PDA

View Full Version : MP3 op je buizenbak



Thomk
5 februari 2011, 14:43
Heren/dames,


Vandaag bij Peter Verspuy geweest om de Black HT stage 60 te beluisteren. Ik vond hem helemaal leuk en veelzijdig. Maar dit even terzijde,


Ik speel momenteel op een Roland Cube 80 en daar heb je de mogelijkheid om een MP3 speler op aan te sluiten. Dit geeft dus als mogelijkheid als je een slaapkamer gitarist bent om op verjaardagen of andere gelegenheden leuk met de muziek mee te spelen:cheerup:

De Blackstar HT stage 60 heeft deze optie niet en ik zou dit toch graag op een of andere manier willen hebben.

Ik ben in bezit van een Boss me-50 ook daar heb je de aansluiting AUX voor je MP3 speler. Jammer genoeg werkt dit niet ideaal. Als je MP3 speler staat aangesloten op de ME50 en een nummer afspeelt dan vervormt het hele nummer zodra je andere instellingen op je versterker toepast.

Als voorbeeld: ME 50 staat in chain naar mijn versterker----> MP3 op AUX van ME50---> Ik pas mijn Treble of Presence aan op mijn versterker-----> Het geluid van het nummer wordt helderder.

Als ik niet aan mijn versterker zit en dus gewoon op het clean kanaal zet dan klinkt het nummer goed. En als ik dan bijvoorbeeld overdrives op me ME50 aan zet veranderd het nummer ook niet.

Mijn vraag;

Is er een mogelijkheid op met een Blackstar HT stage 60 met de ME50 een nummer af te spelen zonder enige vervorming te krijgen als je instellingen veranderd op je versterker? Bijvoorbeeld via FXloop(Send & Return)?

Bedankt!

Highway49
5 februari 2011, 18:07
Het lijkt erop dat je versterker maar 1 lijn tegelijk aan kan, en als je dus meerdere dingen aansluit gewoon alles mee zal gaan. Die Roland is daar inderdaad erg handig voor - maar het feit dat die een aux ingang heeft geeft al aan dat die de aux lijn wel onderscheidt van de gitaar input.

Misschien niet wat je gewend bent, maar ik zou je besluit tot aanschaf van de versterker hier niet van af laten hangen. Eventueel een simpel speaker setje (ik heb simpele computer speakers van Logitech (Z-10) die prima klinken en niet teveel gedoe zijn om even mee te nemen...

StevenStrat
5 februari 2011, 18:38
een gitaarspeaker is niet gemaakt om een full range weer te geven, enkel het middelgebied va de gitaar. het is dan ook niet gezond om een audio track laten af te spelen dmv je amp. geen aanrader, het is mogelijk dat men bij de cubes hier wel rekening mee houdt. ik zou ook een goedkoop speaker setje aanschaffen.

DaveItUp
5 februari 2011, 19:00
Maakt echt geen zak uit hoor. Sprookjes.

StevenStrat
5 februari 2011, 19:49
ik spreek uit ervaring, heb al 2 gitaaramps met gescheurde speakers meegemaakt doordat met een piano of line track aangesloten had.

hdhv
5 februari 2011, 20:05
Als die Blackstar een FX loop heeft, kun je hem op de return van die loop aansluiten.

Thomk
5 februari 2011, 22:02
Bedankt voor alle reacties tot zo ver.


Ik snap het punt betreft een goedkoop speaker setje jammer genoeg is dit erg vervelend om constant te vervoeren als je bijvoorbeeld nog eens samen wil spelen met een maatje. Maar idd dit is een optie, je kunt nooit alles hebben.

De Blackstar beschikt over een FX loop met Return/Send http://www.blackstaramps.co.uk/pdf/handbooks/ht-stage-60_100%20handbook.pdf zie pagina 28.

Hoe moet ik dit dan voor me zien? De ME 50 beschikt over verschillende aansluit mogelijkheden. Ben hier vrij nieuw in zoals jullie wel merken. Hopelijk zal dit de oplossing zijn!!:chicken:

Bedankt

Thomk
6 februari 2011, 18:54
Is er iemand die mijn bovenstaande idee kan goedkeuren

mmrizio
7 februari 2011, 09:01
Volgens mij moet dat gewoon kunnen. De Boss in de effectloop, MP3 erop aansluiten en gaan. Naar wens kun je dan de voorversterker van de Blackstar gebruiken of de Boss. Eventueel zelfs via de 4CM aansluiten.

Voor kapotte speakers zou ik me alleen zorgen maken als je 'm echt te hard hebt staan en/of erg percussieve geluiden wil versterken. Zoals bas/drums. Vooral dus als je je door een band laat meeslepen en de boel steeds harder zet tegen andere drums en bas op.

Maurice

Thomk
7 februari 2011, 11:39
Intressant,

Na wat dieper speuren ben ik te weten gekomen dat de FX loop toch onderhevig zou zijn aan de Voorversterker en dat elke aanpassingen die je doet effect zou hebben om het geluid wat de FX loop passeert.

Zou dit kunnen? ik had toch echt het gevoel dat de voorversterker altijd apart staat van de FX loop

mmrizio
7 februari 2011, 12:28
Ik ken je specifieke versterker niet, maar dat zou geen probleem moeten zijn. De FX loop is eigenlijk altijd bedoeld om het signaal uit de voorversterker te kunnen bewerken met toonregeling, modulatie, galm, of echo achtige effecten. Die werken werken 'het best' na de vervorming van de voorversterker.

Uiteindelijk zal je MP3 natuurlijk nog wel door een gitaar-eindversterker en een gitaar-speaker moeten, dus echt hi-fi zal het niet klinken. Misschien bedoelen ze dat?

Of dat vervelend is, moet je zelf bepalen. Misschien kun je op je MP3 speler je toonregeling wat aanpassen om het karakter van je gitaar-speaker een beetje te compenseren. Gewoon proberen, niet te hard.

Maurice

Thomk
9 februari 2011, 08:42
Kijk hier het schema van een Egnater dit is ook een variant die ik misschien nog wel over de blackstar kies. Hier kun je goed zien hoe zoon FXloop werkt.

Maar ik zit nu alleen te twijfelen als je de FXloop gebruikt ben je dan VERPLICHT om de Send en de Return te gebruiken? Of mag je ook alleen de return gebruiken?

Want in dat geval sleut ik de UITGANG van mijn me 50 op de Return van de versterker. De AUX aangesloten op de ME50 met mijn mp3 speler dan zou het moeten werken en afhankelijk zijn van de voorversterker.

http://img546.imageshack.us/img546/3480/renegadetubechart.jpg