PDA

View Full Version : MXR M101 Phase 90 reageert plotseling niet meer



Bombersteve
6 februari 2011, 11:33
Ik heb de M101 Phase 90 gisteren eindelijk binnengekregen (na 60 dagen wachten op rockpalace...)...

Super apparaat, gisteren veel op gespeeld.

Nou wou ik er vandaag weer op spelen...Ik sluit em aan...druk op de 'aan' knop en het lichtje brand niet! Dus ja...ik alsnog proberen te spelen even kijken wat ie doet...Hoor ik alleen het geluid van de versterker.

Dus daarna druk ik weer op de knop van de phase 90 en toen ineens hoorde ik zelfs mijn versterker niet meer!! (en dan wel weer als ik em opnieuw in druk)

----

Gebruik ik wel een goeie adapter? Of is het een andere probleem? Ik heb em ook niet laten vallen ofzo of mee gegooid of te hard ergens op gesmeten. Dit is niet leuk na het wachten van 60 dagen!

De adapter die ik gebruikte (en die gisteren wel erop werkte) is een:
AC Adapter
Model: GPE051-090100
Input: 100-240V~
Output: 9V 1.0A
50/60Hz 0.7A


Deze adapter werkt wel gewoon op mijn Zvex Fuzz Factory dus eigenlijk kan deze niet kapot zijn. En Gisteren heb ik deze adapter ook gebruikt en was verder niets aan de hand...
Oh ja, ik heb ook al geprobeerd of het zou werken na het aansluiten op andere stopcontacten.

Dirk_Hendrik
6 februari 2011, 12:04
Gewoon voor de zekerheid,
Met batterij doettie het ook niet?

Bombersteve
6 februari 2011, 12:55
Ik heb momenteel niet zulke batterijen in huis maar over een paar uurtjes misschien nog wel dus moet dat dan nog even proberen.

Maar ik heb zo'n voorgevoel dat dat niet gaat werken.

De adapter die ik gebruikte voor de Phase 90 werkt nog wel op mijn andere pedalen. Dus kapot is die niet. Als toevallig die batterij wel zou werken...is misschien de input voor de adapter wel beschadigt...ik heb geen idee.

Het rare is gewoon dat het apparaat gisteren wel werkte en uren plezier mee gehad heb.

Bombersteve
6 februari 2011, 16:07
Ik heb zonet de batterij geprobeerd.....zelfde verhaal...werkt niet

Oh ja, Het was een Alkaline batterij 9V dus dat zit wel goed. Maar ik krijg hetzelfde verhaal ook weer met mijn versterker

Eerst hoor je mijn versterker wel. Maar druk ik op de knop van m'n phase 90 dan hoor je zelfs de versterker niet meer.

Mitch
6 februari 2011, 17:19
Als je het pedaal inschakelt maar het werkt niet laat het ook geen signaal door. Dus hoor je je gitaargeluid ook niet meer naar de versterker gaan, dat is niet echt een extra probleem.

Bombersteve
6 februari 2011, 17:47
Als je het pedaal inschakelt maar het werkt niet laat het ook geen signaal door. Dus hoor je je gitaargeluid ook niet meer naar de versterker gaan, dat is niet echt een extra probleem.

Nou ja, het is misschien niet een extra probleem maar het is wel een onderdeel van het echte probleem dacht ik zo :P.

Ik heb wat gegoogled maar daarmee kom ik nog steeds niet verder.....Het enige wat ik kan bedenken is het naar een muziekwinkel te brengen en kijken wat zij er mee kunnen doen :/.



Heb je ook net een pedaal voor een dag na 60 dagen wachten gebeurd dit opeens...hoe awesome is dat :dontgeti:

robert-gitarist
6 februari 2011, 17:50
60 dagen wachten voor Phase90 is ronduit belachelijk want die dingen zijn te pas en onpas overal te krijgen ;) :D

Vreemd probleem trouwens, ik heb ook een Phase90 maar nooit problemen mee gehad gelukkig.
Ik neem aan dat de batterij die er in zit gewoon een nieuwe is of vol is?
Ooit eens een pedaaltje gehad met een lege batterij erin en die wou niet werken op adapter.

Bombersteve
6 februari 2011, 18:35
60 dagen wachten voor Phase90 is ronduit belachelijk want die dingen zijn te pas en onpas overal te krijgen ;) :D

Vreemd probleem trouwens, ik heb ook een Phase90 maar nooit problemen mee gehad gelukkig.
Ik neem aan dat de batterij die er in zit gewoon een nieuwe is of vol is?
Ooit eens een pedaaltje gehad met een lege batterij erin en die wou niet werken op adapter.

De batterij die ik net probeerde kwam vers uit een doosje lol.

'overal te krijgen' nou de phase 90 was niet te krijgen bij de 3 winkels bij mij in de buurt haha.


Ik had deze 60 dagen geleden besteld bij Rockpalace, en vanwege een 'bijzonder trage' leverancier duurde het zo lang. Ik kan niet zomaar bij hun aankloppen van: hey m'n phaser doet het niet! Want het bedrijf zit 2 en een half uur van huis af en heb geen zin om zo lang te gaan rijden XD.


Ik ben morgen vroeg vrij van school dus ik ga nog wel even bij een muziekwinkel aan, misschien dat zij me wel kunnen helpen met dit probleem.

Liquid_Metal
6 februari 2011, 19:04
Nou ja, het is misschien niet een extra probleem maar het is wel een onderdeel van het echte probleem dacht ik zo :P.

Ik heb wat gegoogled maar daarmee kom ik nog steeds niet verder.....Het enige wat ik kan bedenken is het naar een muziekwinkel te brengen en kijken wat zij er mee kunnen doen :/.



Heb je ook net een pedaal voor een dag na 60 dagen wachten gebeurd dit opeens...hoe awesome is dat :dontgeti:

Het is vrij normaal, bij niet-gebufferde pedalen (of was het tussen true-bypass en niet-TB). Het signaal komt door als het pedaal uitstaat (want het gaat niet door het audio-circuit) maar als je 'm aanzet en geen stroom geeft vindt er geen processing plaats. Dus hoor je niets.

forceps
6 februari 2011, 19:50
Ik kan niet zomaar bij hun aankloppen van: hey m'n phaser doet het niet!

Tuurlijk wel, er zit toch garantie op? Ik zou effe bellen en de situatie uitleggen.

Bombersteve
7 februari 2011, 20:58
Ben even bij een muziekwinkel aan geweest en zij kunnen mij ook niet verder helpen :(.

Ik ga deze apparaat morgen retour sturen en hopen dat ik zo snel mogelijk weer een nieuwe krijg.

Gearjunkie
10 februari 2011, 18:30
Balen dat 'ie het niet doet zeg, nu maar hopen dat je snel een goede terug krijgt.



De batterij die ik net probeerde kwam vers uit een doosje lol.

'overal te krijgen' nou de phase 90 was niet te krijgen bij de 3 winkels bij mij in de buurt haha.

Ik ben morgen vroeg vrij van school dus ik ga nog wel even bij een muziekwinkel aan, misschien dat zij me wel kunnen helpen met dit probleem.

Bedenk wel dat mensen je op dit forum graag willen helpen. Zij zien het apparaat niet, en kunnen niet kijken wat het probleem is. Enkel op jouw omschrijving afgaan is het enige dat kan. Ik denk dat je niet betweterig moet gaan doen, maar ik hoop van harte dat ze je in de muziekzaak WEL kunnen helpen.

Bombersteve
13 februari 2011, 12:38
Balen dat 'ie het niet doet zeg, nu maar hopen dat je snel een goede terug krijgt.




Bedenk wel dat mensen je op dit forum graag willen helpen. Zij zien het apparaat niet, en kunnen niet kijken wat het probleem is. Enkel op jouw omschrijving afgaan is het enige dat kan. Ik denk dat je niet betweterig moet gaan doen, maar ik hoop van harte dat ze je in de muziekzaak WEL kunnen helpen.


Woah woah, het was niet de bedoeling dat het woord WEL vetgedrukt opgelezen zou worden lol. Je moet het lezen als een snelle zin, dan klinkt het ook niet (volgens jou) zo 'betweterig' want zo ben ik niet :). Zal wel m'n gronings accent zijn...


Nou ja, hij is retour gestuurd naar Rockpalace en hopelijk heb ik em weer terug voor de 19e...zou mooi zijn als ik er op kan spelen op m'n verjaardag :D

Dirk_Hendrik
13 februari 2011, 13:58
Je mag die "volgens jou" wel weglaten. Dat soort kleine opmerkingkjes kunnen veel mensen doen besluiten om zich verder afzijdig te houden voor enige verdere hulp.

Mitch
13 februari 2011, 14:32
't Is maar net hoe je het leest, ik las er niets negatiefs in. Maar succes met de MXR, komt vast (wel) in orde ;)

wireman
14 februari 2011, 13:37
Mitch..

Nou we het toch over de 101 phase 90 hebben.. Mn board is af, echter heb ik een lichte volumedrop met het inschakelen van de phase.. (zal je net zien dat ie net helemaal afgemonteerd en klaar is..) Ik vang de drop nu op met de micro amp, maar dat is niet de bedoeling... waarschijnlijk moet ik binnenkort dus weer een dag freubelen om de positie toch maar te veranderen. bummer!!
p.s de Hiwatt gaat weer naar frits... (zou het ooit nog goed komen?...)

Bombersteve
24 februari 2011, 15:04
Ik heb vandaag een nieuwe exemplaar Phaser opgestuurd gekregen van Rockpalace. Ik neem aan dat de andere phaser niet meer te repareren was.

Er staat ook op de factuur dat deze getest is en goed werkt dus ik neem aan dat deze meer als een dag vol kan houden! :D

Tijd om weer lekker los te gaan op de phaser!