PDA

View Full Version : SX Gitaren



ChrisWMan
7 februari 2011, 18:47
Is iemand bekend met het merk SX?
Heb zelf een SX Scorpion omdat deze me in de winkel als beginner werd aangeraden maar ben er niet echt tevreden mee.

Plant
7 februari 2011, 19:04
SX is toch zo'n starterpakket-merk, zoals je ook regelmatig bij de lidl en aldi kunt kopen incl. 10 Watt spreeuwenkistje en accessoires voor een prijs waarvoor je niets mag verwachten?

Een beetje winkelier had beter een Yamaha Pacifica kunnen adviseren. Dat is doorgaans nog heel redelijk voor het geld.

Waar ben je overigens niet tevreden over? Bespeelbaarheid (is mogelijk nog wat aan te doen) / klank in combinatie met versterker, ... ?

TDZH
7 februari 2011, 19:29
Ik ben begonnen op een Strat van SX, en model uit een ietjes duurder starterspakket dan de meeste.

Ik heb nooit een andere Strat in bezit gehad om mee te vergeleiken, maar ik geloof dat het ding vergeleken met andere starterspack heel wat slechter had kunnen zijn. Hij klinkt vrij goedkoop, maar wel redelijk helder. Ook brommen en piepen alle elementen, behalve die van de brug, heel erg.
Het hout voelt nogal zacht aan op een bepaalde manier, maar na zelf wat afgesteld te hebben speelt hij wel comfortabel.
Om te zien is het geen lelijk ding. De lak is erg netjes en de frets zijn allemaal goed afgewerkt op mijn exemplaar.

ChrisWMan
7 februari 2011, 19:38
SX is toch zo'n starterpakket-merk, zoals je ook regelmatig bij de lidl en aldi kunt kopen incl. 10 Watt spreeuwenkistje en accessoires voor een prijs waarvoor je niets mag verwachten?

Een beetje winkelier had beter een Yamaha Pacifica kunnen adviseren. Dat is doorgaans nog heel redelijk voor het geld.

Waar ben je overigens niet tevreden over? Bespeelbaarheid (is mogelijk nog wat aan te doen) / klank in combinatie met versterker, ... ?

Grappig dat je het over de Pacifica hebt aangezien dat m'n 2e gitaar is:)
Bespeelbaarheid is prima maar de klank is gewoon niet te vergelijken met de Yamaha, ook heb ik om de een of andere reden een hoop storing op de versterker die ik bij de Yamah net heb.

Maleco
7 februari 2011, 19:49
Tjah, als dat ook zo'n goedkoop versterkertje is :)

Ace 1.15.19
7 februari 2011, 19:51
Tjah, als dat ook zo'n goedkoop versterkertje is :)
Hij zegt dat hij het bij de ene niet heeft en bij de andere wel. Misschien is die SX niet goed geaard?

TDZH
7 februari 2011, 19:54
Die SX versterker was wel vreselijk, nu ik er aan denk. Echt afschuwelijk.

ChrisWMan
7 februari 2011, 19:59
Heb een Roland Micro Cube RX dus dus aan de versterker zal het niet liggen, ook de kabel is goed.
Heb ook het idee dat de snaren op m'n sx minder strak gespannen zijn ook al is de gitaar gestemd.

Maleco
7 februari 2011, 20:00
Grappig dat je het over de Pacifica hebt aangezien dat m'n 2e gitaar is:)
Bespeelbaarheid is prima maar de klank is gewoon niet te vergelijken met de Yamaha, ook heb ik om de een of andere reden een hoop storing op de versterker die ik bij de Yamah net heb.

Oh met net bedoelde je niet :makeup:
Ik was weer eens te snel met lezen

ChrisWMan
7 februari 2011, 20:05
Haha, no problem.
Ben zelf teveel dingen tegelijk aan t doen:)

Plant
7 februari 2011, 20:30
Grappig dat je het over de Pacifica hebt aangezien dat m'n 2e gitaar is:)
Bespeelbaarheid is prima maar de klank is gewoon niet te vergelijken met de Yamaha, ook heb ik om de een of andere reden een hoop storing op de versterker die ik bij de Yamah net heb.

De Pacifica heeft een humbucker element bij de brug en die SX niet :sssh:
Zeker bij spelen met distortion zul je dat verschil goed horen.

Daarbij weet ik uit jarenlange eigen ervaring met een Yamaha Pacifica dat de 'tussenstandjes' (dus gecombineerde element-standen) ook humbucking zijn. Echt slim gedaan van die jongens.

Bert Gitaar
7 februari 2011, 20:33
Toevallig heb ik er 2. SX een jazz bas vintage en een strat vintage model.
Als je SX gitaren zo koopt kan je er niet zoveel mee.
Bij aanschaf geheel uit elkaar halen en opnieuw alles goed vast zetten en de potmeters en plug vervangen. Als of het een bouwpakket is.
Maar na even knutselen en vooral goed afstellen, krijg je er een behoorlijk goed klinkende gitaar mee. Ik ben blij met me 2 SX'es

Ik heb wel in de strat elementen uit een japanse Fender Reisue '57 model gezet. Kan geen echte fender meer tegen op.

ChrisWMan
8 februari 2011, 20:39
Iemand ervaring met de SX SJM, vind de body toch wel erg mooi.http://www.frugalguitarist.com/images/issue_17/SJM.png

tidalwave_sideburns
9 februari 2011, 10:19
Iemand ervaring met de SX SJM, vind de body toch wel erg mooi.http://www.frugalguitarist.com/images/issue_17/SJM.png

Ja, die zijn inderdaad gaaf! Ik heb een tijdje nogal zitten gassen op een witte met vibrato en p90 pickups. Toch maar niet gedaan omdat het een surrogaat Billy Bo Jupiter Thunderbird is, een gitaar die ik ECHT zou willen. Ik zou er nooit echt tevreden mee zijn.

Op het Gretschpages forum zijn ze zeer te spreken over Rondo/SX gitaren en hebben ze een goeie reputatie, hoewel fretdressing en een goede afstelbeurt wel nodig bleken. Sommigen zijn nogal gemod met supertrons ipv de stock pickups, bigsby's en wat al niet. Dat soort uitgaven doe je niet voor brandhout.