PDA

View Full Version : alternatief gibson LP custom ?



Renault4
8 februari 2011, 10:43
Hey allen,

Reeds enkele jaren ben ik aan het sparen om een serieuze gitaar te kopen in het genre van een gibson LP custom.
Dit was m'n eerste keuze trouwens maar door de recente prijsstijging van +/- € 2700 naar € 3000 vind ik het er een beetje over en m'n budget is rond € 2500 dus zoek ik een alternatief voor een gitaar die qua sound en vlotheid a/d frets in de buurt komt.
Ik heb een gibson SG en speel géén snelle en ongelofelijke solo's ( floyd rose hoeft dus niet) maar hou wel van het zware metal genre...

suggesties voor die prijs ?

Alvast bedankt !!

Venlonaer
8 februari 2011, 10:46
tweedehands een LP custom?

mrweird
8 februari 2011, 10:48
Of een goeie MIJ?

Renault4
8 februari 2011, 10:48
dacht ik ook aan maar de 2de handsprijzen zijn echt ook niet meer rationeel te noemen, die swingen ook de pan uit vind ik, en dan heb je een 2de handsgitaar!

macwilliams
8 februari 2011, 10:54
Wat is er mis met een occassion? Je kunt toch wel een mooie custom scoren voor €2000,- en die zijn heus net zo goed als een nieuwe hoor!

Renault4
8 februari 2011, 10:58
hm ja, mssch heb je wel gelijk...maar zijn er dan écht geen nieuwe gitaren die dicht bij de LP custom komen ( Hamer, washburn,...) ??

Hendriks
8 februari 2011, 10:59
Heritage mischien?

HaroldA
8 februari 2011, 11:49
Een mooie LP Custom uit de 70's heb je al voor €1500-2000! :ok:

Of een mooie VOS plaintop: http://link.marktplaats.nl/397726622

Orpheo
8 februari 2011, 12:41
ghe ghe, makkie. warmoth. je hebt dan een customshop les paul voor <1500 euro, all in. 1600 als je de duurste pups wilt die ik me kan bedenken :P

nickofzo
8 februari 2011, 15:42
prijsstijging?? ik dacht juist dat ze kelderden

HaroldA
8 februari 2011, 15:48
ghe ghe, makkie. warmoth. je hebt dan een customshop les paul voor <1500 euro, all in. 1600 als je de duurste pups wilt die ik me kan bedenken :P

Maar die Warmoth is na ontvangst nog maar de helft waard en je zit altijd met een lelijk logo en een schroefhals. Dat maakt voor de klank 0,niets uit, maar ik hoef het niet!

Braindead
8 februari 2011, 16:00
Een vraagje maar waarom moet het een Custom zijn? Een Studio/Standard/traditional of anderen zijn toch een tikje goedkoper, waarom die niet? Looks/geluid?

geert1976
8 februari 2011, 16:06
ghe ghe, makkie. warmoth. je hebt dan een customshop les paul voor <1500 euro, all in. 1600 als je de duurste pups wilt die ik me kan bedenken :P

Moet het wel je gitaar voor het leven zijn, want 2e hands zijn ze niet te slijten, of je moet hem tegen een super HEMA stuntprijs verkopen.

johanb
8 februari 2011, 16:14
je koopt toch geen gitaar om te verkopen?

HaroldA
8 februari 2011, 16:16
je koopt toch geen gitaar om te verkopen?

Warmoths koop je blind over het internet. Je kunt ze nergens proberen en ze zijn allemaal anders. Grote kans dat het dus een miskoop is!

En dan is hij ook nog eens niets meer waard 2e hands.

macwilliams
8 februari 2011, 16:23
je koopt toch geen gitaar om te verkopen?

Heb jij je eerste gitaar nog?
Of je tweede?

Ik iig niet mn eerste, de tweede wel, derde t/m de tigste weg en sommigen daartussen in weer wel gehouden.

freakout
8 februari 2011, 16:26
Je spaart al jaren voor een Gibson custom, ga daar dan ook voor, bijMax staat een pre Historic kost 2900 effe lullen, voor 2500 is de buit binnen, heb je wel Gibson custom.

macwilliams
8 februari 2011, 16:26
[Gibson fanboy modus]er is geen alternatief!!!![/Gibson fanboy modus]

Bram+
8 februari 2011, 16:32
Volgens mij heeft minstens de helft van de gitaarproducenten een gitaar met Les Paul-specs in het assortiment, dus dat hoeft het probleem niet te zijn. Bespeelbaarheid (vlotheid a/d frets, etc.) is volledig subjectief, ik zou sowieso niet weten waarom je daarvoor in de eerste plaats een Gibson Les Paul Custom zou nemen.

Ik zou ook geen 3000 EUR voor een nieuwe Gibson neertellen, zeker niet als dat model betrekkelijk makkelijk tweedehands te vinden is, waarbij je ook weer de kans hebt dat je gewoon een beter exemplaar treft dan welk nieuw exemplaar dan ook.

Je wil waarschijnlijk eigenlijk een Les Paul Custom vanwege de naam en het imago o.i.d. en je hebt het geld voor een goed twedehands exemplaar, koop dan gewoon een Les Paul Custom, anders word je alleen maar ongelukkig.

Exi
8 februari 2011, 16:40
Warmoths koop je blind over het internet. Je kunt ze nergens proberen en ze zijn allemaal anders. Grote kans dat het dus een miskoop is!

En dan is hij ook nog eens niets meer waard 2e hands.
Zo'n gitaar moet je eigenlijk alleen kopen als je echt precies weet wat je wilt hebben. Van halsprofiel tot potmeter. Als je ook echt zo'n lijstje hebt en precies weet wat je wilt, dan lijkt het me niet dat je een miskoop kan doen.

geert1976
8 februari 2011, 16:46
Hey allen,

Reeds enkele jaren ben ik aan het sparen om een serieuze gitaar te kopen in het genre van een gibson LP custom.
Dit was m'n eerste keuze trouwens maar door de recente prijsstijging van +/- € 2700 naar € 3000 vind ik het er een beetje over en m'n budget is rond € 2500 dus zoek ik een alternatief voor een gitaar die qua sound en vlotheid a/d frets in de buurt komt.
Ik heb een gibson SG en speel géén snelle en ongelofelijke solo's ( floyd rose hoeft dus niet) maar hou wel van het zware metal genre...

suggesties voor die prijs ?

Alvast bedankt !!

Mooie ocassie:ok:

http://link.marktplaats.nl/420953564

pueblo
8 februari 2011, 17:22
dacht ik ook aan maar de 2de handsprijzen zijn echt ook niet meer rationeel te noemen, die swingen ook de pan uit vind ik, en dan heb je een 2de handsgitaar!
wat is er mis met tweedehands? als je de gitaar een week hebt is hij ook al niet meer nieuw he ;)

marco v
8 februari 2011, 17:28
Om maar niet te spreken van al die vette vingers die hem in de winkel al aangeraakt hebben.
Een goede 2de handse zoals die uit Geldermalsen, in de prive sfeer gebruikt, daar lijkt mij ook niets mis mee.

Sinner1980
8 februari 2011, 17:30
Mooie ESP eclipse full thickness; lijkt mij een prima alternatief voor iemand die wat zwaarder werk speelt.
Van het geld wat je overhoudt (zo'n 800 eutjes) kun je weer in je zak steken; of nog meer spullen kopen natuurlijk!:crazyhappy:

pueblo
8 februari 2011, 18:12
Om maar niet te spreken van al die vette vingers die hem in de winkel al aangeraakt hebben.
Een goede 2de handse zoals die uit Geldermalsen, in de prive sfeer gebruikt, daar lijkt mij ook niets mis mee.

wou daar ook even op ingaan, maar heb het dan zo gelaten :p

Orpheo
8 februari 2011, 18:45
Harald, je bent weer enorm kortzichtig man. Grote kans op miskoop.laat me niet lachen. ik heb er 15!!! Geen 1 is slecht,alleen maar te gek. Ik heb zoveel gibsons gehad,verkocht voor warmothzie t zo, zou Ik n goede,te gekke gitaar verkopen, en er junk voor terug kopen, en blijven kopen? Nee toch.als warmoth bagger is,zou Ik linea recta wat anders nemen. Maar omdat gibson bagger is,doe Ik t niet.

Lelijk logo? Dan laat je er zelf een maken die je mooi vindt, dus dat is n drogreden.

Bolt on,slecht? Bullcrap. Mn warmoths sustainen langer en lekkerder dan welke gibson dan ook. liever bolt on, met direct coupling dan n losse neckjoint die vastgehouden wordt met n dot lijm waar je n half huis mee kan bouwen. Liever n bolt on, op n body van mahonie en 'esdoorn, met een echte ebben toets, dan een iroko body,sycamore top, en coromandel toets. Of vind je afgewerkte frets bijzaak? Zulk bagger hout dat ze resonantiekamers moeten ontwerpen,bijzaak. Of headstocks die bij t minste al hun koppie laten hangen,bijzaak? Ik niet.

Ik vind gibson zelfs zo bagger,dat Ik overweeg mn laatste 2 te verkopen.Ik speel er nooit ip, en als Ik dat doe,is t niet met plezier, en pak Ik liever n goede gitaar, Uhm,sorry, warmoth.

Je laat je verblinden door merkgeilheid en indoctrinatie, je denkt t te weten, maar je hebt van je leven nog niet gespeeld op n warmoth les paul! Prs komt t dichtst in de buurt van warmoth. Ik zie op de facebookpagina van max guitars al die private stock's, en móet lachen. 9000 euro voor n gitaar,terwijl mijn warmoth, ook singlepiece artist grade maple, ook singlepiece mahonie, ook een exotische toets, ook customwound pickups, daar 1/10 van kost, en speelt zo mogelijk even goed,als niet beter.mag Ik dan lachen?

Je hebt n warmoth lp, n mooie, met alles erop en eraan, topspul,voor 1000 euro.1500 als t heel extreem moet. En wat doen al die gitaristen,als mindless drones? Bakken met geld schuiven,voor n merk!!


Idioten.

Chocola
8 februari 2011, 18:57
Harald, je bent weer enorm kortzichtig man. Grote kans op miskoop.laat me niet lachen. ik heb er 15!!! Geen 1 is slecht,alleen maar te gek. Ik heb zoveel gibsons gehad,verkocht voor warmothzie t zo, zou Ik n goede,te gekke gitaar verkopen, en er junk voor terug kopen, en blijven kopen? Nee toch.als warmoth bagger is,zou Ik linea recta wat anders nemen. Maar omdat gibson bagger is,doe Ik t niet.

Lelijk logo? Dan laat je er zelf een maken die je mooi vindt, dus dat is n drogreden.

Bolt on,slecht? Bullcrap. Mn warmoths sustainen langer en lekkerder dan welke gibson dan ook. liever bolt on, met direct coupling dan n losse neckjoint die vastgehouden wordt met n dot lijm waar je n half huis mee kan bouwen. Liever n bolt on, op n body van mahonie en 'esdoorn, met een echte ebben toets, dan een iroko body,sycamore top, en coromandel toets. Of vind je afgewerkte frets bijzaak? Zulk bagger hout dat ze resonantiekamers moeten ontwerpen,bijzaak. Of headstocks die bij t minste al hun koppie laten hangen,bijzaak? Ik niet.

Ik vind gibson zelfs zo bagger,dat Ik overweeg mn laatste 2 te verkopen.Ik speel er nooit ip, en als Ik dat doe,is t niet met plezier, en pak Ik liever n goede gitaar, Uhm,sorry, warmoth.

Je laat je verblinden door merkgeilheid en indoctrinatie, je denkt t te weten, maar je hebt van je leven nog niet gespeeld op n warmoth les paul! Prs komt t dichtst in de buurt van warmoth. Ik zie op de facebookpagina van max guitars al die private stock's, en móet lachen. 9000 euro voor n gitaar,terwijl mijn warmoth, ook singlepiece artist grade maple, ook singlepiece mahonie, ook een exotische toets, ook customwound pickups, daar 1/10 van kost, en speelt zo mogelijk even goed,als niet beter.mag Ik dan lachen?

Je hebt n warmoth lp, n mooie, met alles erop en eraan, topspul,voor 1000 euro.1500 als t heel extreem moet. En wat doen al die gitaristen,als mindless drones? Bakken met geld schuiven,voor n merk!!


Idioten.

Hmmm, typen op een iSuck met een klein kut scherm gaat niet zo goed hé Orphje? Of ben je gewoon dronken ofzo?

En ja we weten het Orph, we zijn allemaal dom, idioot, mindless enzo. Maar weet je wat jij bent? Blind, gezien Harald niet zei dat bolt-on slechter is. Letterlijke quote:


Maar die Warmoth is na ontvangst nog maar de helft waard en je zit altijd met een lelijk logo en een schroefhals. Dat maakt voor de klank 0,niets uit, maar ik hoef het niet!

Doe trouwens niet zo aangefikt man, dat mogen alleen de gitaren van Mac doen :D. Take een jointje.

macwilliams
8 februari 2011, 19:16
Orpheo,

Jammer dat je je zo uitlaat over de pride & joy van velen. Je mag absoluut een eigen mening hebben, niets anders dan respect daarvoor. Maar ik vind mijn gitaren gewoonweg aansluiten bij mijn wensen en die zijn toch niet de minste.

Ik heb een deel van je collectie mogen vasthouden en weet/ bevestig daarom ook graag dat warmoth gitaren van goede kwaliteit zijn. Nogsteeds gaat er in de toekomst een bestelling richting warmoth, echter zie ik geen reden om mijn epiphone,fenders, gibsons de deur te wijzen.

Zeggen dat anderen kortzichtig zijn komt nu een beetje over als de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet. Doe dat alsjeblieft niet je bent oud en wijs genoeg toch?

Orpheo
8 februari 2011, 19:17
Hmmm, typen op een iSuck met een klein kut scherm gaat niet zo goed hé Orphje? Of ben je gewoon dronken ofzo?

En ja we weten het Orph, we zijn allemaal dom, idioot, mindless enzo. Maar weet je wat jij bent? Blind, gezien Harald niet zei dat bolt-on slechter is. Letterlijke quote:



Doe trouwens niet zo aangefikt man, dat mogen alleen de gitaren van Mac doen :D. Take een jointje.

Ben op werk, dus via smartphone...

Ik erger me aan zijn aanname, dus zo kortzichtig als hij doet doe Ik ook.

Joints doe Ik niet,blijf graag helder.en zuipen doe Ik ook niet,slechts heeel af en toe n glas whisky.Proost!

Orpheo
8 februari 2011, 19:35
Orpheo,

Jammer dat je je zo uitlaat over de pride & joy van velen. Je mag absoluut een eigen mening hebben, niets anders dan respect daarvoor. Maar ik vind mijn gitaren gewoonweg aansluiten bij mijn wensen en die zijn toch niet de minste.

Ik heb een deel van je collectie mogen vasthouden en weet/ bevestig daarom ook graag dat warmoth gitaren van goede kwaliteit zijn. Nogsteeds gaat er in de toekomst een bestelling richting warmoth, echter zie ik geen reden om mijn epiphone,fenders, gibsons de deur te wijzen.

Zeggen dat anderen kortzichtig zijn komt nu een beetje over als de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet. Doe dat alsjeblieft niet je bent oud en wijs genoeg toch?

Zie mijn vervolgpost. Er mag kritisch gesproken worden over van alles, moddeling, handwired vs point to point, om maar te noemen wat me nu te binnen schiet,maar zodra er n alternatief voor gibson word gevraagd, ik t geef, en VIA drogredenen dat word afgedaan met een aan 1 grenzende kans op mislukking, schiet t me in t verkeerde keelgat. Niet omdat t 'om mijn merk gaat'. sCrew it.

Nee, omdat t aangeeft dat oogkleppen en eenheidsworst de norm zijn, dus Ik houd een spiegel voor, zoals zovelen ook naar mij doe. Want dat is t toch? Eenheidsworst. Geen individueen die bediend worden bij gibson, maar de massa. Helaas is het zelfstandig denken (van kant, effe lesje filosofie jongens) geen gemeengoed, maar de lompe massa, de eenheidsworst der gelijkheid (nietzsche) de staafmaat voor het globale bestaan. Bah,bah,bah.

Ik móet er alleen om lachen.

Tuurlijk is er niks mis met epis of gibons. mijn 2 oudjes die jij nu hebt zijn super.zou n nier geven om ze terug te krijgen. Maar als je t hebt over gitaren in t hogere segment, dan vallen dr gevestigde merken gruwelijk door de mand.

barno
8 februari 2011, 20:29
Hey allen,

Reeds enkele jaren ben ik aan het sparen om een serieuze gitaar te kopen in het genre van een gibson LP custom.
Dit was m'n eerste keuze trouwens maar door de recente prijsstijging van +/- € 2700 naar € 3000 vind ik het er een beetje over en m'n budget is rond € 2500 dus zoek ik een alternatief voor een gitaar die qua sound en vlotheid a/d frets in de buurt komt.
Ik heb een gibson SG en speel géén snelle en ongelofelijke solo's ( floyd rose hoeft dus niet) maar hou wel van het zware metal genre...

suggesties voor die prijs ?

Alvast bedankt !!

Ga voor je eerste keuze, desnoods tweedehands. Gitaren kopen is voor een groot deel een gevoelskwestie. Er wordt vaak heel technisch over gedaan maar bottomline: we willen vooral een mooie...

Je Wil een LP custom, als je van dat gevoel af wil: consumeren. je kan een objectief (bestaat niet eens in gitaarland, dat begrip, maar ach...) betere gitaar kopen maar het zal blijven knagen...

Als het niet echt je ding blijkt, kan je'm tamelijk waardevast doorverkopen en gaan voor de volgende holy grail

Johannes
8 februari 2011, 20:33
Nou Orpheo, jij lacht op een hele bijzondere manier...

HaroldA
8 februari 2011, 21:03
Harald, je bent weer enorm kortzichtig man. Grote kans op miskoop.laat me niet lachen. ik heb er 15!!!

...

Idioten.

@Arpheo: Beetje dimmen mag wel. Ik heb bijvoorbeeld nergens gezegd dat een bouwpakket minder klinkt dan een gelijmde hals? EN heel gitaarnet staat vol met reacties in de trand van "koop nooit een gitaar blind over het Internet".

Nee, laten we met z'n allen Warmoths blind gaan kopen aan de andere kant van de grote oceaan met vreemde halsprofielen die je niet eens gezien/gevoeld/bespeeld hebt van tevoren, dat lijkt me echt heel erg verstandig!

Maar gelukkig behoud een Warmoth z'n waarde, dus als hij toch niet mocht bevallen krijg je er nog wel een hele mooie prijs voor terug. NOT!

Of kun je Warmoths gratis terugsturen als ze toch niet bevallen? Of dat jouw houtkeuze/halsprofiel/afwerking in het echt op jouw eigen spullen toch niet zo verstandig was, achteraf...


Nee, wij zijn de idioten... :stop:

Braindead
8 februari 2011, 21:07
Quote Braindead:
"Een vraagje maar waarom moet het een Custom zijn? Een Studio/Standard/traditional of anderen zijn toch een tikje goedkoper, waarom die niet? Looks/geluid? "

ps: GIbson is zwaar kut!! (Misschien krijgt mijn vraag zo iets meer aandacht :D)

grayfink
8 februari 2011, 21:12
En weer on topic zou ik de topicstarter een tweedehands custom aanraden en als tweede optie: doorsparen voor een nieuwe.

Of een Warmoth natuurlijk. (Nee natuurlijk niet :D )

Hendriks
8 februari 2011, 21:12
Warmoth levert echt topspul , maar denk er goed over na voordat je bestelt , het is custom made en dus niet voor iedereen ,vooral bij verkoop kom je hier achter.
Ik begrijp Orpheo zijn passie heel goed , maar hij zou wat meer moeten openstaan voor de menig, smaak en ideeen van anderen , beetje rechtlijnig allemaal . Er is vast nog wel een filosoof die hier een mooie quote voor heeft.

Ts moet gewoon een Gibson kopen , 2dehands staat er genoeg te koop.

Jan Buurman
8 februari 2011, 21:55
Toen ik de topic-titel zag dacht ik meteen aan zo'n Yamaha SG2000 oid. Blijft ik altijd een zwak voor hebben.....

EDIT: Zoiets.... KLIK (http://link.marktplaats.nl/416844636)

(Niet van mij/bekende -> geen SPAM)

geert1976
8 februari 2011, 23:32
Harald, je bent weer enorm kortzichtig man. Grote kans op miskoop.laat me niet lachen. ik heb er 15!!! Geen 1 is slecht,alleen maar te gek. Ik heb zoveel gibsons gehad,verkocht voor warmothzie t zo, zou Ik n goede,te gekke gitaar verkopen, en er junk voor terug kopen, en blijven kopen? Nee toch.als warmoth bagger is,zou Ik linea recta wat anders nemen. Maar omdat gibson bagger is,doe Ik t niet.

Lelijk logo? Dan laat je er zelf een maken die je mooi vindt, dus dat is n drogreden.

Bolt on,slecht? Bullcrap. Mn warmoths sustainen langer en lekkerder dan welke gibson dan ook. liever bolt on, met direct coupling dan n losse neckjoint die vastgehouden wordt met n dot lijm waar je n half huis mee kan bouwen. Liever n bolt on, op n body van mahonie en 'esdoorn, met een echte ebben toets, dan een iroko body,sycamore top, en coromandel toets. Of vind je afgewerkte frets bijzaak? Zulk bagger hout dat ze resonantiekamers moeten ontwerpen,bijzaak. Of headstocks die bij t minste al hun koppie laten hangen,bijzaak? Ik niet.

Ik vind gibson zelfs zo bagger,dat Ik overweeg mn laatste 2 te verkopen.Ik speel er nooit ip, en als Ik dat doe,is t niet met plezier, en pak Ik liever n goede gitaar, Uhm,sorry, warmoth.

Je laat je verblinden door merkgeilheid en indoctrinatie, je denkt t te weten, maar je hebt van je leven nog niet gespeeld op n warmoth les paul! Prs komt t dichtst in de buurt van warmoth. Ik zie op de facebookpagina van max guitars al die private stock's, en móet lachen. 9000 euro voor n gitaar,terwijl mijn warmoth, ook singlepiece artist grade maple, ook singlepiece mahonie, ook een exotische toets, ook customwound pickups, daar 1/10 van kost, en speelt zo mogelijk even goed,als niet beter.mag Ik dan lachen?

Je hebt n warmoth lp, n mooie, met alles erop en eraan, topspul,voor 1000 euro.1500 als t heel extreem moet. En wat doen al die gitaristen,als mindless drones? Bakken met geld schuiven,voor n merk!!


Idioten.

Gibson bagger?, nou, ik denk dat jij je nu een beetje belachelijk en ongeloofwaardig maak.

Ik heb hier zeker 3 Gibsons, die jou knip en plak gitaren eruit dreunen hoor, dus eh, effe minder aub.

Dat jij Warmoth het beste vind, prima, maar om nu alle Gibsons af te schilderen als bagger vind ik onzin, nee dat is ook onzin.

Je mening geven, prima, maar dit niet naar anderen als de waarheid afschilderen, dat wordt nu toch echt een beetje irritant:stop:

Als iemand hier het woord Gibson en advies in de mond neemt, kom je gelijk aandaveren met Warmoth is het en Gibson is crap, wat grote onzin is.

Daarnaast be-aam ik Harold zijn mening over de restwaarde; die is bij Warmoth gewoon erg laag, tuurlijk voor E 1600,00 heb je alle toeters en bellen en alle kleuren van de regenboog, maar zet hem maar eens te koop na een maand of drie, dan mag je blij zijn dat je er E 600,00 a E 700,00 voor terugkrijgt.

Onbekend maakt onbemind?, dat gaat voor Warmoth niet op, bekendheid hebben ze wel, mojo en bemind?; das een stuk minder, ten opzichte van de Gibson.

Midwolda
8 februari 2011, 23:44
Topictitel klopt niet... :???:

Er is geen alternatief voor een Gibson Les Paul Custom.

http://www.pic4ever.com/images/vahidrk1.gif

Brum
9 februari 2011, 07:18
Warmoths koop je blind over het internet. Je kunt ze nergens proberen en ze zijn allemaal anders. Grote kans dat het dus een miskoop is!

En dan is hij ook nog eens niets meer waard 2e hands.

Sorry, maar deze stelling is wat al te bout. Een Warmoth schaf je natuurlijk aan met al enige wetenschap over houtsoorten en dergelijke en gaat van daaruit samenstellen. Je krijgt dus echt de gitaar die je wilt, op papier dan in ieder geval.

Een grote kans dat het miskoop is, is nog het meest boute aan je stelling, dat kun je niet weten als je geen ervaring hebt met materiaal van Warmoth en ik kan je beloven, de kwaliteit is alleen maar zeer goed. Kleine kans op een miskoop, die garantie geef ik je.

Zo'n Warmoth schaf je natuurlijk ook niet aan voor de verkoop, die schaf je aan met de wetenschap wat het doet en waar je het op hebt uitgezocht. Misschien voor de gemiddelde forum gebruiker een vreemd iets, als ik het hier zo links en rechts lees.

Ik weet alleen niet hoe Orpheo aan die €1500,- komt, of ik ben bestolen met een gitaar van Warmoth onderdelen, die nog niet eens gelakt, maar geolied is.

Jan Buurman
9 februari 2011, 07:22
Laten we de Warmoth/Gibson strijd met Orpheo alsjeblieft staken. Dit heeft zich een tijd geleden exact zo voorgedaan met het gevolg dat Orpheo enige tijd is weggegweest (Toch?)
Ik vind het een beetje "ouwe koeien".
Orph heeft een Warmoth voorkeur en kan wat ongenuanceerd uit de hoek komen. We kennen hem zo langzamerhand wel en laten we "zijn soep niet zo heet eten als hij opgediend wordt"

:grouphug: :makeup: :hippie:

Renault4
9 februari 2011, 09:16
ok, heb genoeg gelezen en heb besluit genomen.
ik blijf wat verder sparen voor een LP custom.
Heb reeds op 1 gespeeld zodus weet ik wat te verwachten & de looks staan mij ook enorm aan en denk idd dat ik spijt zou hebben mocht ik een andere kiezen...

Toch serieus bummer van die prijs...

allen bedankt voor jullie input !!

geert1976
9 februari 2011, 10:35
Sorry, maar deze stelling is wat al te bout. Een Warmoth schaf je natuurlijk aan met al enige wetenschap over houtsoorten en dergelijke en gaat van daaruit samenstellen. Je krijgt dus echt de gitaar die je wilt, op papier dan in ieder geval.

Een grote kans dat het miskoop is, is nog het meest boute aan je stelling, dat kun je niet weten als je geen ervaring hebt met materiaal van Warmoth en ik kan je beloven, de kwaliteit is alleen maar zeer goed. Kleine kans op een miskoop, die garantie geef ik je.

Zo'n Warmoth schaf je natuurlijk ook niet aan voor de verkoop, die schaf je aan met de wetenschap wat het doet en waar je het op hebt uitgezocht. Misschien voor de gemiddelde forum gebruiker een vreemd iets, als ik het hier zo links en rechts lees.

Ik weet alleen niet hoe Orpheo aan die €1500,- komt, of ik ben bestolen met een gitaar van Warmoth onderdelen, die nog niet eens gelakt, maar geolied is.

De kwaliteit van Warmoth is ook niet de issue, die is prima in orde.

Waar het om gaat is dat sommigen Warmoth bestempelen als het summum onder de gitaren en bv onterecht Gibson afdoen als crap, er hele verhalen omheen maken, zonder maar iets van bewijs hiervoor aan te dragen.

Als sommige Warmoth liefhebbers nu eens beginnen andermans keuze te respecteren en niet filosofisch interessant gaan doen over deze gitaren en ook geen arrogante ondertoon erbij doen, hoeven deze discussies niet elke keer te hebben.

Renault4
9 februari 2011, 10:47
Je hebt gelijk Geert
Hoe het komt weet ik ook niet maar vergelijk het met een motorfiets
een liefhebber van een low rider zal vaak gek zijn van een Harley Davidson, en ik weet het : er ZIJN genoeg kwalitatief veel sterkere alternatieven evenals er motorfietsen zijn die er even mooi uitzien ook...maar een Harley spreekt tot de verbeelding, zelfs al kost die buitensporig veel...

Ik moet eerlijk zijn : naast het feit dat een LP custom zeer goed speelt en er zeer zeker even goed spelende- en klinkende gitaren zijn voor lagere prijs, blijft die gitaar tot m'n verbeelding spreken.
En dat dit voor zeeeer vele gitaristen opgaat, weet GIBSON zeer goed! Laat hen de prijs nog wat hoger trekken, geen probleem : verkopen zullen ze gegarandeerd !!

Hendriks
9 februari 2011, 10:48
Het zou best kunnen dat een goed samengestelde Warmoth in kwaliteit een Gibson overtreft , daarmee is niet gezegd dat de Gibson slecht is.
Tijdje terug een Warmoth telecaster in mijn handen gehad en die was yummie , maar ook Fender , Glendale, Nash, etc maak fraai spul .
Eigenlijk een discussie van niets en nou doe ik er zelf ook nog aan mee.

Renault4
9 februari 2011, 10:51
LOL, ik ben er zelf ook ingetrapt, haha...
toch bedankt voor jullie advies!

geert1976
9 februari 2011, 11:01
Ik ook haha

Maar Hendriks heeft gelijk.

Waar het kort op neer komt is dat merken als Fender en Gibson gevestigde merken zijn en op zich prima gitaren maken.

Maar er zijn ook nog andere merken in de omloop die eveneens gitaren maken die er niet voor onder doen, zo niet beter zijn, denk maar bv aan PRS, Gretsch, Rickenbacker etc. en zo zullen er nog wel meer zijn.

Neemt niet weg dat indien je een Fender of Gibson koopt je gewoon een prima gitaar krijgt waar je jarenlang met plezier op kunt spelen.

Oh ja Hendriks, ik heb gisteren een Duits gitaartje bespeeld met een hele dikke neck;) ze zijn er.

Hendriks
9 februari 2011, 11:06
Oh ja Hendriks, ik heb gisteren een Duits gitaartje bespeeld met een hele dikke neck;) ze zijn er.

Ik ken wel Duitsers met een dikke nek ;) . Zonder dollen ,wat voor 1 was dat?

geert1976
9 februari 2011, 11:09
Ik ken wel Duitsers met een dikke nek ;) . Zonder dollen ,wat voor 1 was dat?

Een Musima.

Ondanks de dikke neck had die ook gewoon een truss rod.

Hendriks
9 februari 2011, 11:13
Een Musima.

Ondanks de dikke neck had die ook gewoon een truss rod.

Dat zegt mij niets , zeker iets uit de oude doos ?

offtopic: in Zuid-Afrika noemen ze zo een nakomeling : "uit de oude doos".

geert1976
9 februari 2011, 11:15
Dat zegt mij niets , zeker iets uit de oude doos ?

offtopic: in Zuid-Afrika noemen ze zo een nakomeling : "uit de oude doos".

Yep, uit de early 70's:ok:

E-J
9 februari 2011, 11:37
Aan de topicstarter: je kunt ook kijken naar de oudere Burny, Greco, Tokai gitaren uit eind jaren '70, begin '80 of een Orville uit midden jaren '90. Schijnen serieuze pareltjes tussen te zitten die zich kunnen meten met de allerbeste Gibsons. Verdiep je er eens in zou ik zeggen.

freakout
9 februari 2011, 11:48
Als ik iets anders moet gaan spelen als een Gibson Les Paul, geloof me dan stop ik en gaat alles de deur uit. een Gibsonfreak.

Renault4
9 februari 2011, 11:57
alles ? wat heb je dan allemaal staan ?

freakout
9 februari 2011, 12:06
Niks, maar wat er staat moet wel Gibson zijn.

macwilliams
9 februari 2011, 12:07
maar je hebt er niks staan?

DaveItUp
9 februari 2011, 12:10
Aan de topicstarter: je kunt ook kijken naar de oudere Burny, Greco, Tokai gitaren uit eind jaren '70, begin '80 of een Orville uit midden jaren '90. Schijnen serieuze pareltjes tussen te zitten die zich kunnen meten met de allerbeste Gibsons. Verdiep je er eens in zou ik zeggen.

Precies wat ik zou doen. 3000 zal ik nooit voor een gitaar uitgeven.

Aan de andere kant, als je al tijden in je hoofd hebt dat je een Gibby wil dan zou ik die ook gewoon kopen.

Marc Oblivian
9 februari 2011, 14:13
Alternatief voor een Gibson Les Paul custom kan bv. zijn een Heritage of een Hamer USA.
Mooie gitaren (heb zelf een Heritage Les Paul custom), maar ook niet goedkoop hoor....
Wil ook nog wel eens een mooie Hamer, maar een goeie Gibson sla ik ook niet af.

Midwolda
9 februari 2011, 14:34
Een Gibson Les Paul Custom is niet alleen een gitaar, het is een ikoon.
En dat kun je nu eenmaal niet nabouwen.

FragDaddy
9 februari 2011, 14:35
Je hebt gelijk Geert
Hoe het komt weet ik ook niet maar vergelijk het met een motorfiets
een liefhebber van een low rider zal vaak gek zijn van een Harley Davidson, en ik weet het : er ZIJN genoeg kwalitatief veel sterkere alternatieven evenals er motorfietsen zijn die er even mooi uitzien ook...maar een Harley spreekt tot de verbeelding, zelfs al kost die buitensporig veel...

Ik moet eerlijk zijn : naast het feit dat een LP custom zeer goed speelt en er zeer zeker even goed spelende- en klinkende gitaren zijn voor lagere prijs, blijft die gitaar tot m'n verbeelding spreken.
En dat dit voor zeeeer vele gitaristen opgaat, weet GIBSON zeer goed! Laat hen de prijs nog wat hoger trekken, geen probleem : verkopen zullen ze gegarandeerd !!

Als je dan toch graag zo'n Gibson hebt, dan zou ik geen ander merk kopen. Net als met een Harley. Als jij Harley wilt rijden moet je geen Suzuki Intruder kopen, maar gewoon doorsparen voor een Harley. Ook al is die Suzuki Intruder 10x zo betrouwbaar en degelijk en kosten Harley onderdelen 5x zo veel als Suzuki onderdelen.

Gitaar spelen gaat (net als motorrijden) om gevoel, om emotie. Een gitaar (en een motor) koop je dus ook op je gevoel en niet met je verstand want anders zou je aan een plank hout met 6 snaren nooit meer dan 100 euro uitgeven.

Met motoren is het net zo. Mijn motor is 3x zo veel waard als mijn auto en ik gebruik mijn auto 5x meer dan mijn motor. Toch geef ik veel makkelijker en meer geld uit aan mijn motor. Dat is gevoel. Een auto is een vervoersmiddel.

Geloof me maar gewoon :) Koop een Gibson! En laat me je vertellen: 3000 euro is niet duur als je kijkt hoe veel jaar je er plezier van zult hebben. Ik ga er vanuit dat je nog jong bent. Dus je kunt er maar zo nog 60 jaar van genieten. Nou dat is dus 50 euro per jaar. Das toch een superkoopje?

Gibson:
http://www.isd.nu/gibson/img_7837.jpg

Ok, geen Harley.. Ik ben dan ook geen Harley rijder. Ik rij 'iets' sportiever.
http://www.isd.nu/r1/r1.jpg

geert1976
9 februari 2011, 15:27
Als je dan toch graag zo'n Gibson hebt, dan zou ik geen ander merk kopen. Net als met een Harley. Als jij Harley wilt rijden moet je geen Suzuki Intruder kopen, maar gewoon doorsparen voor een Harley. Ook al is die Suzuki Intruder 10x zo betrouwbaar en degelijk en kosten Harley onderdelen 5x zo veel als Suzuki onderdelen.

Gitaar spelen gaat (net als motorrijden) om gevoel, om emotie. Een gitaar (en een motor) koop je dus ook op je gevoel en niet met je verstand want anders zou je aan een plank hout met 6 snaren nooit meer dan 100 euro uitgeven.

Met motoren is het net zo. Mijn motor is 3x zo veel waard als mijn auto en ik gebruik mijn auto 5x meer dan mijn motor. Toch geef ik veel makkelijker en meer geld uit aan mijn motor. Dat is gevoel. Een auto is een vervoersmiddel.

Geloof me maar gewoon :) Koop een Gibson! En laat me je vertellen: 3000 euro is niet duur als je kijkt hoe veel jaar je er plezier van zult hebben. Ik ga er vanuit dat je nog jong bent. Dus je kunt er maar zo nog 60 jaar van genieten. Nou dat is dus 50 euro per jaar. Das toch een superkoopje?

Gibson:
http://www.isd.nu/gibson/img_7837.jpg

Ok, geen Harley.. Ik ben dan ook geen Harley rijder. Ik rij 'iets' sportiever.
http://www.isd.nu/r1/r1.jpg

Hé een dorpsgenoot:cheerup::cheerup:

Is die Gibby van jou?

Die motor komt mij bekend voor trouwens, heb je wel eens zien rijden (nou ja, voorbij schieten)

FragDaddy
9 februari 2011, 16:32
Hé een dorpsgenoot:cheerup::cheerup:

Is die Gibby van jou?

Die motor komt mij bekend voor trouwens, heb je wel eens zien rijden (nou ja, voorbij schieten)

Hey! Collega dorpsbewoner.

Jup, die Gibson is van mij. Wereldgitaar! Speelt geweldig en klinkt als een klok. Erg lang naar gezocht. Die doe ik nooit meer weg.
Zomers motorrijden, 's winters gitaar spelen. Prima combinatie.

Brum
9 februari 2011, 17:14
De kwaliteit van Warmoth is ook niet de issue, die is prima in orde.

Waar het om gaat is dat sommigen Warmoth bestempelen als het summum onder de gitaren en bv onterecht Gibson afdoen als crap, er hele verhalen omheen maken, zonder maar iets van bewijs hiervoor aan te dragen.

Als sommige Warmoth liefhebbers nu eens beginnen andermans keuze te respecteren en niet filosofisch interessant gaan doen over deze gitaren en ook geen arrogante ondertoon erbij doen, hoeven deze discussies niet elke keer te hebben.

Ik ben ook zeer zeker niet uit op een strijd tussen Warmoth en Gibson liefhebbers. Kan ook niet, ik behoor tot beide kampen.;) Ik vond alleen de stelling van Harold wat al te kort door de bocht en lijkt niet vanuit ervaring met Warmoth. Niks persoonlijks ook verder.

Mitch
9 februari 2011, 18:57
Ik wil er toch een paar dingen over kwijt en ieder moet voor zich maar uitmaken wat hij daar wel of niet aan heeft.
Als je altijd, iedereen aanraadt om aan de Warmoth te gaan als iemand op zoek is naar een LP-achtige, dan is dat blind voor de ideeën - en ervaringswereld van de vraagsteller. Er zijn namelijk wel een paar dingen voor nodig, een pakket bestellen: een stukje know how, een stukje ervaring en een stukje durf. Genoeg mensen die dat niet hebben, sterker nog, da's een meerderheid, anders zat iedereen al aan de Warmoth. Er zijn nou eenmaal meer mensen die een kant en klare gitaar willen zien en horen vóórdat ze iets aanschaffen.
Kijk, Orpheo beweert dat hij altijd precies heeft kunnen voorspellen hoe een gitaar zou gaan klinken. Ik ben ervan overtuigd dat dat een onmogelijkheid is. Da's een mening en ook nog een gefundeerde en ik kan daar ernstig over gaan uitwijden, maar dat lijkt me 'besides the point'. Laten we het erop houden dat het grofweg is in te schatten maar dat je dan nog meerdere variabelen hebt die niet te voorspellen zijn en dat lang niet iedereen die kennis en ervaring heeft om een redelijke inschatting te kunnen maken. En velen willen de onzekerheid gewoon niet van het kopen van een halfproduct.
Als iemand beweert dat een Warmoth niet waardevast is, dan is dat gewoon een gefundeerde mening. Je hoeft er niet veel ervaring in de tweedehandsmakrt voor te hebben om te weten dat dat helaas zo is. Of niet helaas, als je voor een prikje een kwalitatief uitstekende gitaar van een onbekend merk of een custom van een bekende bouwer/merk tweedehands kan overnemen.
Als iemand aangeeft dat -ie geen bolt-on wil, dan hoeft -ie niet te worden overtuigd van het feit dat een bolt-on net zo goed is als een gelijkmde verbinding. Het is gewoon een persoonlijke voorkeur.
Als iemand aangeeft dat -ie gewoon liever voor een bepaald merk gaat, dan is dat ook geen schande of domheid. Pas als je aangeeft dat dom te vinden, is het een schande. :harmony:

De V
9 februari 2011, 20:06
Amen broeder!

Willem76
9 februari 2011, 20:29
ok, heb genoeg gelezen en heb besluit genomen.
ik blijf wat verder sparen voor een LP custom.
Heb reeds op 1 gespeeld zodus weet ik wat te verwachten & de looks staan mij ook enorm aan en denk idd dat ik spijt zou hebben mocht ik een andere kiezen...

Toch serieus bummer van die prijs...

allen bedankt voor jullie input !!

Wijs besluit! Er is eigenlijk geen alternatief voor een LP CS (zonder weer een eindeloze discussie op te starten over wat beter is...), als dat jouw ultieme gitaar is moet je daar voor gaan.

Vergelijking met Harley is top! Alles rammelt, trilt, lekt, maar uiteindelijk krijg je een smile als je eermee wegrijdt (noem het merkgeilheid).

De prijzen zijn idd flink omhoog gegaan in heel korte tijd. Heb in dec een traditional aangeschaft en die is inmiddels ook 300 euro gestegen. Was gelukkig net op tijd ;)

mesaman
10 februari 2011, 00:19
wat zijn gitaristen toch een zeur lui zeg....damn.....piepen over een gitaar van 3000€!!! ga aub op een radio/audiofielen forum checken of kijk eens op een wielren forum! daar kopen mensen gerust wielen van dat bedrag en zijn na 5 jaar op!hup in de prullebak of kapot gereden!en een speaker kabel of boxen van dat bedrag staat er gerust een jaar of 10 en is dan ook waardeloos!maar daar is het normaal om te sparen en het uit te geven.dan hebben we het nog niet over auto;s of motoren waar gerust kapitalen aan uitgeven worden.

wil je een gibson lp custom koop je die.ik zie het probleem niet.en begrijp het gelul en gezeur van veel mensen totaal niet. al doet de 1 er een maand en de ander er 10 jaar over om dat bedrag te sparen.ik begrijp heel goed dat het veel geld is.

Tankman
10 februari 2011, 00:33
LOL! FF het hele topic doorgelezen. Orpheo, je maakt jezelf belachelijk met je kreten. Ik vind het ook hilarisch hoe je Harold kortzichtig noemt, en vervolgens Warmoth aanprijst als de enige optie en de rest vervolgens crap noemt. Jezus Christus man, dat is pas kortzichtig. Ik ben absoluut geen fan van Gibson, maar zelfs ik moet toegeven dat ik bepaalde Gibsons in handen heb gehad die gewoon ongelofelijk goed waren. En andere opties zijn er zeker wel. Je Warmoths zullen gerust goed zijn, maar ik denk dat het ook heel erg persoonlijk is. Ik durf nog te wedden dat het merendeel jouw Warmoths helemaal niks vind, maar ach, dat is ook het principe van een custom gebouwde gitaar. Relax man! Laat het los! Verbeed je horizon ofzo. :ok:

FragDaddy
10 februari 2011, 10:27
dan hebben we het nog niet over auto;s of motoren waar gerust kapitalen aan uitgeven worden.


Jup. Voor alleen al de modificaties aan die motor van mij kun je zo twee LP customs aanschaffen. Dan heb ik het nog niet eens over de aanschafprijs van de motor zelf of over het onderhoud dat het spul elk jaar nodig heeft :X

Maar.. Toch is dat heel wat anders dan een plank hout met 6 snaren.

Laten we vooropstellen dat mijn Gibson Les Paul voor mij een van de fijnste gitaren is waar ik ooit op gespeeld heb. Ok ik heb denk ik wel 50 Gibsons betast voordat ik deze in handen kreeg.. Maargoed deze LP vind ik perfect!
(Ze zijn zeker niet allemaal geweldig)

Maar! Laten we heel eerlijk zijn.. Koop een Epiphone Les Paul Custom van 500 euro en je krijgt ook een mahonie plank met snaren. Het ziet er allemaal bijna identiek uit, maar is 6x goedkoper. Natuurlijk heeft de gibson beter hout, betere afwerking en betere electronica, maar 6x beter? i don't think so.. Het blijft een plank hout met 6 snaren. En 3000 euro voor een stuk hout.. Nou das wel prijzig. Ik kan me best voorstellen dat mensen zo denken hoor!


Het is maar hoe je denkt en waar je je geld aan uit wil geven. Aan de andere kant is het geld wat ik tegen mijn motor aan gooi meteen 'weg' (spul wordt heel rap minder waard, slijtageonderdelen). Als je 3000 euro uitgeeft aan een gibson, weet je zeker dat je nooit meer dan een paar honderd euro verliest als je hem weer verkoopt. Dus eigenlijk is de gibson bijna gratis. Doe je hem na 10 jaar weg, krijg je je geld weer (bijna) terug. Heb je toch 10 jaar op een LP gespeeld voor niets.

Mitch
10 februari 2011, 10:33
Maar! Laten we heel eerlijk zijn.. Koop een Epiphone Les Paul Custom van 500 euro en je krijgt ook een mahonie plank met snaren. Het ziet er allemaal bijna identiek uit, maar is 6x goedkoper. Natuurlijk heeft de gibson beter hout, betere afwerking en betere electronica, maar 6x beter? i don't think so.. Het blijft een plank hout met 6 snaren. En 3000 euro voor een stuk hout.. Nou das wel prijzig. Ik kan me best voorstellen dat mensen zo denken hoor!


Da's een discussie op zich. Ik vind vrijwel alle Epi's ook echt zo slecht als dat ze goedkoop zijn, maar da's persoonlijk. Misschien zijn mijn eisen wel heel anders dan die van jou en zijn die weer heel anders dan de buurman. Er bestaat geen eenzijdige waarheid.
Overigens koop je Epi LPs voor aanmerkelijk minder tegenwoordig.

geert1976
10 februari 2011, 10:50
Da's een discussie op zich. Ik vind vrijwel alle Epi's ook echt zo slecht als dat ze goedkoop zijn, maar da's persoonlijk. Misschien zijn mijn eisen wel heel anders dan die van jou en zijn die weer heel anders dan de buurman. Er bestaat geen eenzijdige waarheid.
Overigens koop je Epi LPs voor aanmerkelijk minder tegenwoordig.

Effe mijn dorpsgenoot verdedigen:soinnocent:

De Chinese Epi's vind ik ook bagger Mitch, dat ben ik met je eens, maar een Koreaanse Epi is wel prima.

Ik heb zelf een Epi die gebouwd is door Peerless Korea, namelijk een Epiphone Riviera Jorma Kaukonen en die is echt heel goed.
Prachtig afgewerkt, goede materialen en prima elektronica.

Het is dus niet allemaal bagger, maar indien je een Epi gaat kopen effe checken wat het land van herkomst is:ok:

Mitch
10 februari 2011, 17:02
Ook de heilig verklaring van Koreaanse Epi's vind ik te kort door de bocht. De jouwe was prachtig, de mijne een hond. De afwerking, iets dat me eignelijk ook iets teveel wordt aangehaald als het om kwaliteit gaat, was dik in orde maar het was één grote modderbak qua klank. Ook met andere pups. En ja, jij hebt er wel meer dan één gezien en ik ook. Kortom: Orpheo heeft zijn favorietjes, jij hebt ze, ik heb ze... laten we vooral relativeren en niet teveel aan heiligverklaring doen.

Marc Oblivian
10 februari 2011, 17:07
Zijn we nog niet eens begonnen over mijn Heritage.





Ik wil ook een Yamaha R1..............

Triggy
10 februari 2011, 17:40
Als ik de TSer was ging ik mijn gevoel achterna en kocht ik gewoon een mooie LP custom.:cheerup:
Of dit een nieuwe moet zijn kun je over nadenken. Staan best een paar mooie customs op MP te koop voor rond de 2000,- ;) en daar schrijf je dus nooit meer wat op af. Hou je ook nog geld over voor een mooie versterker.:soinnocent:

Mr. Dynamite
10 februari 2011, 18:01
Kortom: Orpheo heeft zijn favorietjes, jij hebt ze, ik heb ze... laten we vooral relativeren en niet teveel aan heiligverklaring doen.

dit vond ik vanmiddag:

tja, ik wil gewoon gibson, omdat ze gewoon leveren wat ik wil.
:makeup:

AgileGhost
10 februari 2011, 18:04
Wat een gelul allemaal. Laat iedereen lekker doen wat ie wil! Als je een Gibson LP Custom gewoon het einde vindt, dan is dat volledig persoonlijk en subjectief. Daar kan dus niemand iets op aan te merken hebben. Halen dat ding!
al blijf ik de prijs/kwaliteitverhouding bagger vinden

macwilliams
10 februari 2011, 18:40
Zijn we nog niet eens begonnen over mijn Heritage.





Ik wil ook een Yamaha R1..............

Ik heb een Yamaha R1 heritage.

mesaman
12 februari 2011, 00:20
ik wil een shovel..........................



overigens een tikkeltje oftopic........maar het voegt netzo veel toe als vele ander post dacht ik zo..

geert1976
12 februari 2011, 00:57
Ook de heilig verklaring van Koreaanse Epi's vind ik te kort door de bocht. De jouwe was prachtig, de mijne een hond. De afwerking, iets dat me eignelijk ook iets teveel wordt aangehaald als het om kwaliteit gaat, was dik in orde maar het was één grote modderbak qua klank. Ook met andere pups. En ja, jij hebt er wel meer dan één gezien en ik ook. Kortom: Orpheo heeft zijn favorietjes, jij hebt ze, ik heb ze... laten we vooral relativeren en niet teveel aan heiligverklaring doen.

Ik ben nog geen één kut koreaan tegengekomen, ik weet wel dat bij sommige exemplaren met name de neck-humbucker bagger klinkt, dat kan ik beamen.

Maar de Chinese exemplaren klinken voor mijn gevoel helemaal kut (anders kan ik het niet formuleren.

En ja mijn Epi is inderdaad een lekkertje (op alle gebieden)..:ok:

Rock Bottom
12 februari 2011, 01:17
ik wil een shovel..........................





En een slijptol, lasapparaat, rode velgen met chromen spaken, white wall tires en misschien og wel een springer front end,

Bam vette bobber!

Henri H
12 februari 2011, 10:15
Donderdag ben ik naar een optreden geweest van een AC/DC coverband, met Ross Curry (Spodee Odee) op gitaar, en Andrew Elt (Sleeze Beez) op zang.
Dat was helemaal te gek, en dat had vooral te maken met, in de eerste plaats de gitaar(sound) van Curry, en de 2e plaats de zang van Elt.
Curry gebruikte een JMP 2x12 combo en een LP Custom.
Het was in een klein kroegje, maar damn wat een sound! :rockon:

Hier een foto'tje, weliswaar uit 2005, en de kleur is ook niet helemaal goed, komt door de belichting denk ik. In het echt is ie wat meer naturel van kleur, echt een parel!

http://www.peter-vink.nl/images/lizzy7.jpg

GAS! :lp:

macwilliams
12 februari 2011, 10:50
Die customs blijven ook wel een beetje magische gitaren. Vooral de zwarte uitvoering blijf ik het mooist vinden. Hoe goed andere gitaren ook zijn, of zelfs beter dan, ik kan er geen alternatief voor bedenken.

johanb
12 februari 2011, 11:04
En koop je nu de custom niet, eens zal hij er komen .Dus kun je hem maar beter gelijk kopen .Als je optelt hoeveel geld je steekt in andere gitaren terwijl je eigenlijk alleen maar een gibson custom wilt.Stel je voor je bent 60 jaar en hebt eindelijk je custom en hij klinkt niet zoals je wilt. Dat kan je ook maar beter gelijk weten.Met andere woorden kopen dat ding.En volgens mij klinkt en speelt een gitaar die je heel erg mooi vindt altijd goed.

pietvanbuiten
12 februari 2011, 18:44
Naar aanleiding van dit topic de custom vanmiddag weer eens uit de koffer gepakt, en een paar uurtjes bespeeld.
De gitaar wordt in tegenstelling tot mijn strats niet veel ingezet,
maar wat klinkt dat les paul geluid toch lekker.
En inderdaad het is inderdaad wel een icoon, dus staat ie nu in de kamer,
kan ik em zo pakken en er ook naar kijken, want er zijn wel aardig mindere
dingen om je oog op te laten vallen toch............

munkie
12 februari 2011, 19:19
Het barst ook op MP van de alternatieven in de 2 HB gitaren:

Ibanez Artist eind jaren 70
Yamaha SG 1000/2000/3000
PRS
Hamer Talledega (oei! :mmmm:)
Heritage
Patrick Eggle Berlin/Vienna
Godin

Kwalitatief zeer goed en goedkoper dan Gibson. Als het dan toch Gibson moet zijn waarom dan niet deze:
http://link.marktplaats.nl/413765060
Lp Studio zwart 1994, zo te zien met ebben toets, beetje craquele maar daar is de prijs dan ook naar.

Henri H
12 februari 2011, 20:32
Ik had de Ibanez Artist ook nog willen tippen, maar het is domweg geen LP Custom, hoe mooi en goed die dingen ook zijn.
Ik heb zo'n 20 jaar lang een Artist gehad, maar kon me toen een LP veroorloven, en aangezien dat mijn droomgitaar was en is, heb ik hem verruild.

Kwalitatief doet een Artist zeker niet onder voor een LP Standard (die ik nu heb), maar of tie kan tippen aan een LP Custom....?

marco v
13 februari 2011, 01:53
Ik heb 3 les paul customs gehad,
een vrij nieuwe, die na wat vochtig weer volledig onbespeelbaar werd.
Eentje uit 85, dat ding was ook een verschrikking. Het klikte gewoon niet met die gitaar.
De 3e was een mint gitaar uit de 60er jaren, voor een prikkie gekocht. Dat ding speelde als een droom, het was alsof je door een zacht pakje boter sneedt. Nog steeds spijt dat ik die verkocht heb, ook al was de verkoopprijs 4 keer zo hoog als waarvoor ik de gitaar had aangeschaft.

Midwolda
13 februari 2011, 09:24
Grrrgrrgrrrrr ik krijg me toch een partij GAS van dit topic, bedankt hoor allemaal!
Een plaintop cherry sunburst... hmmmyammie. Who knows... maybe someday.

LucasDym
13 februari 2011, 21:53
Wat dacht je hier van:

http://www.thomann.de/nl/gibson_dark_fire.htm

2450 euro, met robot etc. Niet dat je het daarvoor moet doet maar is toch een mooi stukje hout :).

PS: Ik vind de laatste Gibson modellen stuk voor stuk bagger, ik koop een gitaar, geen computer...

Mitch
13 februari 2011, 23:01
ok, heb genoeg gelezen en heb besluit genomen.
ik blijf wat verder sparen voor een LP custom.
Heb reeds op 1 gespeeld zodus weet ik wat te verwachten & de looks staan mij ook enorm aan en denk idd dat ik spijt zou hebben mocht ik een andere kiezen...

Toch serieus bummer van die prijs...

allen bedankt voor jullie input !!

Dit gaat blijkbaar langs een aantal mensen heen?
:listen:

marco v
14 februari 2011, 00:58
Nee hoor, maar het is toch ook leuk om er verder over te praten?

Marc Oblivian
14 februari 2011, 13:58
Ik heb een Yamaha R1 heritage.

De legende is dat die nog beter zijn dan de originele R1's
Uit welk jaar is 'ie?