februari 2011, 13:23
Heb er nog nooit een gehoord, behalve in filmpjes. Daar klonk ie zeker erg mooi, en op dat plaatje vind hem ook mooi. Van de wachttijden was ik op de hoogte maar ik dacht dat ie veel duurder zou zijn.

Harry
9 februari 2011, 13:51
ik doe niet aan hypes, en eerlijk gezegd heb ik de gearpage nog nooit bekeken. Om de een of andere reden word ik pas enthousiast over een pedaal als ik er positieve uitlatingen van Mitch over gezien heb.

Maar inderdaad, ziet er leuk uit!

Nielsje
9 februari 2011, 13:54
Jongens, jongens, dit is de grootste hype uit Amerika! Zouden jullie toch moeten weten ;-)

De grootste hype uit Amerika is het geloof, en we weten allemaal dat dat onzin is.
"I thank God bla bla bla bla..."

jim__
9 februari 2011, 15:07
De grootste hype uit Amerika is het geloof, en we weten allemaal dat dat onzin is.
"I thank God bla bla bla bla..."
Hahaha ik voel hier een hele foute off-topic discussie aankomen....

Maar zoals altijd: review van het pedaal zodra je hem binnen hebt! We wachten in spanning af...

Mitch
9 februari 2011, 18:34
Normaal gesproken ben ik ook niet echt te porren voor TGP hypes, maar voor de Tim(my) wil ik toch wel in de bres springen. In tegestelling tot wat Bram+ suggereert is het zeker géén Landgraff. Oftewel: een 98% tubescreamer met een leuk kleurtje en een boel marketing bullshit. En zoals de zeer redelijke vraagprijs al doet vermoeden is Paul Cochrane geen belachelijke cententrekker zoals..... vul ze maar in. Wachttijd is er alleen omdat het een simpel éénmansbedrijfje is, niet voor de hype. Een hype zou ik het niet willen noemen, daar is het al véél te lang een goed verkopend pedaal voor.
De losse onderdelen/ideeën van de Timmy zijn allemaal wel eens gebruikt, maar nooit in precies deze vorm. Het is een afwijkende en effectieve manier om met maximaal klankbehoud toch een randje gain te krijgen. Beetje een omgekeerde AC30 toonregeling, zodat je met alleen treble en bass toch het middengebied kan beïnvloeden. Het is dat ik voor milde gain al een lange tijd zeer tevreden ben met de D_H gemodde Ibanez SML die dat oook erg fijn kan, anders had ik er zeker al eens één besteld.


Eventuele verdere posts over religie of Amerikanen gaan regelrecht de prullenbak in.

elmoman
9 februari 2011, 21:19
Normaal gesproken ben ik ook niet echt te porren voor TGP hypes, maar voor de Tim(my) wil ik toch wel in de bres springen. In tegestelling tot wat Bram+ suggereert is het zeker géén Landgraff. Oftewel: een 98% tubescreamer met een leuk kleurtje en een boel marketing bullshit. En zoals de zeer redelijke vraagprijs al doet vermoeden is Paul Cochrane geen belachelijke cententrekker zoals..... vul ze maar in. Wachttijd is er alleen omdat het een simpel éénmansbedrijfje is, niet voor de hype. Een hype zou ik het niet willen noemen, daar is het al véél te lang een goed verkopend pedaal voor.
De losse onderdelen/ideeën van de Timmy zijn allemaal wel eens gebruikt, maar nooit in precies deze vorm. Het is een afwijkende en effectieve manier om met maximaal klankbehoud toch een randje gain te krijgen. Beetje een omgekeerde AC30 toonregeling, zodat je met alleen treble en bass toch het middengebied kan beïnvloeden. Het is dat ik voor milde gain al een lange tijd zeer tevreden ben met de D_H gemodde Ibanez SML die dat oook erg fijn kan, anders had ik er zeker al eens één besteld.


Eventuele verdere posts over religie of Amerikanen gaan regelrecht de prullenbak in.

Mooie post! Toen ik zei dat het de grootste hype was, bedoelde ik dat niet al te serieus natuurlijk. De Tim/Timmy pedalen worden al meer dan 6 jaar aangeschreven als de beste low/medium gain pedalen. En die wachtlijst is ook nooit veranderd, omdat het pedaal super populair blijft. Unlinke andere hypes van the gear page, die soms maar een paar weken duren, tot er weer een ander tof pedaal komt.
Paul Cochrane is zeker geen geldtrekker, je hoeft bijvoorbeeld niks aan te betalen voordat het pedaal af is.
Ik vind het in ieder geval een waanzinnig pedaal en kan niet wachten tot ik hem binnen krijg!

Fuhgawz
10 februari 2011, 12:03
Leuk pedaal. De treble en bas knoppen werken andersom, dus dat is even wennen, maar de knoppen hebben veel bereik waardoor je veel verschillende sounds uit kunt halen, waaronder ook inderdaad een midboost mocht je dat willen. Hou er wel rekening mee dat de knoppen behoorlijk interactief zijn en het algemene karakter altijd iets aan de heldere kant.

Wat betreft de gainknop zou ik hem niet helemaal open draaien, dan gaat hij een beetje vreemd klinken. Medium tot high gain doet hij niet goed. Daarvoor zijn er betere alternatieven. Hij klinkt het beste als low-gain standalone overdrive of redelijk transparante booster, hoewel ik trouwens wel moet zeggen dat er pedalen zijn die meer pure cleane boost hebben. Ik gebruik hem zelf als nét-iets-meer-gain boosterpedaal in mijn overstuurde Orange voor een iets heftiger en een beetje feller geluid en dat doet hij perfect.

Bernardduur
10 februari 2011, 12:59
Leuk pedaal. De treble en bas knoppen werken andersom, dus dat is even wennen, maar de knoppen hebben veel bereik waardoor je veel verschillende sounds uit kunt halen, waaronder ook inderdaad een midboost mocht je dat willen. Hou er wel rekening mee dat de knoppen behoorlijk interactief zijn en het algemene karakter altijd iets aan de heldere kant.

Wat betreft de gainknop zou ik hem niet helemaal open draaien, dan gaat hij een beetje vreemd klinken. Medium tot high gain doet hij niet goed. Daarvoor zijn er betere alternatieven. Hij klinkt het beste als low-gain standalone overdrive of redelijk transparante booster, hoewel ik trouwens wel moet zeggen dat er pedalen zijn die meer pure cleane boost hebben. Ik gebruik hem zelf als nét-iets-meer-gain boosterpedaal in mijn overstuurde Orange voor een iets heftiger en een beetje feller geluid en dat doet hij perfect.

Helemaal mee eens......

Voor mij was ie te transparant; gelukkig kon ik er iemand anders mee blijmaken :D

Harry
10 februari 2011, 13:34
Normaal gesproken ben ik ook niet echt te porren voor TGP hypes, maar voor de Tim(my) wil ik toch wel in de bres springen. In tegestelling tot wat Bram+ suggereert is het zeker géén Landgraff. Oftewel: een 98% tubescreamer met een leuk kleurtje en een boel marketing bullshit. En zoals de zeer redelijke vraagprijs al doet vermoeden is Paul Cochrane geen belachelijke cententrekker zoals..... vul ze maar in. Wachttijd is er alleen omdat het een simpel éénmansbedrijfje is, niet voor de hype. Een hype zou ik het niet willen noemen, daar is het al véél te lang een goed verkopend pedaal voor.
De losse onderdelen/ideeën van de Timmy zijn allemaal wel eens gebruikt, maar nooit in precies deze vorm. Het is een afwijkende en effectieve manier om met maximaal klankbehoud toch een randje gain te krijgen. Beetje een omgekeerde AC30 toonregeling, zodat je met alleen treble en bass toch het middengebied kan beïnvloeden. Het is dat ik voor milde gain al een lange tijd zeer tevreden ben met de D_H gemodde Ibanez SML die dat oook erg fijn kan, anders had ik er zeker al eens één besteld.

...................................

leuk geprobeerd, maar ik laat deze toch aan me voorbij gaan... ;)

jurgend
10 februari 2011, 14:26
Ik heb sinds kort the Tim pedaal (Tim is de grote broer van Timmy).
En Paul is echt wel een coole gast. Ik had de mijne een jaar geleden besteld en toen ik hem vorige maand nog altijd niet binnen had heb ik nog eens gebeld. Hij heeft zijn lijsten gechecked en hij was mij totaal uit het oog verloren, maar heeft voorgesteld om het pedaaltje op te sturen en de post kosten op hem te nemen. Ik zei dat dit niet nodig was maar hij stond erop, het was zijn fout.
Dus heb ik een Tim (nieuw model) pedaal voor 165$ post inbegrepen... .

en hij klinkt echt waanzinnig goed... .
Ik kan het aan iedereen aanbevelen... .

jero
10 februari 2011, 20:09
jaahaah ik heb een Timmy :cheerup: Is zelfs een stayer op TGP, dat zegt heel wat ;)

een hele fijne niet erg kleurende of compressende overdrive, wat zowel als voordeel als nadeel wordt ervaren.

jaywalker
10 februari 2011, 21:00
Ik heb de danelectro transparant overdrive 1. Wat volgens de experts een 1 op 1 clone van de timmy zou zijn. Echter heeft deze wel goedkopere componenten.
Ik heb ze beide gehoord (niet naast elkaar) en ze lijken in mij geheugen sterk op elkaar. Beide erg fijne pedalen. Hij is inderdaad het meest geschikt om net een tikje meer gain te krijgen. En Lekker punchy !

Voor mij was het reden genoeg om daarom geen timmy te kopen. Gelukkig heeft danelectro wel wat aanpassingen gemaakt. Wel zo relaxt, want Paul C is inderdaad een top gozer.

jero
10 februari 2011, 21:13
ik heb ze allebei, maar vind het toch wel een heel groot verschil hoor. De Danelectro comprimeert meer, accentueert het mid meer, klinkt viezer en is veel minder prettig aanslaggevoelig dan de timmy. imho.

jaywalker
11 februari 2011, 09:45
Ok, blijkbaar laat mijn geheugen dan mij in de steek.

Fragedallic
11 februari 2011, 12:51
zijn er meer vergelijkbare pedalen, naast de Danelectro, tegenover de Timmy?
gewoon puur voor het alternatief ?

Mitch
11 februari 2011, 14:24
Ik ben het met jero eens en zou zelfs de Dano niet op één lijn willen stellen met de Timmy. Circuit hetzelfde of niet, de klank is het gewoon niet. Schel in het hoog, meer middy, krasseriger, comprimerender....
Net als de Klon is de Timmy echt een ding op zich. Waardoor je dus al gauw discussies krijgt over andere pedalen als "dit is de poor man's versie van..." maar helaas, die vlieger gaat dus niet op.

WtrPlyr
11 februari 2011, 16:58
Heb hem vorig jaar maart besteld en Paul zei toen dat het tot juli zou duren. Dat werd augustus door problemen met leveranciers en toen ik in oktober nog niks had gehoord ging ik aan het bellen. Hij had hem toen net die week af (toeval?) maar zei dat hij hem gratis met express op zou sturen en een week later had ik hem.

Prima pedaaltje. Te gebruiken als overdrive, boost en tot op zekere hoogte ook als EQ en prima prijs. Erg simpel circuit maar lekker geluid. Staat niet direct op mijn 'nooit verkopen-lijst' maar wat hij doet doet hij subliem.

jurgend
14 februari 2011, 13:20
Komaan dudes, nu is er eens iemand die "boutique" en "hand made" pedaaltjes maakt aan een "betaalbare prijs". 3 zaken waarvan de meeste direct "een fijn gevoel in de broek" krijgen.
Als je vergelijkt met ZVEX of KLON of gewoon maar met de Xotic RC, ben je met een timmy nog goedkoper af.
Wees blij dat hij zijn concept niet wil verkopen aan grote bedrijven. dat zou enkel ten koste gaan van de prijs en vooral aan de kwaliteit.
Hij heeft plezier aan het bouwen van pedaaltjes en ik denk niet dat hij er rijk van wordt.
Het is hype echt waard. Heb wat geduld, maar je zal het je zeker niet beklagen... .