PDA

View Full Version : Fender american vintage stratocaster 62 RI



collette
6 februari 2011, 11:12
Ben al een tijdje opzoek naar een mooie strat dacht aanvankelijk aan een standard, nieuw dan. nu kwam ik hier op uit kan hem voor ongeveer dezelfde prijs hebben dan de standard.
graag jullie mening, wat is hij nog waard volgens jullie

alvast bedankt

collette
6 februari 2011, 11:13
sorry link vergeten

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/fender-stratocaster-vintage-62-reissue-86570849.html

Hendriks
6 februari 2011, 11:14
Ben al een tijdje opzoek naar een mooie strat dacht aanvankelijk aan een standard, nieuw dan. nu kwam ik hier op uit kan hem voor ongeveer dezelfde prijs hebben dan de standard.
graag jullie mening, wat is hij nog waard volgens jullie

alvast bedankt

Conditie,bouwjaar ,koffer,origineel? Foto's?

collette
6 februari 2011, 11:20
fotos via link
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/fender-stratocaster-vintage-62-reissue-86570849.html

dit is serienummer
V186148
voor de rest weet ik niet veel ben met hem aan het mailen
heb naar bouwjaar gevraagd. nog geen antwoord.
en staat volgens hem zo goed als nieuw

jutter
6 februari 2011, 11:25
Ik krijg honger......

Even mailtje afwachten en ondertussen Fender een mailtje sturen wat zij zeggen van het bouwjaar. Je kunt het eventueel zelf ook checken.

collette
6 februari 2011, 11:27
dat is het net aan de hand van het serienummer kan ik het bouwjaar niet achterhalen.

jutter
6 februari 2011, 11:31
Dan fender ff een mailtje sturen. Zet gelijk even de link van de ad erbij. Heb ik ook weleens gedaan en dan bekijken ze gelijk de foto's. Je krijgt heel snel antwoord!

Hendriks
6 februari 2011, 11:32
dat is het net aan de hand van het serienummer kan ik het bouwjaar niet achterhalen.
Dat is bij AVRI's ook lastig .
http://www.fenderreissue.com/ hier kun je wel wat vinden , rond de €1000 lijkt mij een goede prijs ,mits in nette staat.

collette
6 februari 2011, 11:34
is dit dan ook zeker een betere keuze t.o.v van een nieuwe standard

jutter
6 februari 2011, 11:37
Nee, hij is anders, net wat je mooier/beter vind klinken, speelgemak, etc.

jutter
6 februari 2011, 11:48
Als je het mailadres van fender consumer relations wilt hebben, dan hoor ik het wel.

Sinner1980
6 februari 2011, 12:14
Is nogal een verschil qua feel (radius,frets,halsprofiel).
Ik heb gister op de ,voor mij dan,tot op heden fijnste strat gespeeld die ik ooit vast heb mogen houden. Mocht ik nog een strat kopen in de toekomst dan is de kans erg groot dat het er zo één wordt: een nieuwe american deluxe strat,geweldige gitaar.

Mocht je de kans krijgen zeker even checken. Als zo'n avri je ding is dan moet je daarvoor gaan; die van mij was heel snel weer weg in ieder geval want ik vond het niet veel (persoonlijk dan).

toneblo
6 februari 2011, 14:06
Da's een hotrod.
I.d.d. een '62 re-issue met een dikkere C-shaped neck.
Nitro lak, en een prima balans.
Prijs is niet duur, heb er onlangs zelf 1 gekocht voor 1200,-
Absolute player!
Voor die prijs krijg je er geen spijt van.
Pick ups zijn licht overwound en de middle staat uit fase t.o.v. de andere twee, dikke sound!

Succes!

Eko
6 februari 2011, 15:22
Als je hem vergelijkt met een USA standard dan zitten daar nogal wat verschillen tussen. De Standard hefet een modern C halsprofiel met rounded edges. dat voelt heel vertrouwd en comfortabel aan. De mediumjumbo frets zijn makkelijk om te spelen , zeker met het moderne toetsprofiel./radius. De tegenwoordige p.u`s zijn redelijk stil en neutraal van geluid.
Een AVRI `62 is een replica van een 10-62 strat. Zoals die werd gemaakt in oktober 1962 dus. Geen rounded edges ( alsof er al jaren op gespeeld is) , geen mediumjumbo frets maar vintage ( dunne) draadjes en een kleinere radius van toets. Die twee laatsten zorgen voor een ander gevoel bij benden. Echt anders genoeg om een hoop mensen te overtuigen om zo`n ding na maanden weer te koop te zetten en hun verlies te nemen.
De lak is ook anders , nitro over een ondercoating. Stemmechanieken zijn de overbekende vintage zaagkopjes.
Al met al een heel verschil met 2 heel verschillende geluiden. Koop dus nooit zo maar een instrument van het net , maar ga hem echt even uit proberen in een winkel. Voorkomt misschien een zeperd van 1000+.
Ik heb ooit een `62 tele gekocht om hem de dag van leveren ( na 6 maanden wachten ) direct naar een gitaarbouwer te brengen voor een herfret. Ik wist het van te voren , maar ben nog steeds gek van dat ding en hij speelt als boter. Totaalprijs kwam op bijna 2000,- maar dat was nog steeds 1500+ onder de Customshop prijs met gelijke specs. Altijd een goede reden dus.

benwave
6 februari 2011, 16:23
Ik vind het een pracht gitaar.
Deze series behoren wat mij betreft tot de beste ooit gemaakt.
1000 euro is een mooi bedrag voor die gitaar.

apekop
6 februari 2011, 17:16
Ik heb gister op de ,voor mij dan,tot op heden fijnste strat gespeeld die ik ooit vast heb mogen houden. Mocht ik nog een strat kopen in de toekomst dan is de kans erg groot dat het er zo één wordt: een nieuwe american deluxe strat,geweldige gitaar.
.

Beetje off topic, maar wat vond je er goed aan? Gewoon benieuwd naar bevindingen van anderen, want ik heb een beetje GAS voor zo'n nieuwe deluxe. Ik vond hem ook lekker spelen, alleen was ik niet zo kapot van de tremelo.

Sinner1980
6 februari 2011, 19:05
Beetje off topic, maar wat vond je er goed aan? Gewoon benieuwd naar bevindingen van anderen, want ik heb een beetje GAS voor zo'n nieuwe deluxe. Ik vond hem ook lekker spelen, alleen was ik niet zo kapot van de tremelo.

Het was een HSS uitvoering voor de duidelijkheid.
Allereerst resoneert de gitaar als een malle dus het hout,misschien exemplarisch,is van een erg goede kwaliteit. Onversterkt had ik haast het idee dat ik een akoestische gitaar vasthad; wat een geluid zeg,top.
De hals heeft een compound radius en dat merk je. Voorbij de twaalfde fret soleren is hiermee uiterst comfortabel; ook de lichte cutaway bij de hals/body verbinding is erg prettig.
Verder vond ik die S1 switching aardig,bracht weer wat extra tonale mogelijkheden met zich mee al vond ik dit vervangbaar;leuk maar niet echt nodig ofzo.
Vond m gewoon erg prettig speelde én klinken en de afwerking was hoogwaardig te noemen

apekop
7 februari 2011, 10:29
ok, dank...

Ik heb de SSS versie geprobeerd. Ik hou niet zo van HSS gitaren.
Ik ga hem nog eens een keer serieus aan de tand tand voelen en vragen of er ook een andere tremelo arm op kan. Die er standaard op zit vind ik veel te recht, waardoor je steeds met de knokkels tegen de slagplaat komt, er is bijna geen ruimte om hem omlaag te duwen.