PDA

View Full Version : Nieuwe versterker gezocht, max 600,- euro



r3active
8 februari 2011, 00:32
ik zoek een nieuwe versterker buis liefst.

alleen het probleem is ik wil er max 600 uitgeven
en ik speel alleen thuis dus eentje die heel hard kan hoeft ook niet. mag best voor als het giggen ooit komt maar is niet nodig.

ik zal zelf te kijken bij de Vox Valvetronix+ ik zag de VT+120 voor 500 euro op internet. weet iemand of dit beetje goede amp is
vooral om dat ik de jaren 60 en 70 toon zoek..?

thnx alvast :)

Tankman
8 februari 2011, 00:43
Valvetronix versterker zijn geen buizen versterkers. Ze hebben enkel een buis in de voor versterker dacht ik. Verder vind ik het amps met erg goede sounds, maar toch lastig om deze sounds te vinden. Als je ze eenmaal hebt is het echt top.

Voor 600 euro buizen voor een 70's tone en voor thuis...Een Fender Blues Junior misschien?

caliban
8 februari 2011, 00:45
60-70's tone kan veel zijn ;). Wat bedoel je juist? En pas misschien je topictitel aan, iets inhoudelijker of zo..

r3active
8 maart 2011, 02:20
Sorry voor late reactie was het topic kwijt maar
ik zoek beetje een bluesy sound. en idd ik heb gehoord dat de Valvetronix erg veelzeiding is. maar een klasgenootje heeft de vt80 en die zei dat de sound erg gemaakt klinkt zo ge-emuleerd sound

almarvk
8 maart 2011, 06:47
Topictitel aangepast.

muziekschuur
8 maart 2011, 08:05
Een buizencombo vraagt wel onderhoud. Een versterker als de Vox Valvetronix is prima geschikt om mee te beginnen. Blues wordt gespeeld op Fender, Marshall, Vox Matchless en nog veel meer. Allemaal buizenversterkers met een andere sound.

Een buizenversterker kan onderhoud vragen en dat kan oplopen tot meer dan de helft van de waarde van de versterker. Dus dat is een minpunt van buizen. Ook elke 2 jaar komt daar de vervanging van de buizen bij.

Denk daar even over na. Een goed voetpedaal van Line 6 of Roland is ook een mogelijkheid in combinatie met een klein solidstate combo wat je van Marktplaats haalt.

Een Matchless clone; Nog geen 500 euro;
http://www.thomann.de/nl/bugera_bc30212.htm

Fender Pro Junior III 459 euro en heel makkelijk tweede hands te verkopen voor bijna dezelfde prijs;
http://www.thomann.de/nl/fender_pro_junior_iii.htm

Hughes & kettner 25ste verjaardag editie ook nog geen 500 euro;
http://www.thomann.de/nl/hugheskettner_edition_tube_25th_anniversary.htm
Inmiddels een beroemd combo. Kun je ook niet mee mis grijpen.

De Bugera BC30 is een 2x12 combo waar je nog heel lang mee kan doen. Maar hij is ook lomp zwaar en groot en zal snel te hard gaan. De Pro Junior kan net mee komen met een band, maar ook maar net. De Hughes & Kettner is een handig combo wat je zelfs mee neemt in de trein. Hij is niet licht. Maar wel handzaam.

Bij allen zou ik een gevoerde hoes kopen. De beste verzekering tegen stof en schade tijdens vervoer.

lauke_101
8 maart 2011, 09:57
Met dat onderhoud loopt het behoorlijk los hoor, dat duurt echt heel erg lang voor je een keer aan de helft van de waarde van de amp zit. Dikke kans dat je lang daarvoor alweer een nieuwe hebt omdat je veel verder gevorderd bent. Buizen vervangen is ook geen verplichting elke 2 jaar, het hangt allemaal af van hoeveel branduren ze maken.
En voor wat je er aan sound mee wint... buizen zijn het echt waard. Het klinkt allemaal ineens een stuk warmer, vetter, dynamischer en 'echter'. Once you go tube, you never look back ;)

Van die Bugera amps zou ik wegblijven, ze klinken best leuk en ze zijn helemaal niet duur, maar wat bouwkwaliteit betreft blijft het maar zo-zo. Die Fender Pro Junior is wel tof, maar hij heeft geen mastervolume (of geen gain knop, maar net hoe je het noemt), wat dus betekent dat als je een beetje drive wilt je ofwel de versterker knetterhard moet zetten of met pedalen moet gaan werken.

600 euro is een leuk budget, daar kun je al best wat leuks voor krijgen, zeker als je ook tweedehands wilt kijken. Een paar van mijn suggesties:

Hughes & Kettner 25th (zoals eerder genoemd)

Laney VC15 http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Laney-VC-30/112-Combo-/art-GIT0014006-000

Laney VC30 http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Laney-VC-15/110-Combo-/art-GIT0007769-000

Blackheart Handsome Devil http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Blackheart-BH15-112-Handsome-Devil-Combo-/art-GIT0012837-000

Vox Night Train http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/_SET_-Vox-NT-15-Nighttrain-Head-V112-NT-Night-Train-Cabinet/art-GIT264

Vox AC15 http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/VOX-AC-15C1-Combo-/art-GIT0018373-000

Peavey Classic 30 (tweedehands dan wel) http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Peavey-Classic-30-TW-Combo-Tweed/art-GIT0001049-002

Nu is m'n fantasie wel weer even een beetje op. Hier zit waarschijnlijk wel iets tussen wat je kan bekoren, maar daar kom je alleen maar achter door ze allemaal te gaan beluisteren! Het liefst ook naast elkaar, dus het is misschien een goed idee om naar een grote zaak als Feedback of de Musicstore in Keulen te rijden. En trek er vrolijk de hele middag voor uit, neem rustig de tijd en neem geen overhaaste beslissingen. En iemand meenemen die ook gitaar speelt kan ook wel prettig zijn, twee horen immers meer dan één.

Exi
8 maart 2011, 11:21
Ik ben ook zeer gecharmeerd van de beide Voxen (Night Train en AC15)
De Vox clean en crunch zal perfect passen bij je muziekstijl.
Laney is naar het schijnt ook erg goed.

Misschien kun je ook de Egnater Tweaker (http://www.egnateramps.com/products/Tweaker/Tweaker112Combo.html) overwegen als je hem kan vinden.
De combo gaat weg voor zo'n 600 Euro, dus die past nog net in je budget.

lauke_101
8 maart 2011, 12:13
Vox is inderdaad nog wel mijn nummer één aanrader denk ik. Ik heb zelf een AC30, man wát een bak!

De Laneys worden door velen schel gevonden, maar dat is een kwestie van de amp goed instellen. Ze hebben in ieder geval een prachtige cleane sound en lekkere low tot medium gain. En de VC30 alleen in 1x12 combo nemen, de 2x12 en vooral de 2x10 zijn veel scheller.

Die Egnater is ook wel de moeite van het proberen waard waarschijnlijk, heb daar geen persoonlijke ervaring mee maar ik heb er behoorlijk veel goeds over gehoord en qua gain- en klankkarakteristieken past hij wel in het straatje.

caliban
8 maart 2011, 14:04
Ik zou voor 600 euro in ieder geval zeker een lampenamp kopen.

zeiler
8 maart 2011, 14:11
die H&K heb ik ook, top verstrerker, allround en erg luid aar ook prima te doen op huiskamerniveau ;)!

bij Max guitatstrore kost hij nuin de aanbieding zelfs maar 400 euro!!!

ik zeg doen ;)!

Bolder
8 maart 2011, 18:03
Ik zeg:

H&K Tube 25th
Vox AC15
Laney VC30

Martinklomp
8 maart 2011, 18:11
Ook leuke opties:

Marshall Haze 40w. compacte jcm800 scheur, klinkt erg leuk!

Orange Tiny Terror 15w combo.

En hoewel toch een soort hybride, de Koch jupiter 45W

Bovenstaande zitten weliswaar aan de rand van je budget, (heb prijzen bij feedback even als uitgangspunt genomen maar hebben allen heerlijke retro-geluiden aan boord, elk wel met een eigen voicing dus het loont ze in een A/B vergelijking te testen.

FruscianteFan
8 maart 2011, 18:13
Van die Bugera amps zou ik wegblijven, ze klinken best leuk en ze zijn helemaal niet duur, maar wat bouwkwaliteit betreft blijft het maar zo-zo. Die Fender Pro Junior is wel tof, maar hij heeft geen mastervolume (of geen gain knop, maar net hoe je het noemt), wat dus betekent dat als je een beetje drive wilt je ofwel de versterker knetterhard moet zetten of met pedalen moet gaan werken.
Nou, als die Bugera's net zo slecht gebouwd zijn als de Fender Blues Junior (grotere broer van de Pro Junior), zou ik er inderdaad bij wegblijven. Ik heb geen ervaring met de betrouwbaarheid en bouwkwaliteit van Bugera, maar de kleinere- en goedkopere Fenders vertonen ook verschrikkelijk veel gebreken.

r3active
8 maart 2011, 20:08
Ik dacht dat je buizen al per 3 maanden moest vervangen..... ? weer wat geleerd
Bedankt voor alle tips ik ga is kijken bij wat winkels en de versterkers die jullie hier hebben genoemd ff testen als ze die allemaal hebben.

refused199
8 maart 2011, 20:21
Van die Bugera amps zou ik wegblijven, ze klinken best leuk en ze zijn helemaal niet duur, maar wat bouwkwaliteit betreft blijft het maar zo-zo.

Dat gezeik toch altijd over die Bugera's...! Heb je zelf een Bugera, heb je er ooit 1 gehoord, heb je er uberhaupt ooit 1 bespeeld?:sssh:
Vaak, ik zeg niet iedereen, blaat men enkel elkaar na waarbij ze internet als bron gebruiken. (Ik zeg niet dat het in jou geval ook zo is, van mij mag je van Bugera vinden wat je wilt maar dan wel goed gedocumenteerd en dan niet vanwege reviews op internet.)

Ik denk dat je niet zomaar de Bugera amps kunt afschrijven als bagger.
Bugera is een nieuw merk wat in de beginjaren, net zoals andere merken in hun beginjaren, problemen heeft gehad. Maar inmiddels kun je stellen dat deze kinderziektes er uit zijn. Bovendien is de binnenkant van die amps tegenwoordig zeer degelijk. Natuurlijk zal niemand stellen dat ze beter zijn dan de amps die ze als voorbeeld hebben gebruikt. Maar het is misschien makkelijk te begrijpen dat alle waar naar z'n geld te krijgen is. Hiermee bedoel ik dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten maar soms wel kan profiteren van een goede prijs-kwaliteit verhouding. Voor het geld krijg je tegenwoordig een prima degelijke en betrouwbare versterker waar zeker wat mee te doen valt.

lauke_101
8 maart 2011, 20:58
@Refused: Ik hou er over nablaten dezelfde mening op na als jij, dus ik voel me zeker niet aangevallen ;) Eerder goed dat je het nog maar eens een keer meldt, want het gebeurt maar al te vaak.

Ik heb geen Bugera, heb er wel een aantal bespeeld (V55, 333, 1960 en BC30 om precies te zijn) en heb die laatste twee ook van binnen mogen bekijken. Het is qua klank wel oke allemaal (was niet helemaal mijn ding, zelfs al ben ik wel verzot op de Matchless DC30, maar dat is allemaal maar een kwestie van smaak). Maar qua bouw vond ik het toch niet zo heel geweldig allemaal; behoorlijk dunne printplaat, steekstekkertjes ipv soldeerverbindingen, vrij dun draad..
Qua prijs/kwaliteit mag het allemaal nog best, kan ik je ook geen ongelijk in geven, het zijn nou eenmaal geen mil-spec, point-to-point, handwired boutique bakken. Misschien zijn ze inmiddels verbeterd, het is ook alweer een jaar geleden ofzo dat ik ze zag. Maar ik zou er toch niet erg op durven vertrouwen, vraag me af hoe ze zich staande houden over een aantal jaren. Er is alleen voor het genoemde budget wel degelijker te krijgen denk ik.
Maar ik kraak Bugera absoluut niet af, dat wil ik nog even duidelijk melden! ;)

@Frooshfan: Die Pro heb ik nooit van binnen gezien. Wel ooit eens wat geknutseld aan een Blues Junior en die was ook niet 'built like a tank' nee, maar vond hem ook niet vreselijk slecht. Wellicht exemplarisch?

refused199
8 maart 2011, 21:29
Lauke,
Dan denk ik dat we op 1 lijn zitten;)
Ik ben het inderdaad met je eens dat de TS met dit budget beter kan uitzoeken.

FruscianteFan
8 maart 2011, 22:19
@Refused: Ik hou er over nablaten dezelfde mening op na als jij, dus ik voel me zeker niet aangevallen ;) Eerder goed dat je het nog maar eens een keer meldt, want het gebeurt maar al te vaak.

Ik heb geen Bugera, heb er wel een aantal bespeeld (V55, 333, 1960 en BC30 om precies te zijn) en heb die laatste twee ook van binnen mogen bekijken. Het is qua klank wel oke allemaal (was niet helemaal mijn ding, zelfs al ben ik wel verzot op de Matchless DC30, maar dat is allemaal maar een kwestie van smaak). Maar qua bouw vond ik het toch niet zo heel geweldig allemaal; behoorlijk dunne printplaat, steekstekkertjes ipv soldeerverbindingen, vrij dun draad..
Qua prijs/kwaliteit mag het allemaal nog best, kan ik je ook geen ongelijk in geven, het zijn nou eenmaal geen mil-spec, point-to-point, handwired boutique bakken. Misschien zijn ze inmiddels verbeterd, het is ook alweer een jaar geleden ofzo dat ik ze zag. Maar ik zou er toch niet erg op durven vertrouwen, vraag me af hoe ze zich staande houden over een aantal jaren. Er is alleen voor het genoemde budget wel degelijker te krijgen denk ik.
Maar ik kraak Bugera absoluut niet af, dat wil ik nog even duidelijk melden! ;)

@Frooshfan: Die Pro heb ik nooit van binnen gezien. Wel ooit eens wat geknutseld aan een Blues Junior en die was ook niet 'built like a tank' nee, maar vond hem ook niet vreselijk slecht. Wellicht exemplarisch?
Een beetje research op het internet (wat je uiteraard doet als je amp kapot is) leert dat erg veel mensen er last van hebben. Vooral de input en de plastic buisvoeten (icm te hete bias) maken hem behoorlijk fragiel.

caliban
8 maart 2011, 22:35
Ik heb een v22 van bugera. En heb hem ook open gehad. Op zich geen overdreven cheape onderdelen lijkt me, geen Mesa stuff ofzo, maar ook niet anders dan in een Peavey of ENGL. Enige negatieve vind ik dat de layout heel verwarrend is.

josan
8 maart 2011, 23:07
Weer zo'n vermoeiende "Ik wil .... kopen, wie kan mij adviseren?" discussie. Bedenk wat je nodig hebt, lees reviews en ga naar een goed gesorteerde winkel en probeer wat versterkers uit met je eigen gitaar. Dat is altijd het beste recept. Als je niks weet en geen voorkeur hebt, koop dan een modellingversterker: een kleine (weinig Watt) voor thuis en een grotere (>25-30 Watt, 12" speaker) voor als je met een band wilt spelen.

Exi
8 maart 2011, 23:10
Nee, ga weg!:stop:

vpilot
10 maart 2011, 21:18
Je zou voor de gein ook eens een Ibanez TSA15 kunnen proberen, da's een 15W/5W buizentop met 1x12 cab. D'r zit een TubeScreamer in en een kleine boost, en voor de rest gewoon mooie sound. Kost nog geen 450 met elkaar. Heb je nog geld over voor een paar losse effecten zoals reverb of wat je maar leuk vind. O ja d'r zit ook een effects send/return in, ik heb daar zelf geen ervaring mee maar ik heb begrepen dat dit wel een gewilde feature is.

Volgens mij heb je nou al een flinke lijst met opties, daar kan je wel even zoet mee zijn :B

sjaak1990
10 maart 2011, 21:44
Een buizenamp is tenminte te repararen, transistor amps kunnen minder opdonders hebben.

2e hands Brunetti Singleman (nooit :dontgeti: getest maar veel goeds over gehoord)

Wees niet te bang voor buizen