PDA

View Full Version : Nieuwe amp: ENGL powerball II



YannickH
6 februari 2011, 12:29
jaja ben daarnet men ENGL powerball II gaan ophalen.
ik had hem vorige week besteld en daarnet opgehaald:)
erg zware doos...
ik heb er een Z9 bijgekocht van engl voor de versterker te schakelen alleen moet ik het boekje ervan eens goed lezen want ik kan er helemaal niet aan uit:s maar dat zal nog wel komen.
geluid is suuuuper! 200 keer beter als men marshall want daar moet ik altijd een hele hoop pedalen voor gooien voor ik een degelijk geluid heb en bij en engl heb ik geen enkel pedaaltje nodig:)
ik ben er heel erg tevreden over. naar mijn oren vind ik hem beter dan een mesa boogie duel recto die ik bespeeld heb maar dat is eigen smaak.
als iemand iets kent van de Z9, let me know:p
volgende week komt normaal ook men harley benton 2X12" cab met V30 binnen want de marshall cab gaat eruit
hier zijn wat foto's:

http://i52.tinypic.com/5not93.jpg
http://i56.tinypic.com/fass9v.jpg
http://i51.tinypic.com/vhw9p4.jpg

Thiez
6 februari 2011, 15:07
Gefeliciteerd! erg mooi versterkertje. Vond de powerball II wel stuk vetter dan de I. Nog steeds niet mijn ding voor hardrock maar goed (daar wint de blackmore dik), zijn zeker vette sound uit te halen.

almarvk
6 februari 2011, 15:13
:ok:

Top versterker! Heeft deze net zoveel opties/knoppen/schakelaars/foefjes als de SE?

Liquid_Metal
6 februari 2011, 15:39
:ok:

Top versterker! Heeft deze net zoveel opties/knoppen/schakelaars/foefjes als de SE?

Nee bij lange na niet!! Het is een súpervette versterker, maar hij is niet zo veelzijdig als de SE. Maar voor een hoop mensen is dat ook niet nodig.
@Alex: NATUURLIJK klinkt 'ie beter dan een Recto. ALLES klinkt beter dan een Recto!

caliban
6 februari 2011, 15:57
Ja dat is retevet hè! :). Ik denk dat de II wel al wat veelzijdiger is dan de eerste powerball. Nog geen SE natuurlijk, maar wel op weg. Heel groot sonisch verschil met de SE is denk ik de modern/classic die de laatste heeft. De keren dat ik hem heb kunnen testen was classic heel leuk voor een rock scheur. Zoiets wat de fireball echt bijna niet kan en de powerball schat ik ook niet geweldig. Maar ja. Aan de rest van je rig te zien, geen probleem :). Die marshall staat er ook mooi bij!

YannickH
6 februari 2011, 16:36
het is een prachtversterker, je krijgt er echt een dikke vette sound uit!
en die noisegate erin is echt super!
alleen krijg ik de Z9 footswitch maar niet ingesteld:(

Marc Oblivian
6 februari 2011, 19:42
Vette bak!
Heeft iemand hem nou al eens vergeleken met de eerste versie?
Ik heb de eerste versie en draai daar nog steeds naar tevredenheid mee, maar ook ik heb mijn amp nog niet met versie II vergeleken.....
Ben wel benieuwd, maar ik denk dat het geen wereld van verschil is....

caliban
6 februari 2011, 21:54
Ik denk dat het verschil niet zo groot gaat zijn. Nieuwe opties, maar vrij weinig anders aan gevoiced.

Braindead
6 februari 2011, 22:52
200 keer beter dan je marshall?

Dus die gaat er nu uit?

ps: vette asbak

Marc Oblivian
7 februari 2011, 10:23
Ik denk dat het verschil niet zo groot gaat zijn. Nieuwe opties, maar vrij weinig anders aan gevoiced.

Wel een mid-boost knop zag ik. Ze zeggen dat de gaistructuur wat anders is. Betere noisegate?
Tja....vind hem er wel beter uitzien in het zwart. Maar om daar nou een overstap voor te moeten maken.

Liquid_Metal
7 februari 2011, 10:45
Ja dat is retevet hè! :). Ik denk dat de II wel al wat veelzijdiger is dan de eerste powerball. Nog geen SE natuurlijk, maar wel op weg. Heel groot sonisch verschil met de SE is denk ik de modern/classic die de laatste heeft. De keren dat ik hem heb kunnen testen was classic heel leuk voor een rock scheur. Zoiets wat de fireball echt bijna niet kan en de powerball schat ik ook niet geweldig. Maar ja. Aan de rest van je rig te zien, geen probleem :). Die marshall staat er ook mooi bij!

Klopt, met de Fireball/Powerball kun je niet zo makkelijk een classic sound krijgen. Ik gebruik de Classic switch voor mijn cleansound en crunch (dat idd een classic rocksound wordt) en aanvankelijk ook voor solo's (kanaal 4). De laatste maand dat ik erop speelde (december) speelde ik mijn leads toch weer op Modern omdat ze daarmee wat bijtender worden.


Wel een mid-boost knop zag ik. Ze zeggen dat de gaistructuur wat anders is. Betere noisegate?
Tja....vind hem er wel beter uitzien in het zwart. Maar om daar nou een overstap voor te moeten maken.

Als je de eerste versie hebt zou ik die zeker houden.

rudolf
7 februari 2011, 12:03
Heb je die HB 2x12 met v30's gekocht?

Zoja, laat effe weten wat je daar van vindt als je 'm binnen hebt. Zit er ook aan te denken die aan te schaffen. Goedkoper dan 2 losse v30s

YannickH
7 februari 2011, 19:10
jep men marshall doe ik er nu uit.
en in die asbak liggen een paar plectrums in die ik gebruik:p
en ik heb men harley benton 2x12 met V30 aangekregen.
prachtig helder geluid heb ik nu!
ik heb nu men sound gevonden waar ik naar opzoek was:)
een die HB met V30 is echt een aanrader voor die prijs!

Thiez
7 februari 2011, 19:25
Die V30's uit de harley benton schroeven en een G12T75 - V30 combi in je marshall kast zetten ;) Dat is een zeer vette combi voor een stevige sound vind ik.

YannickH
7 februari 2011, 20:40
Die V30's uit de harley benton schroeven en een G12T75 - V30 combi in je marshall kast zetten ;) Dat is een zeer vette combi voor een stevige sound vind ik.

haha neenee ik ben super tevreden over men sound nu.
en als het goed is is morgen de marshall cab verkocht

caliban
8 februari 2011, 00:00
Wel een mid-boost knop zag ik. Ze zeggen dat de gaistructuur wat anders is. Betere noisegate?
Tja....vind hem er wel beter uitzien in het zwart. Maar om daar nou een overstap voor te moeten maken.
Zwart is inderdaad cool, hetzelfde op de Fireball. Powerball I had toch ook 2 versies, hè? Dacht dat aan de V2 ook al gainstructuur was veranderd. Zal wel allemaal vrij weinig voorstellen.

Klopt, met de Fireball/Powerball kun je niet zo makkelijk een classic sound krijgen. Ik gebruik de Classic switch voor mijn cleansound en crunch (dat idd een classic rocksound wordt) en aanvankelijk ook voor solo's (kanaal 4). De laatste maand dat ik erop speelde (december) speelde ik mijn leads toch weer op Modern omdat ze daarmee wat bijtender worden.


.

Speel je er nu niet meer op dan?

DFTPOL
8 februari 2011, 00:12
Gefeliciteerd met je nieuwe amp!
Maarrr...
Sinds wanneer bestaan er 2x14"s?


ENGL powerball II + harley benton 2X14" V30 cab marshall jcm2000+1960 cab en een hoop pedalen

Thiez
8 februari 2011, 09:06
Gefeliciteerd met je nieuwe amp!
Maarrr...
Sinds wanneer bestaan er 2x14"s?

Tjah, dat heb je met die harley bentons he, ze zagen maar een eindje ;)

YannickH
8 februari 2011, 19:01
Tjah, dat heb je met die harley bentons he, ze zagen maar een eindje ;)

oei dat had ik nog niet gezien:p neenee het is 2X12:p