PDA

View Full Version : Orange TH30



Spades
6 februari 2011, 14:28
Beste allemaal,

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen die jullie hebben met de Orange TH30 combo of head. Ik zit er namelijk sterk over te denken deze aan te schaffen en mijn Tiny Terror te verkopen. Niet dat ik ontevreden ben over mijn Tiny Terror (integendeel) maar ik begin toch steeds meer een echt clean kanaal te missen.

Vooralsnog heb ik mij alleen georiënteerd via JoepToep filmpjes en het clean kanaal klinkt prachtig voor wat ik ermee wil. Het dirty kanaal testen ze altijd alleen maar met de hoogst mogelijke gain setting en die setting zal ik praktisch nooit gebruiken. Op de Tiny Terror ga ik nooit verder dan 1 uur :-) Alles wat ik verder met een rauw randje wil doe ik met mijn tubescreamert.

Wat is jullie ervaring met deze amp en specifiek een lage gain setting op het dirty kanaaltje.. ben erg benieuwd :-)

Volgende week eens kijken of ik ergens zelf een exemplaar kan testen.

Alvast dank voor jullie reactie!

Spades

Rembull1980
7 februari 2011, 09:49
Ik was net als jij een tijdje terug vol van de TH30. Had net als jij de youtube filmpjes etc bekeken.
Ik ging 2x naar winkels om deze amp te testen, maar kwam erachter dat het geluid in werkelijkheid anders was dan de youtube filmpjes. Dit was dus niet naar mijn smaak. Het geluid was te donker en te muddy (om het zo te zeggen) icm met mijn gitaren. Had er geen goed gevoel meer bij na uren testen.
Bij lage gain klonk de amp wel weer lekker, maar daarvoor alleen zou ik hem niet kopen ;) veelzijdigheid was één van mijn eisen.

Ben uiteindelijk bij Marshall en Egnater terecht gekomen welke veel meer mijn smaak waren. Iets wat ik niet had verwacht/gedacht voordat ik ging testen.

Veel succes!

Spades
7 februari 2011, 12:07
Ik was net als jij een tijdje terug vol van de TH30. Had net als jij de youtube filmpjes etc bekeken.
Ik ging 2x naar winkels om deze amp te testen, maar kwam erachter dat het geluid in werkelijkheid anders was dan de youtube filmpjes. Dit was dus niet naar mijn smaak. Het geluid was te donker en te muddy (om het zo te zeggen) icm met mijn gitaren. Had er geen goed gevoel meer bij na uren testen.
Bij lage gain klonk de amp wel weer lekker, maar daarvoor alleen zou ik hem niet kopen ;) veelzijdigheid was één van mijn eisen.

Ben uiteindelijk bij Marshall en Egnater terecht gekomen welke veel meer mijn smaak waren. Iets wat ik niet had verwacht/gedacht voordat ik ging testen.

Veel succes!


Ik ben er eerlijk gezegd ook een beetje bang voor dat het dirty kanaaltje te dirty is. :-) Welke Marshall ben je bij uitgekomen?

Brum
8 februari 2011, 07:07
Ik was net als jij een tijdje terug vol van de TH30. Had net als jij de youtube filmpjes etc bekeken.
Ik ging 2x naar winkels om deze amp te testen, maar kwam erachter dat het geluid in werkelijkheid anders was dan de youtube filmpjes. Dit was dus niet naar mijn smaak. Het geluid was te donker en te muddy (om het zo te zeggen) icm met mijn gitaren. Had er geen goed gevoel meer bij na uren testen.
Bij lage gain klonk de amp wel weer lekker, maar daarvoor alleen zou ik hem niet kopen ;) veelzijdigheid was één van mijn eisen.

Ben uiteindelijk bij Marshall en Egnater terecht gekomen welke veel meer mijn smaak waren. Iets wat ik niet had verwacht/gedacht voordat ik ging testen.

Veel succes!

Ik kan me totaal niet vinden in het muddy en donker verhaal. Hij wordt muddy als je de gain knop te ver open draait, dan is de gain te verzadigd voor de meeste mensen, maar op standje 6 of zo klonk ie gewoon lekker, naar mijn smaak dan.

Donker vond ik 'm ook totaal niet, eerder behoorlijk aan de heldere kant. Misschien wel de invloed van de gitaar, wie weet. Ik heb 'm getest met een mahonie gitaar, met ebben toets en een esdoorn hals, die is al vrij helder van zichzelf.

Hier gaat dat ding zeker komen in de toekomst, ik was zeer zeker onder de indruk van dat ding en sluit precies aan op mijn stijl van spelen.

Rembull1980
8 februari 2011, 14:22
Het is mijn smaak.. als je zelf het anders vindt, dan is het goed toch? Ik kwam uit bij de Egnater Tweaker en Marshall Class 5. Deze twee amps zijn ongelovenlijk goed in mijn mening. Het blijft mijn mening, maar daarom is het advies: neem je gitaren en liefst ook je pedalen mee voor een goede testdrive!

Fragedallic
8 februari 2011, 15:11
Hier een link naar een bestaande topic: Orange Thunder 30 (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=131466)

Spades
8 februari 2011, 19:54
Hier een link naar een bestaande topic: Orange Thunder 30 (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=131466)

Hee, die had ik nog niet gevonden. Thanks voor de input!