PDA

View Full Version : een nieuwe versterker kopen



ninobkickass
5 februari 2011, 13:56
ey,

ik ben al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe versterker.
en ik had mn zinnen gezet op een line 6 spider 4 75 watt.
maar toen ik er op speelde was het het gewoon niet het klonk niet mooi.

nu heb ik een andere mooie versterker gezien: de Fender Frontman 121r
alleen ik hoor veel dat deze te luid is voor thuis maar wel goed voor optredens
en of hij goed gaat met metal enzo
en nu wou ik vragen wat jullie van deze vesrsterker vinden en of alternatieven hebben.
budget is rond de 300

Jimwoud
5 februari 2011, 14:17
wat voor muziek wil je ermee spelen?

Ijselrobo 07
5 februari 2011, 14:32
wat voor muziek wil je ermee spelen?

en of hij goed gaat met metal enzo

Ik neem aan dat hij er metal mee wil spelen ;)

mijn advies is: gewoon alles testen wat in je budget past.
en voor 300 euro's kan ik zelf alleen denken aan de Vox Valvetronix en de Roland cube's.. dus misschien kun je die eens testen?

ninobkickass
5 februari 2011, 20:20
wat voor muziek wil je ermee spelen?

beetje van alles
maar vooral metal rock enzo
maar is ie een beetje goed met pedaaltjes

ninobkickass
5 februari 2011, 20:21
Ik neem aan dat hij er metal mee wil spelen ;)

mijn advies is: gewoon alles testen wat in je budget past.
en voor 300 euro's kan ik zelf alleen denken aan de Vox Valvetronix en de Roland cube's.. dus misschien kun je die eens testen?

dat zou ook een optie kunnen zijn idd ga ik zeker proberen

reckless_life
7 februari 2011, 15:24
Voor gelijkaardige redenen heb ik destijds een 2de hands Peavey Bandit gekocht en ik ben daar altijd dik tevreden van geweest over verhouding prijs/geluid/kwaliteit.
Je vind ze makkelijk 2de hands voor 150-250 Euro

driftkop
7 februari 2011, 15:44
Wil je er alleen thuis mee spelen, of ook met een band?

Ik zou zelf gaan voor een goede (en misschein wat duurdere) versterker waarmee je een goed basis geluid kunt creeren. Pedaaltjes zijn leuk om je geluid te kleuren, maar niet bedoelt om een slecht klinkende versterker beter te laten klinken.

Gewoon wat versterkers op een middagje bij de lokale muziekwinkel uitproberen, en eventueel wat verder sparen. :ok:

ninobkickass
8 februari 2011, 20:42
Wil je er alleen thuis mee spelen, of ook met een band?

Ik zou zelf gaan voor een goede (en misschein wat duurdere) versterker waarmee je een goed basis geluid kunt creeren. Pedaaltjes zijn leuk om je geluid te kleuren, maar niet bedoelt om een slecht klinkende versterker beter te laten klinken.

Gewoon wat versterkers op een middagje bij de lokale muziekwinkel uitproberen, en eventueel wat verder sparen. :ok:

dat is inderdaad de bedoeling maar heeft er mischien iemand ervaring met deze versterker wnat wat ik heb gehoort over de fender is alleen maar positief


ik wil eigenlijk beide dus thuis en band

en uitproberen word mmoeilijk want er is in de buurt geen goede muziek winkel:(

tommus42
8 februari 2011, 21:01
Voor 300 euro kun je denk ik al wel een goede 30W buizenversterker kopen, tweedehands.
Maar als je metal wilt spelen ben je met een transistorbak niet echt verkeerd af.

jules
9 februari 2011, 08:34
tja voor dat budget zijn de bugera's ook een optie denk ik

almarvk
9 februari 2011, 09:18
Als ik jou was zou ik ver weg blijven van die Fender Frontman. Slechte versterker en werkt totaal niet met pedaaltjes.

Als je net ff iets verder spaart (of goed zoekt) moet een Peavey Valveking combo tweedehands wel lukken. Denk dat je daarmee een stuk verder mee komt.

lefthandstrat
9 februari 2011, 10:08
Hoi, of het aan je wensen zal voldoen weet ik echt niet, maar hij past precies in je budget, is nagenoeg nieuw en het is een full tube. Ik ken het merk niet, maar andere GN'ers misschien wel.

http://link.marktplaats.nl/419805226

tommus42
9 februari 2011, 10:15
Hoi, of het aan je wensen zal voldoen weet ik echt niet, maar hij past precies in je budget, is nagenoeg nieuw en het is een full tube. Ik ken het merk niet, maar andere GN'ers misschien wel.

http://link.marktplaats.nl/419805226

Ken ik ook niet, kan best een goed ding zijn.
Of deze: http://link.marktplaats.nl/418476602

Ben ik zelf net erg blij mee, maar het is bepaald geen metalbak, maar dat is gedeeltelijk op te lossen met een pedaaltje.

ninobkickass
10 februari 2011, 17:37
Hoi, of het aan je wensen zal voldoen weet ik echt niet, maar hij past precies in je budget, is nagenoeg nieuw en het is een full tube. Ik ken het merk niet, maar andere GN'ers misschien wel.

http://link.marktplaats.nl/419805226


Ken ik ook niet, kan best een goed ding zijn.
Of deze: http://link.marktplaats.nl/418476602

Ben ik zelf net erg blij mee, maar het is bepaald geen metalbak, maar dat is gedeeltelijk op te lossen met een pedaaltje.

dat zin idd mooie versterkers maar ik wil liever nog geen buizen
en ik wil ook een versterker die van alles kan dus dat ik alles er op kan spelen

ninobkickass
10 februari 2011, 17:38
Als ik jou was zou ik ver weg blijven van die Fender Frontman. Slechte versterker en werkt totaal niet met pedaaltjes.

Als je net ff iets verder spaart (of goed zoekt) moet een Peavey Valveking combo tweedehands wel lukken. Denk dat je daarmee een stuk verder mee komt.

waarom vind jij hem slecht ?
clean klinkt ie goed betekend dat niet dat ie goed is met pedaaltjes?