PDA

View Full Version : Ashdown Basamp & Vox ac30 samen gebruiken



jappejongen
4 februari 2011, 14:45
Hallo,

ik loop al een hele tijd rond met de vraag ofdat ik m'n gitaar zowel door mn versterker kan sturen, als door m'n basversterker...
Ik zou het willen gebruiken als een soort van octaver, voor een vollere klank te krijgen als ik samen speel met een drummer... (Breek mij niet af, als dit niet zo'n heel goed idee is aub)
Ik zou graag het geluid van Jan Paternoster (Black Box Revelation) willen benaderen, vandaar...

ik dacht aan een morley A+B pedaal... of op een andere manier?
het is een Ashdown MAG 300 EVO & Vox AC30 CC1

Hopelijk kunnen jullie me helpen, alvast bedankt

The Running Man
4 februari 2011, 14:55
Ik heb wel eens een gitaar via een heel licht ingezette stereochorus
over zowel een Peavey combo 300 (basamp) als over een scheurende Laney GH50L met 4x12 cab gegooid
Klonk wel donker:rockon:

arcane
4 februari 2011, 15:29
Hallo,

ik loop al een hele tijd rond met de vraag ofdat ik m'n gitaar zowel door mn versterker kan sturen, als door m'n basversterker...
Ik zou het willen gebruiken als een soort van octaver, voor een vollere klank te krijgen als ik samen speel met een drummer... (Breek mij niet af, als dit niet zo'n heel goed idee is aub)
Ik zou graag het geluid van Jan Paternoster (Black Box Revelation) willen benaderen, vandaar...

ik dacht aan een morley A+B pedaal... of op een andere manier?
het is een Ashdown MAG 300 EVO & Vox AC30 CC1

Hopelijk kunnen jullie me helpen, alvast bedankt

Als een octaver gaat dit niet werken. De tonen worden immers niet verlaagd. De hoge tonen worden hooguit minder helder weergegeven, en de lagere tonen wat meer benadrukt.

humbucker
4 februari 2011, 18:44
Ik zou het gewoon bij een fuzz en eventueel een octaver houden (die volgens mij niet écht nodig gaat zijn) om z'n sound te benaderen. Met die AC30 zit je in ieder geval goed!

Mitch
4 februari 2011, 18:56
Ja, een tweede amp gebruiken is iets anders dan een octaver-achtig effect krijgen. Maar je kan gewoon een split pedaaltje of A/B/Y gebruiken. Of een delay met stereo out, op een korte delay.

Brewskie
4 februari 2011, 19:45
Ik heb deze setup ook recent uitgeprobeerd. Via een stereo-setup vanuit de delay, naast een gitaarversterker, ook een basversterker aangestuurd. Ik vond het mooi klinken.