PDA

View Full Version : Bepalen van budget



Captain Planet
8 februari 2011, 20:48
Ik speel nu een aantal maanden gitaar en ben nog steeds tevreden over mijn LAG. Maar ben al een tijdje aan het sparen voor een nieuwe gitaar (en ik moet nog even sparen).

Ik ben echt op zoek naar een kwaliteitsgitaar nu dus. Maar ik vroeg me af vanaf waar de kwaliteit stopt met groeien met de prijs en wanneer er enkel verschillen zijn in uiterlijk of dergelijke.

Heb al begrepen dat het verschil groter is tussen een 100 EUR en een 300 EUR gitaar dan tussen een 2000 EUR en 2500 EUR.

Dus waar ligt het punt ongeveer?

LaurentB
8 februari 2011, 21:34
Ergens bij die 2500, inderdaad :noob:

Alhoewel je bij 1500 ook al een goed eind op weg bent.

--=HANS=--
8 februari 2011, 22:34
Ik sluit me aan bij Laurent, boven de € 2.500,- komen de wat meer exotische houtsoorten aan bod en wat mooiere afwerkingen en natuurlijk ook nog mooier klinkende instrumenten maar voor dat bedrag moet je echt een prima gitaar kunnen vinden. Denk ook eens aan een gebruikt instrument, dan zit je voor dat bedrag al naar hogere series van bekende merken te kijken.

Captain Planet
10 februari 2011, 12:47
Oké, bedankt!

JohnLord
10 februari 2011, 15:03
Omdat je nog maar een aantal maanden speelt, zou het best kunnen dat je gehoor nog niet zover is onwikkeld dat je het verschil tussen een dure en een hele dure gitaar kunt horen. Kijk dus niet alleen naar giteren in de hoge prijsklassen.

synapse
10 februari 2011, 17:20
Als je het over hebt voor een geweldige gitaar zou ik die zeker kopen, doe het alleen niet in een opwelling.
Je kunt nu volgens mij best bepalen of je een gitaar lekker vindt spelen en klinken.
Een geweldige gitaar is voor de meesten (en voor mij dus ook) een langdurige stimulans!
Toen ik 35 jaar geleden een Martin d18 kocht heeft dat mij jarenlang gestimuleerd om te blijven spelen rn oefenen en misschien nog wel belangrijker, 20 jaar voorkomen dat ik gasaanvallen kreeg!

Eko
10 februari 2011, 21:11