PDA

View Full Version : Pocket Pod op PC



Hartsuyker
4 februari 2011, 13:11
Recent heb ik een Line6 Pocket POD aangeschaft.
Wat mij nog niet duidelijk is: is het mogelijk via deze Pocket POD de aangesloten gitaar te laten klinken door de PC-luidsprekers?

Groeten,
Aram

jim__
4 februari 2011, 13:24
Alleen wanneer je de luidsprekers rechtstreeks op de pod aansluit, of je de hoofdtelefoonuitgang van de Pod aansluit op de microfooningang (of line-in) van je computer. Let in dat laatste geval erop dat je het hoofdtelefoonvolume van de pod zacht zet, en het ingangsvolume van de microfoon eveneens zacht. Via de microfooningang blijft echter tricky, ik zou hem dan ook rechtstreeks op de speakers aansluiten.

Via USB kan dit niet:

Pocket POD comes with a USB to USB Mini cable connection. "Deep dive" into all your tone details using the Vyzex software. Create your own custom tone or manage your personal tone library right on your desktop. (Pocket POD is a class compliant USB MIDI device. You will not be able to directly record over a USB connection.)

Hartsuyker
4 februari 2011, 13:52
Beste Jim,

Bedankt voor je antwoord, het is duidelijk zo.

Groeten,
Aram

TimS
4 februari 2011, 14:45
Het kan wel, maar niet via de usb-kabel. Je kunt de uitgang van de Pocket Pod aansluiten op de Line In van je PC, dan hoor je (als je Line In aanstaat) het geluid door je speakers.