PDA

View Full Version : verschil tussen seymour duncan en dimarzio



A3
15 mei 2003, 15:41
Zit er eigenlijk een duidelijk verschil tussen de twee? ik weet dat het geen gemakkelijke vraag is, maar als hier mensen zijn die op allebei spelen kunnen die hier misschien posten wat ze de beste vinden en waarom. ik zou vooral de vergelijking willen tussen de modellen met hoge output (meer metalgericht dus)

Electrical Storm
15 mei 2003, 19:00
diMarzio is geloof ik de pionier wat betreft hoge-outputelementen. Ze hebben de Super Distortion enzo...

fred dons
15 mei 2003, 21:40
veel mensen vinden SD meer gecompressed klinken dan DM's, SD's gaan over het algemeen meer naar een vintage paf geluid (zelfs de SD screamin demon is een paf variant, die minder heftig is dan zijn naam doet vermoeden)
SD heeft ook wel heftige pups zoals de invader maar over het algemeen heeft DM een wat moderner karakter qua sound (ik vind beiden merken hun charmes hebben en ik gebruik ze door elkaar)

JV
15 mei 2003, 21:44
in principe zijn dimarzio's en seymours gewoon onafhankelijk te gebruiken ook toch?

want ik wil een SD jazz en hotrail in neck en midden, maar twijfel tussen een SD full shred en DIM tonezone in de brug.

maar in pincipe maken 2 merken door elkaar niks uit?

fred dons
15 mei 2003, 21:47
maakt niks uit, je moet alleen op de kleuren van de draadjes passen, beiden gebruiken de zelfde kleuren voor verschillende draadjes

-robbert-
15 mei 2003, 21:47
ik heb een super2 van dimarzio. Heb ik gekozen omdat hij een hoge output heeft en veel hoge en lage tonen. is echt fantastisch. Daarvoor een seymour gehad, maar die vond ik niks...

kijk het zijn allebei topmerken, met verschillende modellen, neem gewoon de humbucker waarvan de specificaties het best overeenkomen met jouw stijl.

robbert

gerrekat
15 mei 2003, 22:26
DiMarzio fabriceerde de PU die het heel aftermarket gebeuren startte in de vroege jaren 70 de SUPERDISTORTION nog steeds een van de beste PU's die ooit gemaakt is!

Bijna alle oude rock platen zijn daarmee opgenomen met een gecranckte marshall plexi erbji krijg je een waarzinnig geluid!

Beetje de "brown" sound, maar met een high gain top kunnen ze ook modern klinken!

Wat veel mesnen niet weten dat de super High OUtput DiMarzio X2n ook al uit de 70'er jaren stamt net als de Incvader van seymour Duncan (die op alle oude metallica platen te horen is icm een MESA mark IIc+ head!!!)

DiMarzrio is super, Duncan ook moeilijke keuze, ik vind duncans wat gedefinieerder en strakker klinken, DiMarzio's wat warmer en opener maar allebei hun pre's en con's!

Ik vind de sterke eigenschappen van beide terug in de BIll Lawrence elementen!

JV
15 mei 2003, 22:28
zijn die bill lawrence ook goed te gebruiken voor high gain shredwerk?

Negative K3 fan
15 mei 2003, 22:38
Op 2003-05-15 22:28, schreef JV:
zijn die bill lawrence ook goed te gebruiken voor high gain shredwerk?


Volgens mij heel goed, bill lawrence heeft echt een geweldige reputatie, vooral zijn high gain element (de XL-500 ofzo) schijnt geweldig te zijn. En ze zijn nog goedkoper dan SD's ook.

doe eens eens earch naar bill lawrence op de harmony cecntral forums.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-05-15 22:39 ]</font>

gerrekat
16 mei 2003, 13:36
Perfact juist voor high gain, bijv Dimebag van PanterA gebruikt ze, maar de oude Slayer platen zin ook allemala met Bill Lawrence L 500's opgenomen!

je hebt de L 500 die wat meer vintage is (nog steeds erg hoge output) en de L 500 XL de "metal" versie met een nog hogere output!

hij maakt oberigens ook veel strat elementen en normale "paf" achtige humbuckers.

De L 500 XL is mijn onbetwiste favoriet, en ik speel vrij heavy thrash metal, ze zijn super stil (geruisloos zeg maar) gedefinieerd zeer strak low end en helder, veel high gain elementen hebben weinig hoge tonen door de hogere weerstand die de spoelen hebben, maar deze hebben een heel helder top end!

Soulflyhigh
16 mei 2003, 14:43
Ik was net aan het twijfelen over een nieuwe brugkumbucker. Het moet of een Tonezone of een Invader of een Bill Lawrence 500 XL worden.
Keuzes, keuzes, keuzes. P.s. weet iemand waar die Bill Lawrence te verkijgen is?

Quink
16 mei 2003, 14:56
Volgens mij kun je ze alleen bij hemzelf bestellen? (www.billlawrence.com)

Patrick M.
16 mei 2003, 16:43
Ik heb recent in mijn Carvin een Bill Lawrence l500-xl gezet, klinkt echt grandioos. Super high gain, maar alles blijft helder klinken, niet modderig. Echt een aanrader! http://www.billlawrence.com

gerrekat
16 mei 2003, 16:56
Ja daar moet je bestellen, een seymour invader is ook cool, maar ed lawrence is nog vetter IMO!

de tonezone is niets voor mij, liever een X2N

Soulflyhigh
16 mei 2003, 17:54
Ja die Bill Lawrence lijkt me toch het beste klinken. Ik vind het alleen een beeje een onoverzichtelijke site. Heeft er hier iemand ervaring met het bestellen van die dingen? P.s. hij ziet er ook nog eens gaaf uit ook!

MegaDrive
16 mei 2003, 18:01
Ik zit al een tijdje te denken om er één te bestellen. Als er meer geïnteresseerden zijn kunnen we misschien met zijn allen de verzendkosten delen. Is hier animo voor?

Negative K3 fan
16 mei 2003, 19:21
Ik ben er wel erg benieuwd naar, maar ik heb nog niet echt een gitaar om hem in te zetten, misschien dat we die bill lawrences kunnen gaan kopen nadat we met zn allen Agiles hebben gekocht :smile:

gerrekat
16 mei 2003, 19:42
Ik heb er jammerlijk net 4 besteld HAHAHAHA, ook 1 voor een gast van HC, uit friesland kwam ie geloof ik, heb niets meer van hem gehoord ach dan vind ik vast wel een gegadigde of ik hou hem zelf!

Negative K3 fan
16 mei 2003, 19:45
lol, dat is ook enit de eerste keer dat je bill lawrencee elementen bestelt :smile: je hebt er inmiddels al een stuk of 10 of niet?

gerrekat
16 mei 2003, 20:30
ik heb er op het ogenblik 4 met nog 4 die eraan komen dus zo'n acht.

maar ik heb cht veel DiMarzio SuperDistortions liggen eens stuk of 12!

HAHAHAHAhA, heb 2 Invaders, 1 EMG 81 en verder niets (meer), had ook nog een X2N maar de gitaar waar ie inzat is vrkocht.

heb ook nog Duncan mini humbuckers gehad en P90's, pafs en GIBSON dirty Finger elementen uit de 80's!

Ik heb zo'n beetje alles wel een keer geprobeerd, en vaak met winst weer verkocht HAHAHAHA, veel uit de US gehaald en elementen kosten daar geen drol!

Negative K3 fan
16 mei 2003, 20:31
nooit aang edacht om anderen gelukkig te maken met die super distortions?

JV
16 mei 2003, 20:40
gerrekat, wat wil je voor die EMG + een BL xl-500 hebben?

:smile: ben zeer geinterresseerd namelijk. mijn keuze staat nu wel vast.

Storm
16 mei 2003, 20:46
Ik heb op zich ook wel interesse in die 500 XL. Ben al tijdje op zoek naar een goede HB.

Maar hoe werkt dat bestellen nou precies? Ik word ook niet echt wijzer van die site.

Kan ik het geluid van die 500 XL vergelijken met het geluid van Pantera op Vulgar Display Of Power? Ik vind het 'lead' geluid nl een beetje dun klinken.

belfrink
16 mei 2003, 21:15
Dimarzio Superdistortion zijn echt super elementen. Iron Maiden gebruikte ze ook bij hun oude albums "Iron Maiden, Killers".

gerrekat
17 mei 2003, 09:16
Die Duper Distortion zijn idd super vet en warm zeer hoge output!

maar doe ze niet weg omdat het de originele custom wound SD's uit mijn USA deans zijn en die wil ik in originele staat kunnen terugzetten mocht (kleine kans) ik ze ooit willen verkopen!

Die EMG zit een V, en die ga ik er niet uitslopen, wie weet krijg ik nog een keer zin in dat geluid, maar voor nu hou ik helemaal niet van de EMG, hoge output ja dat wel maar verder.......

Hier pics!

Dime met ML en L 500 XL

http://www.deanguitars.com/content/imagelib/classics/IMAGES/updates/images/classicad2_jpg.jpg

ZZ Top met Z en Super Distotion

http://www.deanguitars.com/content/imagelib3/CLASSIC/ZZPIN.JPG

randy Rhoads met Super Distortion

http://www.deanguitars.com/content/imagelib4/classicsgal/RRhodes.jpg

Iron Maiden met super Distortion

http://www.deanguitars.com/content/imagelib3/CLASSIC/IRON.JPG

Hoe vinden jullie deze, slayer met ML met SuperDistortions (Jeff Hanneman gebruikte L 500 XL's in zijn LP standard!, en heeft dat tot zeker reign in blood gedaan!)

http://www.deanguitars.com/psupload/pics/early%20dean%20slayer.jpg

JV
17 mei 2003, 15:37
zo. mijn pickups zijn besteld.

brug: BL l500XL
midden: SD hotrails
neck: SD jazz

kosten: 273 euro (inclusief transport)

bij musikproduktiv.
daar verkopen ze kennelijk ook die bill lawrence pickups (73 euro)

jorrit
17 mei 2003, 16:38
k wil je lol niet bederven hoor....maar ik meende dat die bill lawrence elementen niet dezelfde zijn als die uit amerika....

JV
17 mei 2003, 16:41
waarom zouden ze niet hetzelfde zijn? er is maar 1 soort l-500XL. in amerika zijn ze 48. daar 74. lijkt me gewoon die van de site van bill

gerrekat
17 mei 2003, 16:58
nee die van Musik Produktiv zijn stew macs die zijn veel minder dan die van de site van BIll!

Beware!

JV
17 mei 2003, 17:01
hmm, dus toch, dan moet ik dat dus nog even aanpassen bij men bestelling

Patrick M.
18 mei 2003, 08:27
De echte Bill Lawrence pickups kun je alleen maar bij http://www.billlawrence.com bestellen, die van Musik Produktiv zijn neppers (worden gemaakt door een voormalig zakenpartner van Bill Lawrence). Je moet rekening houden met een levertijd van 6 weken trouwens.

jorrit
18 mei 2003, 17:18
had ik het toch goed...

zo belachelijk want het is niet echt duidelijk....ze doen net alsof dat ze echt zijn..

alhambra
21 mei 2003, 21:59
ik ben nu ook wel geinteresseerd geraakt in BL zeker voor die prijzen.

Ik zoek iets voor mijn hamer er daar moet dus S/S/H in de hum zal wel een l500 type worden dan maar wat voor singles zijn er goed. Die hum lan ik goed gebruiken voor het betere scheur werk lijkt mij maar die 2 singles, zijn die hotrails (L250) wat het zou mooi zijn als ik veel variatie in die hamer kan proppen dus van goed lomp scheuren tot lekker vol en romig bluesy.
tips gerekat ?????

alhambra
22 mei 2003, 10:06
Heb ff wat uitgezocht via internet (mooi is dat eigenlijk he internet :grin: ) en zit aan de volgende compinatie te denken.

L500XL bridge
L250 XL middle
L280 of de L250 neck

als ik alle specs afzonderlijk bekijk dan moet ik dan een aardige variatie in toon kunnen krijgen maar hoe zijn ze in combinatie met elkaar ????

Trouwens ik zie ook iets van een Q-filter staan wat doet dat ding en als je die kan controleren doe je dat dan gewoon met een potmeter ????

alhambra
22 mei 2003, 20:24
Zo ff boven aan zetten voor gerrekat :grin: .

BLOK182
22 mei 2003, 20:35
Op 2003-05-18 08:27, schreef Patrick M.:
De echte Bill Lawrence pickups kun je alleen maar bij http://www.billlawrence.com bestellen, die van Musik Produktiv zijn neppers (worden gemaakt door een voormalig zakenpartner van Bill Lawrence). Je moet rekening houden met een levertijd van 6 weken trouwens.

Wazig hoor, ik heb zo'n musik-produktiv 500XL van Jay Cal gekocht, en die zat dus gewoon in een Bill Lawrance made in USA doosje enzo, hoe zit dat dan?