PDA

View Full Version : Marshall vraag....



Rooker
8 februari 2011, 16:18
Kan iemand mij vertellen over de Marshall JCM series. Zowel de tops als combo's vind je 2e hands voor tussen de 300 en 500 euro. Wat is de kwaliteit van deze buizenamps. Kun je ze 2e hands rustig kopen en doe je dan een goede deal of zijn het de mindere versies van een Marshall. BVD!!

almarvk
8 februari 2011, 16:25
Even kort door de bocht: dat zijn erg goede series van Marshall. De prijzen die je noemt zijn wel erg laag te noemen.

Er zijn meerdere versies:

- JCM800 (wordt gezien als de beste versie, maar er zijn meerdere uitgaven van)
- JCM900 (het mindere broertje, vaak onder 500 te krijgen als top)
- JCM2000 (het moderne broertje)

Gebruik ook eens de zoekfunctie. Over deze amps is veel geschreven.

caliban
8 februari 2011, 16:38
Op de site van marshall staat er ook heel wat uitleg. (Onder history oid)

Trecion
8 februari 2011, 17:13
wow waar zie jij die top dan voor tussen de 300-500?

ik heb zelf een jcm2000 dsl 100 en het is een geweldige amp en ook enorm stevig.

Rooker
8 februari 2011, 17:32
Haha, het gaat om een JCM600 60watt 1x12 combo. Vraagprijs is 450,-, vind ik misschien wel een interessante kandidaat. Er staat al wel bij dat het een wat onbekendere is. Maarja onbekent hoeft niet perse onbemint te zijn. toch??

caliban
8 februari 2011, 18:19
De JCM 600 is denk ik een zeer prima amp. Itt de 900 DR full tube dacht ik.

macwilliams
8 februari 2011, 18:27
Is de 900 geen full tube of is het geen prima amp caliban?

caliban
8 februari 2011, 18:33
Is de 900 geen full tube of is het geen prima amp caliban?

Prima amp is het zeker wel een JCM900, maar het niet-full-tube-zijn maakt hem denk ik qua tweedehandsprijzen wel wat goedkoper. Mijn opmerking diende dus als een soort vergelijk voor de topicstarter :)

robert-gitarist
8 februari 2011, 18:55
JCM900 geen full tube? Volgens mij is o.a. de JCM900 SL-X toch een volledige buizenbak? :)

In ieder geval, de JCM reeks van Marshall is prima hoor. Stuk voor stuk prima amps. Wat voor amp/sound zoek je precies?

Een veelzijdige amp uit de JCM reeks is toch wel de JCM2000, 2 of 3 kanalen (afhankelijk welk type, DSL heeft 2 + chrunch mode op clean kanaal en TSL heeft 3 kanalen + hoop extra's ), goede clean en lekkere chrunch. Voor het stevigere werk heeft hij ook zat gain aan boord ;)
JCM900 ook een toffe amp, hoewel ik in het begin slechte ervaring mee had maar was meer mijn eigen schuld ;) Almarvk noemt het het mindere broertje van de JCM800 maar het zijn twee verschillende amps dat een beetje appels met peren vergelijken is; beide zijn fruit maar toch een andere smaak, JCM900 heeft bijv. ietsjes meer gain en een JCM800 heeft meer karakter.
JCM800 word gezien als ultieme rock amp maar met wat pedalen etc kun je hier van ook een veelzijdige amp maken.
JCM600 laat ik me niet over uit, die ken ik niet goed genoeg.

Ik heb zelf een JCM2000 DSL50 waar ik super happy mee ben. Heerlijke sounds, z'n beetje iedere sound die ik zoek of wil hebben kan ik wel vinden opzich.

macwilliams
8 februari 2011, 19:39
De JCM900 is een full tube amp alleen met een ander karakter dan zijn broertje de 800. Ik heb de 900 nog steeds met veel plezier.

Rooker
8 februari 2011, 21:13
Dank voor de info allemaal!!

Ik ben niet persee op zoek naar een Marshall amp hoor. Ik heb ook al een optie tot koop bij een Peavey VK 100 watt top. Maar ik twijfel of dit iets voor mij is. Hij heeft wel 2 kanalen en een volume boost etc maar ik vraag me af of ik de sound krijg die ik zoek.

Ik streef niet een specifieke sound na. Maar waar ik graag bij in de buurt zou komen is bijv Eric clapton op de DVD van 24 nights. Ik heb de beste verhouding met mijn strat. Maar ook wil ik er met mijn les paul op kunnen spelen. Het mooie van de sound op de dvd is het clean met gitaarvolume zacht en de prachtige overdrive in zijn ruigere stukken.
Ik meen dat hij hier op een soldano speelt maar daar heb ik geen centjes voor.

Ik heb zo'n 350,- te besteden. En wanneer het echt loont spaar ik iets door. Ik zoek 2e hands en neig naar een top maar een 30watt + combo mag ook. Ik moet af en toe ook bijv Iron Maiden spelen maar dat haal ik uit een trapkassie.

LAstig?:cheerup:

robert-gitarist
8 februari 2011, 21:40
Nja ik denk dat je wel een redelijk eind komt met een JCM2000, gezien dat die voor een Marshall erg goede clean hebben (de JCM800 2205/2210 ook trouwens) en natuurlijk genoeg gain voor strakke stukken en iron maiden werk (ultra gain knop op het lead kanaal ;) ) maar 350 euro ga je geen een voor vinden. Sowieso een Marshall buizen bak (combo of top) vinden voor die prijs gaat je tweedehands niet lukken. Een JCM600 weet ik zo niet, daar ben ik totaal niet in thuis zoals gezegt dus ook niet echt van de prijzen.
Ter info, een tweedehands Marshall JCM2000 top beginnen bij de 500 euro. En voor een top zou je dus dan nog een speakerkast bij moeten hebben.

macwilliams
8 februari 2011, 22:15
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/406272589-peavey-buizenversterker-100w-eventueel-met-4x12-cab-line6.html

Dit zou een goede optie zijn. De Windsor is wel goed van geluid.

tillens
8 februari 2011, 22:26
Hmpf, dan zal ik maar even binnen komen.. de jcm 600 heeft niets te maken met zijn jcm broeders zover ik weet.. het is de opvolger van de jtm 30 en 60 serie.. .die zien er meer vintage uit. ik heb meerdere jtm's gehad, en ze zijn anders dan de 800 en 900. Die bakken staan bekend om hun gain sounds, en de jtm en jcm 600 niet. Die zijn meer ge- end op een cleane sound, met een milde drive sound. Eerst dus even goed testen waar je voorkeur naar uit gaat.

ghost-rider2006
8 februari 2011, 22:30
Hmpf, dan zal ik maar even binnen komen.. de jcm 600 heeft niets te maken met zijn jcm broeders zover ik weet.. het is de opvolger van de jtm 30 en 60 serie.. .die zien er meer vintage uit. ik heb meerdere jtm's gehad, en ze zijn anders dan de 800 en 900. Die bakken staan bekend om hun gain sounds, en de jtm en jcm 600 niet. Die zijn meer ge- end op een cleane sound, met een milde drive sound. Eerst dus even goed testen waar je voorkeur naar uit gaat.


wat bedoel je met Gain sound ??

macwilliams
8 februari 2011, 22:45
Drive, gain & distortion worden gebruikt om de mate van oversturing van de amp aan te duiden. High gain amps oftewel versterker met een hoge mate aan oversturing. Heavy metal is high gain.

Maleco
8 februari 2011, 22:59
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/406272589-peavey-buizenversterker-100w-eventueel-met-4x12-cab-line6.html

Dit zou een goede optie zijn. De Windsor is wel goed van geluid.

Even tussendoor, hoe ver gaat de gain van de Windsor? :)

Rooker
8 februari 2011, 23:08
Hmpf, dan zal ik maar even binnen komen.. de jcm 600 heeft niets te maken met zijn jcm broeders zover ik weet.. het is de opvolger van de jtm 30 en 60 serie.. .die zien er meer vintage uit. ik heb meerdere jtm's gehad, en ze zijn anders dan de 800 en 900. Die bakken staan bekend om hun gain sounds, en de jtm en jcm 600 niet. Die zijn meer ge- end op een cleane sound, met een milde drive sound. Eerst dus even goed testen waar je voorkeur naar uit gaat.
Mijn voorkeur zou dan dus uitgaan naar de jcm600, verkoper gaf ook al aan dat het een goede clean en een goedw overdrive had voor de classic rock.

2 kanalen die footswitchable zijn is trouwens een must. Want clean en overdrive wil ik uit de amp zelf halen.

caliban
8 februari 2011, 23:17
JCM900 geen full tube? Volgens mij is o.a. de JCM900 SL-X toch een volledige buizenbak? :)
.

Ik had het over de Dual Reverb hè. Post #6: "Itt de 900 DR". De SLX zijn signaalpad is fulltube. Oké fulltube is niet altijd een gepast woord. Vaak is een effect-loop met ss dingen gebufferd of zo, maar in een DR is een aanzienlijk deel van de preamp solidstate.

http://www.drtube.com/schematics/marshall/cd0189-iss7.gif
(de driehoeken zijn opamps en de rondjes lampengainstages).

tillens
8 februari 2011, 23:28
Mijn voorkeur zou dan dus uitgaan naar de jcm600, verkoper gaf ook al aan dat het een goede clean en een goedw overdrive had voor de classic rock.

2 kanalen die footswitchable zijn is trouwens een must. Want clean en overdrive wil ik uit de amp zelf halen.

Die kanalen zijn te switchen via een footswitch. Truuk met de jtm is volume van clean voluit, en dan je gitaarvolume terugrollen voor clean, en als je wilt crunchen dan gitaarvolume voluit... dan kun je het tweede kanaal zo instellen dat het vertrekt vanaf het punt waarop kanaal 1 cruncht.. dat moet bij die jcm 600 ook wel lukken. succes met testen.

Ace 1.15.19
8 februari 2011, 23:44
Klinkt als een erg lekkere amp die JCM 600!

Rooker
9 februari 2011, 10:49
Die kanalen zijn te switchen via een footswitch. Truuk met de jtm is volume van clean voluit, en dan je gitaarvolume terugrollen voor clean, en als je wilt crunchen dan gitaarvolume voluit... dan kun je het tweede kanaal zo instellen dat het vertrekt vanaf het punt waarop kanaal 1 cruncht.. dat moet bij die jcm 600 ook wel lukken. succes met testen.

Dank voor de goede tip. Dit lukt misschien ook wel bij een fender amp. Maar er moet dan toch wel een master op zitten?? Anders wordt onze geluidsman gek. We spelen over de pa, dus ik kan niet te hard, dat is voor hem niet te mixen. Of we moeten met de gitaren maar niet meer over de pa spelen.:???:

Rooker
9 februari 2011, 10:51
Klinkt als een erg lekkere amp die JCM 600!

Neeeeneeeee niet ook op gaan bieden!!!! Ik had hem gevonden:seriousf:

Rooker
9 februari 2011, 10:53
Er staat hier op gitaarmarkt trouwens ook een Artist nog wat te koop. 30watt buizen 1x12 die zal ook wel hard zat gaan. Zit al een beamblocker in wat me ook een leuke gadget lijkt. Zou dit iets voor me kunnen zijn?

Jasper.
9 februari 2011, 11:25
Je moet wel denken om oververhitting et de JCM600. Ze worden nogal warm heb ik wel eens gehoord.

cardinal
9 februari 2011, 22:58
ik heb een jcm 800, 900, tsl100, tsl60 gehad en veel ervaring met een dsl100 en eigenlijk klinken ze allemaal goed en alllemaal anders.

Dsl heeft mijn maat eruit gegooid voor een Tsl100 en spijt van. Ik vond de Dsl ook beter klinken, wat vetter en minder korrelig.

900 was ook een prima ding, maar moest het afleggen tegen de 800 die ik nu nog steeds gebruik. Wel zit hier nauwelijks gain op en MOET er echt een pedaal voor om een rock sound te maken. In mijn geval heb ik nog niets beters gevonden dan de Koch pedaltone voor mijn jcm800. En geloof mij, ik heb er heel wat overdrives/distortions voor gehad.

Prijs/kwaliteit zou ik zeggen de Dsl. Ik praat hier puur over de tops.

allochthomas
9 februari 2011, 23:18
Ik repeteer zelf over een jcm900 als ik geen zin heb om mijn mesa mee te slepen. De jcm900 klinkt op kamer volume echt helemaal nergens maar, dan is het een schelle en dunne kut bak zonder enige karakter. Als je de master flink openen zet(ik heb de 50 watt jcm900 op master 8 staan) komt hij in 1 keer tot leven. Erg lekkere crunchy sound met een partijd ballen waar je u tegen zegt.

tillens
10 februari 2011, 00:26
Je moet wel denken om oververhitting et de JCM600. Ze worden nogal warm heb ik wel eens gehoord.

Ik heb nu al geloof ik 2 jtm 60 combo's gehad, en 4 heads, waarnaast ook nog een jtm 30, en geen van die amps had last van bovenstaand.. de jcm 600 is zover ik weet alleen qua looks anders.

tillens
10 februari 2011, 00:27
Dank voor de goede tip. Dit lukt misschien ook wel bij een fender amp. Maar er moet dan toch wel een master op zitten?? Anders wordt onze geluidsman gek. We spelen over de pa, dus ik kan niet te hard, dat is voor hem niet te mixen. Of we moeten met de gitaren maar niet meer over de pa spelen.:???:

Er zit een mastervolume/overallvolume op dus dat zou geen probleem moeten zijn. Of het lukt met een fender amp weet ik niet. Die heb ik niet.

caliban
10 februari 2011, 12:16
Ik repeteer zelf over een jcm900 als ik geen zin heb om mijn mesa mee te slepen. De jcm900 klinkt op kamer volume echt helemaal nergens maar, dan is het een schelle en dunne kut bak zonder enige karakter. Als je de master flink openen zet(ik heb de 50 watt jcm900 op master 8 staan) komt hij in 1 keer tot leven. Erg lekkere crunchy sound met een partijd ballen waar je u tegen zegt.

Preamp=>opamps

Poweramp=>tubes

De gain hoog zetten, dus de opamps hard laten werken heeft geen zin in die amp, de master daarentegen hard zetten wel, dan pas gaan de lampen werken.

(Ik moet wel nuanceren, er zitten een aantal lampen stages in de 900 preamp, maar een klein aandeel.)

rudolf
10 februari 2011, 12:24
Ik heb een tsl 601. Fijn ding. Omdat ie zo veelzijdig is heeft me wel een half jaar geduurd om echt het geluid te vinden wat ik mooi vind. Vooral het crunch kanaal vind ik erg goed.

Laatste tijd wat probleempjes gehad met de buizen, maar dat is nu verholpen. Had niet specifiek met de TSL te maken. Ik heb nooit op een JCM 800 gespeeld dus daar kan ik 'm niet mee vergelijken. JCM900 heb ik wel geprobeerd dat was niet echt mijn ding. Erg dun, maar zoals ze hierboven zeggen moeten de 800/900's flink op een staart getrapt worden om lekker te klinken, waar ik uit mijn tsl (jcm2000 dus) op laag volume ook een prima geluid krijg.

guhlenn
10 februari 2011, 17:49
@Caliban: je bent schromelijk aan het overdrijven. De gain hoog zetten heeft geen zin? Die knop doet gewoon niks?

allochthomas
10 februari 2011, 18:00
Gain op 4 is het een schelle kut bak, met gain op 10 is het een schelle kut bak die ook nog eens modderig klinkt. Ik ben het met Caliban eens.

WillemdaGuide
10 februari 2011, 18:21
Met mijn JCM900 (2501) precies hetzelfde, pas met de master op 8 klinkt ie geniaal, alles lager klinkt nergens naar. Is wel hard....maar wat een sound!

JohnLord
10 februari 2011, 19:02
Gheghe, het lijkt wel een JCM 800!
Maar idd, een JCM900 kán wel goed klinken.

macwilliams
10 februari 2011, 19:03
A-Preamp op 8=3uur
Treble op 1= 8uur
middle op 5= 12uur
Bass op 9= 4uur
presence op 9,5=tussen 4&5 uur
reverb op 2,5= tussen 9&10 uur
master vol op 3= 10 uur

Boss Bluesdriver BD-2 ervoor met de volgende instelling
level op 12uur
tone op 10 uur
gain tussen 11&12 uur

en dan een singlecoil gitaar ervoor.
En dit allemaal aangesloten op een 1960BX cabinet met Chinese (ja die krasserige) Gleenback speakels.


Hele mooie rock sound. :blast:

Maar je moet wel een beetje met de knoppen op de gitaar spelen de tone knop wel een beetje dicht gezet.

Jasper.
10 februari 2011, 19:27
Ik heb nu al geloof ik 2 jtm 60 combo's gehad, en 4 heads, waarnaast ook nog een jtm 30, en geen van die amps had last van bovenstaand.. de jcm 600 is zover ik weet alleen qua looks anders.

Hmm, ik heb gelezen dat de jcm600 nogal snel overhit. Door te weinig ventilatie volgens mij.

Jasper.
10 februari 2011, 19:30
Ik vind mijn JCM900 trouwens erg lekker klinken.
Presence net onder de 6
Bass op 7 of 8
Mids op 7 of 8
Treble net onder de 3
Gain varieert. Maar hij klinkt erg lekker als je hem niet te hoog zet. Tussen 8 en 10 zet ik hem vaak. En als het dan wat dikker moet trap ik een overdrive pedaaltje aan met gain op 0.
Edit: high-gain kanaal

Master heb ik vaak op 3. Tussen 2 en drie vind ik hem ook niet zo lekker. Op het laagst vind ik hem juist wel lekker klinken.

Ik vind dat je deze amp ook heel anders kan laten klinken door gewoon met je speelstijl te spelen.

JohnLord
10 februari 2011, 19:54
Hmm, ik heb gelezen dat de jcm600 nogal snel overhit. Door te weinig ventilatie volgens mij.

Heb ik nooit gehoord. Wel heb ik het vaak gehoord van de JTM 30.

allochthomas
10 februari 2011, 20:09
Ik heb de jcm900 altijd op 666 staan(t,m,b) en de presence op 5. verder staat de gain van kanaal B op 6(is meer dan zat op die volumes) en van kanaal A op 4. Master van kanaal B staat op 8 en van A op 7.

Jasper.
10 februari 2011, 21:17
Ik heb de jcm900 altijd op 666 staan(t,m,b) en de presence op 5. verder staat de gain van kanaal B op 6(is meer dan zat op die volumes) en van kanaal A op 4. Master van kanaal B staat op 8 en van A op 7.

Als ik een tijdje op 3 speel beginnen mijn oren al te suizen. Ik durf hem niet eens op 7/8 te zetten. Ben bang dat mijn kamer dan instort. Met 3 trilt alles al mee.

tillens
10 februari 2011, 22:31
Hmm, ik heb gelezen dat de jcm600 nogal snel overhit. Door te weinig ventilatie volgens mij.\
Dan lees je mijn post niet goed. De jcm 600 is de opvolger van de jtm 60. enige verschil is de headshell gezien de specs...
Het overhitten van de amp is wat mij betreft een lichte fabel gezien mijn ervaringen met de amp. Jij hebt het van horen zeggen, ik heb meerdere jtm's gehad die geen van alle het probleem hadden. .

caliban
10 februari 2011, 22:35
Preamp=>opamps

Poweramp=>tubes

De gain hoog zetten, dus de opamps hard laten werken heeft geen zin in die amp, de master daarentegen hard zetten wel, dan pas gaan de lampen werken.

(Ik moet wel nuanceren, er zitten een aantal lampen stages in de 900 preamp, maar een klein aandeel.)


@Caliban: je bent schromelijk aan het overdrijven. De gain hoog zetten heeft geen zin? Die knop doet gewoon niks?

Zeg ik toch niet... Het heeft niet veel zin om een goeie scheur mee te krijgen. De goeie scheur zit hem in de poweramp (zou in ieder geval toch moeten). En bijvoorbeeld een amp als mijn bugera v22 moet ook hard om echt mooi te scheuren, alhoewel op een V30-cab... klinkt hij eerder goed.

Jasper.
10 februari 2011, 22:36
\
Dan lees je mijn post niet goed. De jcm 600 is de opvolger van de jtm 60. enige verschil is de headshell gezien de specs...
Het overhitten van de amp is wat mij betreft een lichte fabel gezien mijn ervaringen met de amp. Jij hebt het van horen zeggen, ik heb meerdere jtm's gehad die geen van alle het probleem hadden. .

Ja, je hebt gelijk, ik heb er geen ervaring mee, maar op het marshallforum heb ik er meerdere keren over gelezen. En die andere headshell zou de oorzaak kunnen zijn. Omdat hij dan misschien minder goed ventileert. Maar misschien is het ook wel een fabel. Maar als ik de amp zou kopen zou ik er wel even op googlen.

allochthomas
10 februari 2011, 23:45
Als ik een tijdje op 3 speel beginnen mijn oren al te suizen. Ik durf hem niet eens op 7/8 te zetten. Ben bang dat mijn kamer dan instort. Met 3 trilt alles al mee.
Ik speel met een luide drummer en een bassist die luid speelt, verder gebruikt ik fatsoenlijke oordoppen want anders is het inderdaad niet te harden:D

universe777
11 februari 2011, 10:16
Preamp=>opamps

Poweramp=>tubes

De gain hoog zetten, dus de opamps hard laten werken heeft geen zin in die amp, de master daarentegen hard zetten wel, dan pas gaan de lampen werken.

(Ik moet wel nuanceren, er zitten een aantal lampen stages in de 900 preamp, maar een klein aandeel.)

Voor zover ik weet is channel A van de DR helemaal tube, en Channel B met de hogere gain, gedeeltelijk SS. Maar dat waren de Silver jubilee's toch ook als ik de diverse marshall sites doorlees.

Ook scheelt het heel erg of je de EL34 of de 6L6 versie hebt. Het karakter is 100% Marschall maar het laag is veel voller bij de 6L6 (5881) versie.

Channel A reageerd ook beter op een booster in mijn ervaring.

muziekschuur
11 februari 2011, 11:04
Hou wel budget over voor onderhoud. Een buizenamp heeft om de twee jaar onderhoud nodig (buizen) en na 15 jaar moeten een paar onderdelen vervangen worden (capacitors). Doe je dat niet dan kan de versterker in vlammen op gaan, of je hebt een slecht transistorgeluid.

Ik ben geen Marshall kenner, dus daarover kan ik je weinig vertellen.

Kim Wilson
11 februari 2011, 11:14
Elke twee jaar? Als je elke week 3 optredens hebt misschien, maar doorgaans gaan buizen wel wat langer mee. Een jaar of 5 geleden had ik een Twin Reverb uit 1976 waar alle originele buizen nog inzaten. Oké, het ding klonk niet te best meer, maar hij is iig niet in vlammen opgegaan.

Rooker
11 februari 2011, 13:04
Allemaal bedankt voor de reacties!

Inmiddels ben ik een afspraak ah maken om hem zondag even aan de tand te voelen.
Het gaat dus om de Marshall JCM 600 1x12 "herritage" combo . Ik mag hem voor 400 euro hebben. Verkoper zegt dat hij optisch in showroom staat is en hij is inclusief footswitch. Goede prijs mensen???

Heb nog reviews gelezen maar wordt er niet wijs uit. Van 1 tot 10 van tonal nono tot tonal hero. Ben dus net zo ver als aan begin.
Ook het hitte verhaal duikt af en toe op. Maar ik heb een AC30 cc1 gehad en die zou hier ook last van hebben Echter heeft hij bij mij altijd trouw dienst gedaan duss.

Nogmaals de vraag... Als ik een amp zoek die all round moet zijn voor coverband werk en mijn persoonlijke voorkeur is bluesey á Clapton, Mayer, SRV en ik speel erop met een Gibson les Paul en een Fender strat, is dit dan de amp voor mij??

:ok:

kassie
11 februari 2011, 13:22
Allemaal bedankt voor de reacties!

Inmiddels ben ik een afspraak ah maken om hem zondag even aan de tand te voelen.
Het gaat dus om de Marshall JCM 600 1x12 "herritage" combo . Ik mag hem voor 400 euro hebben. Verkoper zegt dat hij optisch in showroom staat is en hij is inclusief footswitch. Goede prijs mensen???

Heb nog reviews gelezen maar wordt er niet wijs uit. Van 1 tot 10 van tonal nono tot tonal hero. Ben dus net zo ver als aan begin.
Ook het hitte verhaal duikt af en toe op. Maar ik heb een AC30 cc1 gehad en die zou hier ook last van hebben Echter heeft hij bij mij altijd trouw dienst gedaan duss.

Nogmaals de vraag... Als ik een amp zoek die all round moet zijn voor coverband werk en mijn persoonlijke voorkeur is bluesey á Clapton, Mayer, SRV en ik speel erop met een Gibson les Paul en een Fender strat, is dit dan de amp voor mij??

:ok:

Ja Clapton speelde altijd op Marshall in den beginne, Stevie heb ik ook op marshalls zien spelen (youtube dan). Met gibson en fender goed, plus een tubescreamer voor de overdrive kom je zeker met een marshall jcm600 goed uit de voeten. Met die amp kun je volgens mij sounds halen van clean tot 'led zep' distortion zeker in combi met één of twee pedalen en een equilizer.
Maar test hem lekker zelf uit joh.

400E voor die combo vind ik een goede prijs.

Rooker
11 februari 2011, 13:51
Ja Clapton speelde altijd op Marshall in den beginne, Stevie heb ik ook op marshalls zien spelen (youtube dan). Met gibson en fender goed, plus een tubescreamer voor de overdrive kom je zeker met een marshall jcm600 goed uit de voeten. Met die amp kun je volgens mij sounds halen van clean tot 'led zep' distortion zeker in combi met één of twee pedalen en een equilizer.
Maar test hem lekker zelf uit joh.

400E voor die combo vind ik een goede prijs.

Heel duidelijk!! Thanx.

Tuurlijk ga ik zelf proberen en de beslissing maken. Maar bij evt uitgave van dit soort bedragen hoor ik heel graag de ervaringen van mijn forumvrienden;)

caliban
11 februari 2011, 14:08
Hou wel budget over voor onderhoud. Een buizenamp heeft om de twee jaar onderhoud nodig (buizen) en na 15 jaar moeten een paar onderdelen vervangen worden (capacitors). Doe je dat niet dan kan de versterker in vlammen op gaan, of je hebt een slecht transistorgeluid.


Eerst en vooral moet je in principe preamplampen nooit vervangen. En om de twee jaar je poweramplampen vervangen... Fijn om jouw buizenleverancier te zijn. Je moet je buizen vervangen als je het laten afweten. Elco's weet ik niet, maar ik had een mark III uit einde jaren tachtig (ik heb hem gekocht in 2005 denk ik), en die werkte nog helemaal oké. Heb hem ook meerdere keren opgehad, en ik zat niks lekken ofzo. En met het in vlammen opgaan, dan moet ik toch wel heel veel geluk hebben gehad... Elco's vervangen is denk ik ook eerder wanneer de amp laat afweten. Brom in je geluid door slechte voedingsspanning enz.

almarvk
11 februari 2011, 14:26
Optisch boeit eigenlijk niet zoveel. Dan vind ik 400,- euro eigenlijk 50 te veel. Maar goed; niet een hele gekke prijs.