PDA

View Full Version : HNGD: Stratocaster a la JIimi....



guitarkid
4 februari 2011, 15:29
Mijn zoon wilde wel graag een Strat, naast zijn Jackson Dinky Pro. Nou willen we dat allemaal wel (toch..?? :)), maar goed, hoe doe je dat? Kijk, z'n papa koopt zich suf aan 12-snarige Strats, versterkers en wat al niet meer, maar dat joch heeft nog niet veel te makken. En ik vind eigenlijk dat hij wel moet weten wat je met een Strat kunt... Maar hij is linkshandig, dus hij heeft niets aan mijn Strats.
Echter, ik had nog een oude body, LC hals met tuners, tremolo van mijn Squier uit 1986, USA Standard pu's en wat schakelaars, plastics etc. en voila! Alles voor een rechtshandige gitaar, maar dat hield Jimi ook niet tegen. Alleen even de topkam vervangen.
Mijn zoon had bij het spelen toch last van de potmeters en de jack-uitgang en dat hebben we dus opgelost door er een Les Paul-output op te zetten. Beetje boren en klaar. Knoppen van de pots afhalen en spelen maar. Het ding klinkt gewoon erg lekker en speelt als een zonnetje!
Hij heeft zelf een afdekplaatje op het gat van de output gezet, gemaakt van een tremolo-afdekplaatje!

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/DSC_0001-4.jpg

YannickH
4 februari 2011, 15:40
dikke vette NEE! echt zonde zo:makeup:
maar zoch veel plezier ermee

macwilliams
4 februari 2011, 15:41
Leuk gedaan, en nu laten spelen. :)

Pirate
4 februari 2011, 15:44
Tof! ben ook een lefty en vraag me sterk af hoe lekker het nou zo speelt, alleen had ik dat input plaatje anders gedaan, misschien wel helemaal geen plaatje ofzo
groeten van een lefty

macwilliams
4 februari 2011, 15:46
Merk je nu ook het verschil in geluid nu de brug spoel anders zit ten opzichte van de snaren?

guitarkid
4 februari 2011, 15:50
dikke vette NEE! echt zonde zo:makeup:
maar zoch veel plezier ermee

Zonde waarvan? Die oude body?

@Mac. Spelen doet hij wel. Die shred mij compleet naar huis....! :)
Ik zal eens opletten op het verschil in geluid met mijn Strats! Nog niet gedaan, maar ik kan er ook zelf niet meer op spelen!
@Pirate: hij vond dat gat van de oude input lelijk, dus dan maar zo....

Hendriks
4 februari 2011, 15:53
Je het het er maar druk mee. Ik heb nog wel een setje van die cream knoppen ,zal ik volgende week brengen in ruil voor een bakkie leut.

Plant
4 februari 2011, 16:23
Merk je nu ook het verschil in geluid nu de brug spoel anders zit ten opzichte van de snaren?

...en wat dacht je van de gecompenseerde polepieces? Nu de snaren er anderom opzitten zou je best wat onbalans kunnen hebben, maar daar trok Jimi zich geloof ik ook niks van aan :)

Als de bedrading lang genoeg is kun je de pickups ook omdraaien.

@ guitarkid:

Zo te zien staan de brugzadeltjes ook nog gecompenseerd voor rechtshandig gebruik. Oh wacht, daar trok Jimi zich ook niks van aan :soinnocent:

http://26.media.tumblr.com/tumblr_lepxja3jRK1qcngnqo1_500.jpg

Misschien is een verbrand uiterlijk ook wel wat? (Kom er maar in Mac...)

macwilliams
4 februari 2011, 16:59
Branden?
*kwispelt*

guitarkid
4 februari 2011, 17:00
Je het het er maar druk mee. Ik heb nog wel een setje van die cream knoppen ,zal ik volgende week brengen in ruil voor een bakkie leut.

Tof van je, maar die zijn er wel hoor. Alleen heeft hij ze er af gehaald!
Krijg je toch je koffie!!!

@Plant: het omdraaien van de pu's is wel een idee! Deed Jimi dat ook? Want ik doe natuurlijk niets wat Jimi niet deed... ;)
Die brug moet inderdaad nog even goed en geïntoneerd worden, maar ja, 't jong wilde eerst spelen en kijken of het wat was !!!
En nee, het wordt geen "Monterey-Strat"....! Helaas, Mac :makeup:
Ook al kwispel je 'm d'r af!!!!!!!

barno
4 februari 2011, 17:16
dikke vette NEE! echt zonde zo:makeup:
maar zoch veel plezier ermee

zonde?

lijkt me zowat de meest verantwoorde en nuttige mod die er bestaat voor een lefty

Rinze
4 februari 2011, 17:41
Mooi gedaan, lekker eigenwijs. Lekker dat je zoon ook gitaar speelt.

guitarkid
4 februari 2011, 17:54
zonde?

lijkt me zowat de meest verantwoorde en nuttige mod die er bestaat voor een lefty

Barno, dank! We hebben het zelf bedacht, maar misschien is het al wel eerder gedaan... Ik had het in ieder geval nog niet eerder gezien. Hoe dan ook, het werkt!
@Rinze: dank!

Gr. C.

macwilliams
4 februari 2011, 18:40
Helaas, Mac :makeup:
Ook al kwispel je 'm d'r af!!!!!!!

http://images.icanhascheezburger.com/completestore/2008/6/4/youmakebunnyc128570581121000737.jpg

guitarkid
4 februari 2011, 19:04
http://images.icanhascheezburger.com/completestore/2008/6/4/youmakebunnyc128570581121000737.jpg

Ik kan niet wachten tot de Kerst...!!!! :sneaky: :seriousf:

kunk
4 februari 2011, 20:02
Nou die mooie linkshandige lespaul nog even afmaken en je zoon zijn verzameling is helemaal compleet.:lp:

Venlonaer
4 februari 2011, 20:08
Branden?
*kwispelt*

Geef Willem een brander in de hand en je gitaar is zo verbrand:seriousf:

guitarkid
4 februari 2011, 20:10
Nou die mooie linkshandige lespaul nog even afmaken en je zoon zijn verzameling is helemaal compleet.:lp:

:) Jij weet wat het probleem is....

kunk
4 februari 2011, 20:12
:) Jij weet wat het probleem is....

En voor ieder probleem is er een oplossing:seriousf:

mikeyaxeman
5 februari 2011, 12:04
Mooi man, nice work voor je zoon guitarkid. :ok: