PDA

View Full Version : Help Ijselrobo aan een nieuwe top!



Ijselrobo 07
6 februari 2011, 20:08
Hey allemaal..

ik heb een nieuwe top nodig, en niet omdat mijn HT-20C zo slecht is, maar omdat mijn ouders het tegenwoordig allemaal te hard vinden gaan en bang zijn dat er binnenkort klachten van de buren binnenkomen.
Ik ben dus op zoek naar een head met de volgende eisen:
- Hij moet schakelbaar zijn van bijv. 5 naar 20 watt of er moetten buizen uitgeschakeld kunnen worden (zoals deze (http://www.stephensonamps.com/old/30watthead.htm) top, maar die te duur)
- Hij moet buizen hebben,
- Het geluid moet vergelijkbaar zijn met mijn huidige amp of beter,
- Hij moet 16 Ohm kunnen leveren,
- Er moet een Reverb control op zitten
- Er moet een effectsloop op zitten.

De prijs maakt niet zó veel uit, want ik kan de HT-20C wel voor een redelijke prijs verkopen en wat geld bij m'n ouders loskrijgen ;)
Er hoeft ook niet persé een OD op de head te zitten, dat kan ik wel uit pedaaltjes halen.

Dus wie weet een geschikte amp?

Grtz.
Ijselrobo 07

Terminus
6 februari 2011, 20:13
Kan je hem niet gewoon zachter zetten? Veel minder hard gaan buizenversterkers nou eenmaal niet.

Mr. Dynamite
6 februari 2011, 20:17
Ik zou gewoon je Blackstar wat zachter zetten.. En anders voor thuisgebruik een POD of klein oefen versterkertje halen :soinnocent:

G.G.
6 februari 2011, 20:18
powersoak?

Rinze
6 februari 2011, 20:31
Ik speel thuis over een 30 watt buizenbak en bij ons is het erg gehorig. Dat ding van jou kan gewoon zachter hoor.

Sanderproductions
6 februari 2011, 20:37
waarschijnlijk word ik hiervoor in elkaar geslagen, maar een transistor versterker?

The Unforgiven
6 februari 2011, 21:27
Of je blijft je Blackstar live gebruiken, en gebruikt thuis een Vox Jamvox of een Line 6 pod...

macwilliams
6 februari 2011, 23:21
powersoak?

Dat zou ik eerder overwegen dan een sjemvox of line 6 zooi.

macwilliams
6 februari 2011, 23:25
Ik speel thuis over een 30 watt buizenbak en bij ons is het erg gehorig. Dat ding van jou kan gewoon zachter hoor.

Hier twee 100watt heads in de woonkamer en dankzij goede master volume geen oveaatst.

signsofzodiac
6 februari 2011, 23:38
Hier twee 100watt heads in de woonkamer en dankzij goede master volume geen oveaatst.

Same here, altijd 100 watt tops gehad, lang leve de VOLUMEKNOP.

JeroenP
7 februari 2011, 13:10
Weber mini mass is voor mij de oplossing (inderdaad een powersoak). Het hoog wat je een beetje kwijtraakt kan weer toegevoegd worden door de ingebouwde trebleboost. Geluid is prima! Niet zo goed als je de amp gewoon voluit zet, maar voor thuisgebruik meer dan voldoende!

JohnLord
7 februari 2011, 13:19
Elke amp kan zacht en dat is ook nog eens de goedkoopste oplossing.

jaywalker
7 februari 2011, 13:31
geen zin om te kijken of dit allemaal aan je voorwaarde voldoet, maarrrr...... neem dan gewoon de Vox Nighttrain (slaap kamer versie) erg vet soundje op laag volume!

E-J
7 februari 2011, 16:05
Gebruik je een 2x12 cabinet? Stap dan over naar een 1x12 cabinetje. Hoef je geen nieuwe versterker te kopen.

Ijselrobo 07
7 februari 2011, 16:36
Gebruik je een 2x12 cabinet? Stap dan over naar een 1x12 cabinetje. Hoef je geen nieuwe versterker te kopen.

ik gebruik momenteel een Marshall 1960TV 4x12 cabinet waar ik erg tevreden mee ben en zeker niet ga wegdoen ;)

Maar ik wilde sowieso al de combo gaan wisselen voor een top, omdat ik speaker die daarin zit eigenlijk nooit meer gebruik.
en daarom kwam ik met het idee, dat als ik de HT-20C verkoop, er een andere top voor koop die schakelbaar is van een laag wattage naar een hoog wattage, zodat mijn ouders blij zijn, en ik op het podium toch genoeg volume heb.

Mr. Dynamite
7 februari 2011, 16:42
Zeg dan gewoon dat je een head wilt. Schakelbaar naar lagere wattage is nergens voor nodig, daar heb je een master voor. En als je die sound niet bevalt dan moet je kijken naar een transistor bakkie of iets met een koptelefoon aansluiting.

En als je de sound van de blackstar bevalt, geef die combo dan een schop en haal de head versie.

MarkV
7 februari 2011, 16:59
ik gebruik momenteel een Marshall 1960TV 4x12 cabinet waar ik erg tevreden mee ben en zeker niet ga wegdoen ;)

Maar ik wilde sowieso al de combo gaan wisselen voor een top, omdat ik speaker die daarin zit eigenlijk nooit meer gebruik.
en daarom kwam ik met het idee, dat als ik de HT-20C verkoop, er een andere top voor koop die schakelbaar is van een laag wattage naar een hoog wattage, zodat mijn ouders blij zijn, en ik op het podium toch genoeg volume heb.

Wat dacht je van thuis gewoon de speaker van de combo gebruiken ipv een 4x12. Dat scheelt waarschijnlijk, i.i.g. voor het gehoor, een pak volume. Dan kan je die 4x12 gewoon in de band gebruiken. Zo'n Blackstar is juist gemaakt om ook op lage volumes te spelen, tis geen Marshall zonder master ofzo. Zonder 4x12 en gewoon het volume lager zetten zou toch echt prima moeten werken (of je hebt gewoon GAS voor iets anders...)

RoelSmoel
7 februari 2011, 17:48
Wat dacht je van thuis gewoon de speaker van de combo gebruiken ipv een 4x12. Dat scheelt waarschijnlijk, i.i.g. voor het gehoor, een pak volume. Dan kan je die 4x12 gewoon in de band gebruiken. Zo'n Blackstar is juist gemaakt om ook op lage volumes te spelen, tis geen Marshall zonder master ofzo. Zonder 4x12 en gewoon het volume lager zetten zou toch echt prima moeten werken (of je hebt gewoon GAS voor iets anders...)

:ok::soinnocent: