PDA

View Full Version : Op zoek naar de juiste pedalboard(spullen?)



Bombersteve
5 februari 2011, 20:06
Eerst wou ik even melden dat ik weet dat er veel topics zijn over pedalboards, en vooral die topic met meer dan 1000 pagina's :eek:
Maar daar kom ik niet ver mee omdat niet iedereen exact dezelfde pedalen gebruikt.

-----------
Ik heb de laatste tijd een aantal effecten gekocht en ben van plan binnenkort nog wat er bij te doen...maar daardoor gaat het overal maar een beetje liggen en kabels zijn overal en nergens!

Dus toen dacht ik...Misschien moet ik een pedalboard aanschaffen?
Het gaat tot dusver om deze effecten:

- Zvex Fuzz Factory
- MXR M101 Phase 90
- GLX Heavy Metal HM-100
- Digitech Whammy IV
- en een Boss DD-7 OF DD-20 (moet nog aanschaffen)
- (Misschien ooit een Wah? nog niet aan gedacht, dus deze kan out of the picture blijven tenzij er ruimte genoeg is op de board)

Bij de Boss pedalen weet ik nog niet zeker welke ik in de toekomst aanschaf, maar de DD-20 is wel een hele stuk groter dan de DD-7 en dat zou nog wat gedoe op kunnen leveren naarmate de grootte van de pedalboard
-----------

Is er een pedalboard waar deze effecten zo op te plaatsen zijn zonder dat ik af en toe een effect er af moet halen voor ruimte? Of is het het beste om zelf 1 te bouwen?


Als het om kopen gaat, niet hoger als €200,- a.u.b (ik zoek iets gemakkelijks, en als het te vervoeren is in een tas/koffer is het alleen maar beter!)

En als er 1 gebouwd moet worden? Zijn er voorkeuren/tips kwa materiaal? Het moet er wel leuk uitzien als eindresultaat! (En vervoerbaar in een tas of koffer zou helemaal handig zijn)
-----



Ik hoop dat ik via deze topic wat slimmer kan worden, vooral als het om bouwen gaat want daarbij sta ik momenteel op 0%....nou ok misschien 5% omdat ik onderzoek heb gedaan!



Ps: Sorry als dit in de verkeerde afdeling gepost is.

EJPostema
5 februari 2011, 20:23
voor 200 euro... Neem een pedaltrain. zijn in verschillende soorten en maten te vinden. Voor 200 euro heb je wel eentje die groot genoeg is voor jouw pedalen gok ik.

Deze komen met een hard/soft case en zijn dus te vervoeren

Als je zelf ff googled zijn er ook (goedkopere) alternatieven te vinden

Bombersteve
5 februari 2011, 20:26
voor 200 euro... Neem een pedaltrain. zijn in verschillende soorten en maten te vinden. Voor 200 euro heb je wel eentje die groot genoeg is voor jouw pedalen gok ik.

Deze komen met een hard/soft case en zijn dus te vervoeren

Als je zelf ff googled zijn er ook (goedkopere) alternatieven te vinden

Ik heb ook express 200 euro gezegt zodat mensen niet zouden overdrijven (wat vaak gebeurd als je over bepaalde onderwerpen begint, vooral versterkers lol)

Hoe goedkoper hoe beter.

jero
5 februari 2011, 20:57
zeker als je voor de dd-7 gaat ipv de dd-20 zou dit makkelijk op een gator pedal tote moeten passen (wel even meten voor koop), unbeatable in prijs:

http://www.thomann.de/nl/gator_gptblack_pedalboard_mit_bag.htm

lollol
5 februari 2011, 21:09
Je kan op pedalboardplanner.com kijken hoe groot je pedalboard moet zijn.
Zonder wah en met DD-20 red je het wel met een pedaltrain junior of dat gator ding.
Met wah heb je een pedaltrain 1 nodig

Henri H
5 februari 2011, 21:17
Op zich lijken me de Pedaltrain en aanverwanten prima dingen, maar ik krijg het niet over m'n hart zoveel centen eraan uit te geven.
Vooral als je een beetje handig bent met een houtzaag en een hamer, kun je voor een prikkie zelf iets in elkaar fröbelen.

B.v. zoiets als dit: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=2395517&highlight=primer#post2395517

Als je nog een Rockbag o.i.d. hebt liggen kun je hem op die maat maken, of je koopt een (2e hands) Rockbag o.i.d.

Mitch
5 februari 2011, 21:51
Je begint al met jezelf te verontschuldigen dat er meer topics over pedalboards zijn, maar als je het over 1000+ hebt kijk je naar het verkeerde topic. Bovenaan staat de sticky "Pedalboards: tips 'n tricks''. Daar staan heel veel tips in over aanschaf, bouwen, bevestigen, bekabelen, etc.
Als je ook al na wil denken over voeding (Whammy heeft een aparte adapter nodig bijvoorbeeld) dan kun je nog in de sticky over voeding terecht.
Beste tip: eerst alle pedalen verzamelen, daarna een keer opstellen, ruim genoeg én met kabels en voeding aangelegd, opmeten, plankje maken en alvast kijken naar wat er te krijgen is op flightcase gebied wat goed past. Vergeet daarbij vooral niet de hoogte. De Showmasters van DAP zijn niet voor neits zeer populair hiervoor, maar er is genoeg ander spul te koop.

Bombersteve
6 februari 2011, 11:26
Dankjulliewel voor de reacties.


Nu even een andere topic maken want ik heb ineens een probleem met 1 van m'n effecten :???: