PDA

View Full Version : Nuovo amp: Brunetti 059



sjaak1990
5 februari 2011, 01:09
Ik had al een Brunetti XL R-Evo 60 en hoewel dat echt een GEWELDIGE amp is wilde ik er toch nog wat anders bij namelijk de 059. Nu weer een band waar ik de amp op volume kan gebruiken.
Ik ben toch een Brunetti fanboy, hoewel deze meer mijn sound heeft dan de Evo, vind ik de Evo alsnog geweldig, die amp beukt zo hard maar er zijn ook zulke mooie cleane geluiden uit te halen.

Heb veel versterkers geprobeerd met de jaren, velen waren goed, velen vielen tegen, deze zat ertussen en heb ik niet vergeten.

Hij klinkt als een Brunetti, er zit iets in het geluid dat ik niet kan beschrijven, in heel positieve zin, er zijn overeenkomsten in gain struktuur tussen de Evo en 059.

Hij doet het ook verrassend goed met mijn Marshall g12-65 cab, misschien haal ik de v30's wel uit mijn Brunetti cab en stop ik de g12-65's daarin, maar dat heeft geen haast.

Clean: Heerlijk, heel clean, met de gain knop regel je de compressie, kan net tegen het randje, reageert geweldig op pedalen, heel smooth!
Clean doet me erg aan de xl r-evo denken. Gebruik hem met een Carl Martin compressor ervoor. Hij klinkt ook heel dik met single coils, de eigen sound van het instrument blijft heel goed behouden, maar alles klinkt er wel mooi door.

OD kanaal 1: Heerlijke open scheur, opgefokte Marshall, heel helder, laat je fouten heel goed horen, maar niet schel, lekker midlaag in de plexi mode. Wordt heel mooi clean. Fijn met een kleine boost ervoor. Erg strak kanaal, in plexi mode iets minder strak, maar dat vind ik juist mooier.
Heel smooth als je de raw niet inschakeld, raw zorgt echt voor die lekkere korrel die ik graag wil.

OD kanaal 2: Kanaal 1 maar dan nog verder opgefokt, de plexi mode doet op dit kanaal wat anders dan op kanaal 2, meer midlaag en meer scheur, echt geweldig. Lastig te vergelijken met andere amps. Dit kanaal is ook erg strak voor een amp met een dergelijke sound.
Raw switch doet hier ook geweldige dingen, anders dan bij od kanaal 1 maar ook die lekkere bite.

De extra opties van de amp zijn voor mij geweldig, de plexi mode klinkt waanzinnig; extra compressie op het clean kanaal, od kanaal 1 extra midlaag en warmte en oef, od kanaal 2 klinkt echt geweldige met de plexi mode heel ver opgefokte Marshall.

Gebruik hem thuis in 20 watt mode EL84, klinkt wat helderder en opener. De 100 watt EL34 mode geeft extra umpf en klinkt ook lekker op laag volume.

De toneshift is ook erg handig, 2 eq's gebruiken, denk wel dat ik ze uiteindelijk wel zo ingesteld krijg dat ik mijn versterker nooit meer hoef aan te raken, behalve om hem aan of uit te zetten.

FX loop aan en uit is natuurlijk ook handig maar dat is niet zo'n speciale optie.

Heb nog veel te ontdekken aan de versterker maar heb tot nog toe niks negatiefs opgemerkt, nog lekker experimenteren met NOS preamp buisjes en veel aan de knoppen draaien. Hij is wel makkelijker in te stellen dan de Evo, daar had ik echt tijd voor nodig, maar dan heb je ook wat, het boost kanaal van die evo kan echt magische sounds geven.

http://img692.imageshack.us/img692/9387/lalaam.jpg (http://img692.imageshack.us/i/lalaam.jpg/)

tillens
5 februari 2011, 01:27
Vet gefeliciteerd! Is ie van marktplaats?

grtz peter

sjaak1990
5 februari 2011, 19:50
Thanks :) Inderdaad van marktplaats

Net op volume getest in de band en pffff! Echt geweldig, helemaal tevreden, scheurt heel fel maar toch warm en nooit vervelend schel, geeft heel veel druk. 20 watt mode en 100 watt mode scheelt ook erg veel in geluid zeg, 20 gaat ook ruim hard genoeg, had op hoog volume best wat headroom, maar 100 geeft meer druk.

Wat me vooral opgevallen is, hij geeft alle details weer, maakt niet uit hoeveel gain je gebruik, er blijft heel veel noot seperatie.