PDA

View Full Version : Ik Heb mn Tone Zone binnen



Lacrymosa
15 mei 2003, 14:41
Laatst heb ik bij http://www.universalJems.com een Dimarzio Tone Zone besteld

Ik was in totaal nog niet eens 60 euro kwijt (verzend kosten gesplit met iemand anders)

en hij was er binnen 2 weken

Dus ik em in mn Charvel gezet (Alder body, Maple nek, RosewoodFretboard)

Super geluid, alleen blijkt dat ie uit fase staat met mn seymour Duncan lil 59's

Dus ik de + en - omgedraaid.

Alles is nu echt super, alleen nog 2 push pull pots er in om de zaak te splitten en et is af.

Maar over die tone zone.

Over mn Multitone klinkt ie echt super vol.
Heel gedefineerd en precies zoals beschreven staat op de dimarzio site. Lekker veel ballen met de subtiliteit van een PAF

CheerS!!

punchdrunk
15 mei 2003, 15:27
is toch wel goed spul he, die dimarzio's.

heb toevallig net gisteren een super distortion (DP100F) in mijn rg 560 gezet.. samen met de vintage staggered in de midden en de hot rails in de neck positie moet dat wel een bruut geluid gaan geven denk ik...

heb er ook heel lang over zitten nadenken, maar het leek me wel gaaf om een vintage rock / hardrock geluid te halen uit een superstrat.. ultieme bespeelbaarheid en een lekkere ronkende, smerige toon... best of both worlds.

mhelaas kan ik alles dit weekend pas aansluiten, moet nog effe mijn soldeerboutje oppikken en de potmeters schoonmaken..

overigens: ik heb gekozen voor een zebra pickup (black/creme). niet erg gebruikelijk voor een superstrat type, maar het geeft hem wel een beetje meer classy look...

Phoenix Rising
15 mei 2003, 17:33
Heya peter, gaaf man! ik zit zelf ook aan een tonezone te denken, precies dezelfde combo als in jouw charvel.

Het bevalt dus neem ik aan? Of zou je liever een andere gehad hebben in die combi?

Electrical Storm
15 mei 2003, 18:59
Yep ik zit ook aan een tonezone te denken voor in m'n strat. Enerzijds wil ik wel een singecoil in m'n brug om er toch weer een echte 'strat' van te maken, maar anderzijds ook toch wel een humbucker om hem wat veelzijdiger te maken. Ik heb er nu al een stock inzitten maar die dingen zijn niets waard, dus toch maar een diMarzio dan...

Lacrymosa
15 mei 2003, 20:41
Op 2003-05-15 17:33, schreef Phoenix Rising:
Heya peter, gaaf man! ik zit zelf ook aan een tonezone te denken, precies dezelfde combo als in jouw charvel.

Het bevalt dus neem ik aan? Of zou je liever een andere gehad hebben in die combi?


Ik ben zeer tevreden over de combi......
ik heb ook nog wel zitten te denken om een Evolution er in te zetten (ff overzetten van mn ESP) of een steve's special....

Maar ik vin het zo ook wel goed klinken....

het element is precies wat dimarzio je op hun site beloofd.....

CheerS!!

Pegasus
15 mei 2003, 20:51
De pickups (en de overige artikelen overigens ook) zijn op die site beduidend goedkoper dan bijvoorbeeld bij Vox Humana. Bijkomend voordeel is ook nog eens dat de dollar nogal goedkoop is.

Lacrymosa
15 mei 2003, 21:23
Ja het is idd spot goedkoop
voor et geld van 1 seymourduncan heb je daar 2 dimarzio's

CheerS!!

Negative K3 fan
15 mei 2003, 22:27
DAt is inderdaad behoorlijk goedkoop ja. Voor een wat exotischere SD betaal je al zo 120 :sad:

Anders Destium
16 mei 2003, 12:23
Ik ben zelf nogal Tonezone man, maar dan eigenlijk alleen bij de brug. Bij de hals mist hij dat warme dat bijv een Paf wel heeft, maar over output en definitie natuurlijk niets te klagen :wink: Het is dat ik nog een SD Full-shred heb liggen anders zou ik voor mijn S-serie ook een tonezone doen...en je mag ook 1 keer raden wat er zou gaan gebeuren als ik op de 2027 de brugpup wil veranderen :grin:

Soulflyhigh
16 mei 2003, 18:03
Die http://www.universaljems.com is inderdaad erg goedkoop :smile: Had jij meer besteld ofzo dat je de verzendkosten deelde. Ik ben nu aan het nadenken over een Tonezone of een X2N.

Lacrymosa
17 mei 2003, 10:37
ja, ik heb et samen met een gozer bij mij op school gedaan.

hij had een tone zone en een paf pro en ik alleen een tone zone

CheerS!!