PDA

View Full Version : Strat vraag voor de kenners



BobvanKempen
6 februari 2011, 19:39
Hallo allemaal,

ik kan een stratocaster kopen waarvan de koper steld dat hij uit 1991 komt echter als ik de headstock vergelijk met mijn eigen Strat (american standard) zijn er toch wat verschillen. Het eerste verschil is dat op mijn strat het serienummer achter op de headstock staat en bij de 1991 foto staat deze op de voorkant. Ook heeft mijn Strat "butterfly" stringgliders en die uit 1991 heeft een ronde stringglider (zon wieltje). Allebij de strats zeggen made in USA. Is er in 1991 een strat gebouwd waarbij bovenstaande dingen kunnen kloppen.

Wederom bedankt voor de imput.

Mr.Fingers
6 februari 2011, 19:44
http://www.vintage-guitars.se/1991_Fender_Stratocaster_Am_Std_N1033968.htm

BobvanKempen
6 februari 2011, 19:53
Het gaat om deze advertentie:

http://link.marktplaats.nl/419445957

Hij is zelf al voorzichtig maar als het een echte is is het natuurlijk geen geld.

Hendriks
6 februari 2011, 20:00
Is een USA hals op een mex 60's bodie . Hoe ik dat weet? Ik weet dat gewoon.:makeup:

Dan is 300 een fatsoenlijke prijs.

Mr.Fingers
6 februari 2011, 20:11
En over die body heb ik ook al m'n twijfels, die tremolobrug... dat zouden toch van die "stamped"-saddles moeten zijn... en die hals... Die tuners met press-in bushings zijn nooit gebruikt op een USA-std, de kopvorm is NET niet correct, er zitten wat noesten in het hout en de lage E-snaar staat behoorlijk uit het lood, en zo'n carbonnen trussrodopening is van later (1991 zou een bruin houten stopje moeten hebben, met een klein gaatje in), strapbuttons zijn ook vreemd, de slagplaatvorm, daar is ook "iets" mee (kan het niet helemaal thuisbrengen, maar iets met de vorm)


Ik denk dat er iemand erg creatief is geweest met een decalletje

snaarplukker
6 februari 2011, 21:57
Ik zie ook te veel verschillen met een echte. Zonde om € 200,-- meer neer te leggen voor de Fender decal.:soinnocent:

BobvanKempen
6 februari 2011, 21:59
Als deze nep is gaat het verhaal ook niet door. Ik twijfelde al omdat ik vergelijking met mijn Am Standard ik te veel verschillen zag maar met Fender heb je zo veel verschillende types dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Zoals altijd, bedankt voor de imput.

snaarplukker
7 februari 2011, 14:02
De verkoper zit ook mee te lezen. Is € 50,-- in prijs gezakt. Toch nog te veel voor een Chinese strat.:soinnocent:

California Jam
7 februari 2011, 14:18
Deze is zo nep als maar kan; de snaren horen altijd rechtdoor te lopen naar de tuners. Bij deze kop is de hoek niet goed, de ronding aan de bovenkant te groot ten opzicht van de hele kop. De trussrod klopt niet dus ik zou zeggen leuk voor aan de muur ;)

pasqual
7 februari 2011, 22:56
Deze is zo nep als maar kan; de snaren horen altijd rechtdoor te lopen naar de tuners. Bij deze kop is de hoek niet goed, de ronding aan de bovenkant te groot ten opzicht van de hele kop. De trussrod klopt niet dus ik zou zeggen leuk voor aan de muur ;)

hier hoef ik niets aan toe te voegen. vooral het feit dat de E-snaar niet rechtdoor loopt wijst er op dat het een neppert is. zelfs squiers hebben het beter voor elkaar.

kblanken
8 februari 2011, 09:52
Backplate klopt ook niet, schroefgaten zitten bij een USA-er asymmetrisch, dit zie je alleen bij Aziatische kopieën. Ik zie ook wat aan de positiestippen op de 12e positie...

Ik moet zeggen dat het merendeel van de onderdelen goed bruikbaar zou zijn voor een (relic) projectje, ziet er niet eens zo verkeerd uit! Body ziet er goed uit verder!

Eko
8 februari 2011, 19:07
Zo nep als het maar kan. Wegblijven.