PDA

View Full Version : effecten via internet kopen



savecracker85
15 mei 2003, 18:11
ik heb een vraag over effecten via internet kopen(nee niet over bestellen uit het buitenland etc..)
Ik zie bijvoorbeeld wel eens op van die 2de hands site's effecten staan leuke prijsjes... Dan vraag ik me af, zouden jullie dat zonder ze van te voren gehoord te hebben kopen??
Ik bedoel met een gitaar zou je dat natuurlijk niet zomaar doen, want het geluid kan nogal tegenvallen etc.. Maar maakt het voor effecten ook zoveel uit?? (ik heb het dan over distortion en wah's pedaaltjes en niet over van die multi effect-bakken ), helemaal als erbij staat 'z.g.a.n' of 'nog verpakt in doos'...
:smile:

Negative K3 fan
15 mei 2003, 18:14
sommige pedalen hebben een bepaalde reputatie, en je kunt ze na ded tijd altijd weer verkopen. Ik zou zelf niet moeilijk doen om een gitaar 2e hands te kopen ook al heb ik nog nooit op een soortgelijk model gespeeld. Bij versterkers ligt het natuurlijk anders.

BLOK182
15 mei 2003, 19:10
Lijkt me niezo erg, effecten tweedehands kopen. Zoals Lennart al zei, sommige hebben een bepaalde status (bijv. een crybaby wah kost zo'n 60 euro tweedehands en zal je nooit voor minder hoeven te verkopen) zodat je er amper of niet op verliest.

Dirk_Hendrik
15 mei 2003, 19:44
Op het moment dat jij weet wat je wilt zie ik geen probleem om het ding online voor een veel lagere prijs te scoren. Sterker nog, ik geloof niet dat ik nog snel een nieuw effect zal kopen. Het prijsverschil is te groot. Op het moment dat je ook nog een hoeveelheid geduld kunt opbrengen kun je op bijvoorbeeld ebay.de zeer grote kortingen t.o.v. nieuw behalen. Een digitale delay met goede reputatie (kijk ook op http://www.harmony-central.com voor reviews) voor 30 euro (1 van mijn eigen scores) vind ik erg veel aantrekkelijker dan een nieuwe van 150 euro. Ik bedoel maar. De kwaliteit is hetzelfde.

Mitch
15 mei 2003, 19:57
Ik ben net zo lang Marktplaats verslaafd geweest tot ik alles had wat ik wilde en het werkte uitstekend !
Twee keer een pedaal gekocht dat ik niet goed kende, die beide niet 100% bevielen, waarna ik ze gewoon weer heb doorverkocht.

savecracker85
15 mei 2003, 21:55
owkeej jullie hebben me wel overtuigt..
maar wat zijn eigenlijk zo'n beetje de gemiddelde verzend kosten van een "standaard" pendaaltje??

riesj
16 mei 2003, 01:59
Hoi,

Het wah pedaal dat ik laatst gescoord heb via ebay, kostte me ca. 16 euro om van duitsland naar nederland te sturen.

Groetjes,

PeArLjAm
16 mei 2003, 09:07
Ik heb al heel wat op marktplaats gekocht en verkocht, zonder eerst te proberen. Wel een keer een gitaar maar die heb ik eerst uitgetest natuurlijk, een gitaar zou ik nooit blind kopen.

Dirk_Hendrik
16 mei 2003, 09:28
Op 2003-05-15 21:55, schreef savecracker85:
owkeej jullie hebben me wel overtuigt..
maar wat zijn eigenlijk zo'n beetje de gemiddelde verzend kosten van een "standaard" pendaaltje??



Op 2003-05-16 01:59, schreef riesj:
Het wah pedaal dat ik laatst gescoord heb via ebay, kostte me ca. 16 euro om van duitsland naar nederland te sturen.


het is pedaaltje, niet pendaaltje

Nederland is 5.80 euro.

Voor de Duitse perikelen is het handig om eens kennis te maken met http://www.deutschepost.de. De duitsers hebben "packet" wat de door Riesj genoemde 16 Euro kost. Tot 500 gram (en een gewoon pedaaltje kan daar onder blijven) kunnen duitsers ook als "packchen" versturen. Dat kost 8.60 Euro. Ik heb daar wel enkele keren ebay verkopers op moeten tippen. Linkje naar de duitsepost homepage erbij enzo. Scheelt toch bijna de helft.

Mitch
16 mei 2003, 17:48
Precies. Op de site van TPGpost staan ook alle tarieven, evt. ook van rembours (betalen aan de postbode, maar da's een beetje duur geworden, al gauw een eurootje of tien).
Ik dacht trouwens uit mijn hoofd dat 't 5,50 was ???