PDA

View Full Version : eerlijkheid duurt het langst. advies nodig!!!



SRV2000
3 februari 2011, 23:44
hallo medemuzikanten.

ik zit met het volgende waar ik echt jullie kennis en adviezen bij nodig heb.

het zit namelijk zo:

we zijn 2 maanden begonnen met het opzetten van een top 100 rock band.
de formatie is bijna compleet en bestaat uit een

sologitarist
slaggitarist
bassist
toetsenist
drummer

naar een paar keer te hebben gespeeld begint de band echt goed te klinken en onze ambities zijn dan ook om veel op te treden.
nu zijn we alleen op zoek naar een geschikte zangeres. nu hebben we 1 gevonden die op onze advertentie heeft gereageerd.
we hebben een datum met haar afgesproken om auditie te komen doen en zo gezegd zo gedaan.
ze begon een nummer van queen te zingen en dat klonk geweldig! !!!

ze heeft het conservatorium opleiding gedaan en met succes behaald nu is ze zangdocent de heeft haar eigen zangschool.

klinkt allemaal geweldig maar......

hoe zeg ik dit eens heel subtiel. ze heeft een klassieke achtergrond betreft zang en haar uiterlijk is hier ook op af gestemd.
kort samen te vatten. bril niet van deze tijd jaren 70 kapsel en bloementjes jurk. ik noem het een wat te lief uiterlijk ;)
nu zoeken we ook geen top model en zullen ze dit mischien ook wel over mij zeggen. maar binnen een rock formatie niet echt toepasselijk. en hoe erg het ook klinkt je moet er met een optreden er wel een beetje representatief uit zien wil je op de front staan.

ze heeft wel deze vriendelijk gezicht alleen denken we dat iets wat betere kleding (meer van deze tijd ) meer gepast zou zijn zodat je wat vlotter over komt naar het publiek toe.

het laatste wat ik zou willen is iemand kwetsen dus is het ook moeilijk om dit naar voren te brengen.

want ze kan het ook als een beleding opvatten.

hoe zouden jullie met zo'n situatie omgaan of hebben jullie een aantal tips die we kunnen toepassen

zoals jullie weten het is heel moeilijk om een goede zangeres te vinden

maar eerlijkheid duurt het langst

alvast bedankt

jutter
3 februari 2011, 23:55
Gewoon haar die ouwe kleren uittrekken en geef haar namens de band een nieuwe vlottere outfit! :seriousf:

Nee hoor geintje! Gewoon niets doen, meestal passen mensen zichzelf aan aan de groep/band.

Paragon
3 februari 2011, 23:58
hallo medemuzikanten.

ik zit met het volgende waar ik echt jullie kennis en adviezen bij nodig heb.

het zit namelijk zo:

we zijn 2 maanden begonnen met het opzetten van een top 100 rock band.
de formatie is bijna compleet en bestaat uit een

sologitarist
slaggitarist
bassist
toetsenist
drummer

naar een paar keer te hebben gespeeld begint de band echt goed te klinken en onze ambities zijn dan ook om veel op te treden.
nu zijn we alleen op zoek naar een geschikte zangeres. nu hebben we 1 gevonden die op onze advertentie heeft gereageerd.
we hebben een datum met haar afgesproken om auditie te komen doen en zo gezegd zo gedaan.
ze begon een nummer van queen te zingen en dat klonk geweldig! !!!

ze heeft het conservatorium opleiding gedaan en met succes behaald nu is ze zangdocent de heeft haar eigen zangschool.

klinkt allemaal geweldig maar......

hoe zeg ik dit eens heel subtiel. ze heeft een klassieke achtergrond betreft zang en haar uiterlijk is hier ook op af gestemd.
kort samen te vatten. bril niet van deze tijd jaren 70 kapsel en bloementjes jurk. ik noem het een wat te lief uiterlijk ;)
nu zoeken we ook geen top model en zullen ze dit mischien ook wel over mij zeggen. maar binnen een rock formatie niet echt toepasselijk. en hoe erg het ook klinkt je moet er met een optreden er wel een beetje representatief uit zien wil je op de front staan.

ze heeft wel deze vriendelijk gezicht alleen denken we dat iets wat betere kleding (meer van deze tijd ) meer gepast zou zijn zodat je wat vlotter over komt naar het publiek toe.

het laatste wat ik zou willen is iemand kwetsen dus is het ook moeilijk om dit naar voren te brengen.

want ze kan het ook als een beleding opvatten.

hoe zouden jullie met zo'n situatie omgaan of hebben jullie een aantal tips die we kunnen toepassen

zoals jullie weten het is heel moeilijk om een goede zangeres te vinden

maar eerlijkheid duurt het langst

alvast bedankt

Ik ben het er helemaal mee eens dat eerlijkheid het langste duurt!
Allereerst weet ik niet of alleen jij er zo over denkt, of ook de rest (of ik heb er overheen gelezen, kan zomaar!) niet dat dat er veel toe doet.
Misschien kun je het aankaarten voor alleen de optredens (tijdens het jammen/oefenen is dit niet heel erg kan ik mij voorstellen) dat jullie met zn alleen gepast gekleed gaan, en iets algemeens afspreken.
Veel bands hebben een "dresscode" om in stijl van de muziek gekleed te gaan, ik denk dat je dit goed zo kunt brengen, dat je het neit alleen op haar betrekt, maar de rest van de band ook, en dat jullie samen iets afspreken om gekleed te gaan.

En anders op een subtiele manier het laten blijken?
Eerlijkheid duurt het langst zoals al gezegd is, en als je het blijft opvallen en proberen te negeren (en er je misschien voor schaamt of iets dergelijks) zal dit steeds terugkomen en niet fijn zijn.

Paragon

Van Dattum
4 februari 2011, 10:24
Laat haar eens een foto van Joan Jett of Lita Ford zien :seriousf:

Serieus: als het een beregoeie zangeres is, moet je er zuinig op zijn! En wat Jutter zegt, dat komt wel goed...

spijkie
4 februari 2011, 10:40
Ik begrijp wel wat je bedoelt maar laat haar gewoon zijn wie ze is, dat is veel belangrijker. laat mensen maar denken wat ze willen van haar, ze zingt goed en daar gaat het om. we leven jammer genoeg in een maatschappij waarin het uiterlijk blijkbaar heel belangrijk is...Ik speel zelf in een rock cover band genaamd Turn Left, die naam komt niet zo maar ergens vandaan, die naam hebben we gekozen omdat iedereen maar rechtsaf gaat en achter elkaar aan loopt, wij niet en dat heeft o.a. met dit soort dingen te maken...beoordeel mensen op wie ze zijn en wat ze kunnen en niet op hoe ze er uit zien!!

SRV2000
4 februari 2011, 10:44
Laat haar eens een foto van Joan Jett of Lita Ford zien :seriousf:

Serieus: als het een beregoeie zangeres is, moet je er zuinig op zijn! En wat Jutter zegt, dat komt wel goed...

een dresscode is inderdaad geen verkeerd idee.
alle leden denken er zo over en daarom is het zo zonde want zingen kan ze wel.
haar uiterlijk komt een beetje overeen met een schooljuf. niet echt rock n roll.
volgende week gaan we weer oefenen zal ik dan alvast een kleine hint geven of is dat nog te vroeg. voor de duidelijkheid ik respecteer iedereen alleen wil in deze situatie door het oog van de presentatie ook wat.

nog bedankt voor jullie mening

Van Dattum
4 februari 2011, 10:52
Schooljuffrouwen zijn sexy......

Hot for teacher :blast:

Mr.Bluesbreaker
4 februari 2011, 10:56
Ik kwam een paar maand geleden nog op auditie in mijn nieuwe country/rock band. Had toevallig die dag mijn kraagje-spencer, colbert en bootschoenen aan. Stond ik daar tussen ondergetattoeerde houthakkers so to speak. 2e repetitie heel snel aangepast:D Dat inzicht kun je niet altijd de eerste keer hebben en het zal uit zichzelf wel bijtrekken. En anders inderdaad gewoon overleggen in de trend van dresscode voor band en uitstraling, dat is vrij normaal om het over te hebben voor het geheel.

Rutger
4 februari 2011, 11:23
Dresscode afspreken. En om het subtiel te houden en bovendien professioneler aan te pakken: dresscode voor de hele band!

"Voor de kerels een witte blouse, voor jou dit latex pakje"

heinz3110
4 februari 2011, 11:27
....ze begon een nummer van queen te zingen en dat klonk geweldig! !!!
....
kort samen te vatten. bril niet van deze tijd jaren 70 kapsel en bloementjes jurk. ik noem het een wat te lief uiterlijk ;)
alvast bedankt

Queen is toch ook een beetje jaren 70 ? Komt toch goed uit? Misschien juist weer leuk dat het eens een keertje NIET vlot is. :)

muziekschuur
4 februari 2011, 11:47
Laat iedereen zichzelf zijn. Ik werk als personeelsfunctionaris en draag een pak op de job. Mensen die me prive kennen zoeken dat niet achter me.

Als zij conservatorium heeft gedaan is het geen simpele meid. geef haar de ruimte. En als de band staat kun je altijd nog "image" bespreken. dan komt er vanzelf uit hoe ze er over denkt.... En dan nog.

Weet je nog die engelse mevrouw die er zo.... verlopen uitzag. Die een operastem heeft waar je stil van wordt. Ik hou niet van opera. Maar die mevrouw is zo...geweldig...

Suzan Boyle..... Man.... Wat kan zij zingen....
http://www.youtube.com/watch?v=wnmbJzH93NU

rijsberman
4 februari 2011, 11:50
Je kunt het toch gewoon hebben over hoe de band zich wil presenteren op het podium en wat daar (voor de hele band) voor kleding bij hoort? Wat je uitstraalt op het podium is erg belangrijk, dat zal ze snel met je eens zijn.

En dat is toch geen kritiek op haar persoonlijk? Ik denk dat toch de meeste mensen thuis/op het werk iets anders aan hebben dan bij optredens...

Zolang je het niet persoonlijk maakt, lijkt het me een prima onderwerp om het eens over te hebben.

Kim Wilson
4 februari 2011, 12:15
Zolang je het niet persoonlijk maakt, lijkt het me een prima onderwerp om het eens over te hebben.
Nee, maar zou het niet op gaan vallen dat een draaiende band over kleding begint zodra er een nieuwe bijkomt? Die qua kleding ook nog eens behoorlijk afwijkt van de rest? Kerels die over kleding beginnen, kom op, dat gaat ze zich echt wel persoonlijk aantrekken. :D

rijsberman
4 februari 2011, 12:22
Dat die band het nooit eerder over kleding heeft gehad, kan zij niet weten. Mij lijkt het een normaal onderdeel als je nieuw bij een band komt. Onder het motto, welkom, zo doen wij het.

D-string
4 februari 2011, 12:32
Mijn eerste reactie was ook om zelf het initiatief te nemen om de gehele band tegelijk te restylen. Mocht dit niet werken dan kun je altijd op zoek gaan naar een dame met de looks en zet je die ernaast op het podium.

En als ze echt op een schooljuf lijkt kun je starten met "Alice Cooper - School's Out".

Pepe
4 februari 2011, 12:41
Ik bekijk dat nog anders. Het zit niet in uiterlijk of kleding maar in houding en uitstraling. Ik bedoel, je kan haar wel een mooi pakje laten aantrekken maar niks zo dodelijk voor je band als een aangeklede aap die de boel moet trekken.
Aan houding en uitstraling doe je niks, het is wat het is en dat is dat. Afgezien dat het goed moet doen wat het moet doen moet het ook in de mores van de band passen. That's it.

spijkie
4 februari 2011, 12:45
Als ik het goed lees hebben jullie alleen nog gerepteerd, misschien heeft ze als jullie gaan optreden wel heel iets anders aan en maak jij je misschien wel druk om niks. Mijn vrouw is zangeres in onze band en heeft tijdens repeteren "gewone" kleren aan en tijdens een optreden past ze dat wat aan, niet omdat het moet maar dat wil ze zelf. Ik hou zelf niet zo van een dresscode, soms zie ik bandjes spelen en dan hebben ze allemaal dezelfde t-shirt aan met bijv.de logo van de band er op, niet dat ik daar op tegen ben maar het is niet mijn ding, blijft allemaal een kwestie van persoonlijke smaak uiteindelijk...

Harry
4 februari 2011, 13:07
onze bassiste looopt tijdens repetities meestal in een joggingbroek en een dik vest, maar voor optredens kleedt ze zich speciaal om. Hoort er nu eenmaal bij.

Als je je er zorgen om maakt kun je toch vragen wat ze bij optredens draagt?

The Bertman
4 februari 2011, 13:29
Ik deed ooit het geluid in een kroeg. Er kwam op een dag een bandje soudchecken met een zangeres. Grijze muis, tegen de 40, saai, maar ze zong prima. Maar 's avonds bij het optreden had ze zich een beetje verkleed.. Er kwam een sexy podiumbeest uit de kleedkamer, niet normaal meer. Dus het kan wel.

Kim Wilson
4 februari 2011, 13:32
Ja, sommigen ondergaan echt een metamorfose (zowel qua kleding als uitstraling) zodra ze een podium op stappen.

Nielsje
4 februari 2011, 14:07
Je kan het er inderdaad gewoon overhebben, over de podiumkleding.
Iedereen begrijpt dat wel, maar het punt is meer: doet ze er ook wat mee? Het kan zijn dat ze wat verlegen is, en zich niet durt te kleden in iets wat jullie willen.

Ik zou zeggen, stuur de nummers die jullie willen spelen gewoon door als youtube link (indien covers), of ga gewoon gezellig vaak naar andere optredens kijken, misschien komt het dan wat beter over :)
Ik zou er niet te bang voor zijn. Podium kleding hoort er gewoon bij :)

rijsberman
4 februari 2011, 14:49
Wat je voor de geest staat, kan je misschien hetbeste communiceren met een mood board. Gewoon, wat beelden bij elkaar zoeken die aansluiten bij het gevoel dat je wilt communiceren met de band.

Is dat wat?
http://clatl.com/imager/rahbi7jpg/b/original/1313634/7e91/rahbi7.jpg

The Bertman
4 februari 2011, 15:13
Dat lijkt me waardeloos drummen, als je de hele tijd met een stijve lul zit.

remmiedepemmie
4 februari 2011, 15:15
Is dat wat?
http://clatl.com/imager/rahbi7jpg/b/original/1313634/7e91/rahbi7.jpg

Hmmm, kan hij niet beter een petje op?

On topic, persoonlijk zou ik haar eerst de gelegenheid geven om zelf uit te kiezen wat ze gaat dragen. Als na een paar optredens blijkt dat de kledingkeus 'niet optimaal' is kun je het er alsnog over hebben.

Dastard
4 februari 2011, 15:57
Het gaat eigenlijk om haar zang kwaliteiten, als ze die goed zijn, wat maakt haar uiterlijk dan nog uit ?
Maar mocht je er echt mee zitten, zeg dan gewoon tegen haar "Ik ga dit aantrekken op het optreden, wat trek jij aan ?"
Gewoon eerlijk zeggen dat je vindt dat jullie allemaal dezelfde "gevoel" moeten uitstralen, dus iets uitkiezen wat bij elkaar past.

EuroCinema
4 februari 2011, 16:03
Een bloemetjesjurk en een jaren 70 kapsel plus retro bril klinkt erg hip eerlijk gezegd. Weet je zeker dat jullie zelf niet een beetje uit de mode zijn? ;) Het is in elk geval wat anders dan de zoveelste jongen met 12 armbandjes in een strakke spijkerbroek die kijkt alsof-ie moet poepen.

Serieus... als ze geweldig zingt, who gives a fuck verder. Janis Joplin weleens gezien?

Dude
4 februari 2011, 16:12
Hou het simpel, gewoon dresscode voor gehele band afspreken, dan zet je haar niet in de kijkert en maak je dingen niet ongemakkelijk.

Dat, of zoals wij deden als een stel onbeholpen boeren diverse hans teeuwen achtige opmerkingen maken gedurende een aantal maanden, en vervolgens op zoek moeten naar een nieuwe zangeres.

SRV2000
5 februari 2011, 13:22
Zoals ik al aangaf wil ik niemand kwetsen en iedereen in zijn waarde laten.

Maar ik heb foto`s gezien van haar optredens met de vorige band en helaas had ze toen de zelfde kleding stijl

muziekschuur
5 februari 2011, 15:04
Soms heeft een vrouw complimentjes nodig.... En het budget. Mijn vrouw geeft liever geld uit aan haar kinderen dan aan haar uiterlijk. Nu we specifiek budget ervoor maken (we hadden veel centjes geinvesteerd in mijn bedrijf en in ons huis) kan ik dat budget wel verdubbelen want anders lukt het gewoon niet.

http://www.fanoos.com/ia/susan_boyle.jpg

Als je haar website nu bekijkt is ze echt wel goed gestyled. Maar als je goed kijkt zie je dat dat wel een paar dikke portemoneetjes heeft gekost....

Geef haar complimentjes en ga er niet vanuit dat ze veel zal veranderen. Als je van die opleiding afkomt is het niet altijd makkelijk om een serieuze baan te vinden en dus je te buiten te gaan aan een goede garderobe.

Mijn vrouw draagt inmiddels rokjes en leuke dingen waar ik heel blij van wordt.... Maar nu pas heeft ze het idee, dat het kan...

Maar gezien jouw tweede opmerking in dit draadje vind je haar eigenlijk niet zo leuk. En zoek je "een stok om de hond mee te slaan".

SRV2000
5 februari 2011, 16:22
Soms heeft een vrouw complimentjes nodig.... En het budget. Mijn vrouw geeft liever geld uit aan haar kinderen dan aan haar uiterlijk. Nu we specifiek budget ervoor maken (we hadden veel centjes geinvesteerd in mijn bedrijf en in ons huis) kan ik dat budget wel verdubbelen want anders lukt het gewoon niet.

http://www.fanoos.com/ia/susan_boyle.jpg

Als je haar website nu bekijkt is ze echt wel goed gestyled. Maar als je goed kijkt zie je dat dat wel een paar dikke portemoneetjes heeft gekost....

Geef haar complimentjes en ga er niet vanuit dat ze veel zal veranderen. Als je van die opleiding afkomt is het niet altijd makkelijk om een serieuze baan te vinden en dus je te buiten te gaan aan een goede garderobe.

Mijn vrouw draagt inmiddels rokjes en leuke dingen waar ik heel blij van wordt.... Maar nu pas heeft ze het idee, dat het kan...

Maar gezien jouw tweede opmerking in dit draadje vind je haar eigenlijk niet zo leuk. En zoek je "een stok om de hond mee te slaan".

Een stok om een hond mee te slaan vind ik nogal een ongepaste opmerking,Zoals ik al tig keer heb vermeld ik wil niemand kwetsen.

Even betreft Susan Boyle naast dat ze over veel talent beschikt heeft de media en de publiciteit hier ook een grote rol ingespeeld.
Er werd toen veel over haar uitelijk gesproken en eerlijk is eerlijk negatieve publiciteit is ook publiciteit.

Als je het interview van haar hebt gezien ( in de TV Show )
Gaf ze duidelijk aan dat ze vaak moeite had met haar uiterlijk en daardoor vaak omschreven werd als de zangeres van logness.

Om een klein voorbeeldje te geven:

Ik heb vroeger een klasgenootje gehad die een vreemd geurtje bij zich droeg.
Zelf had hij het niet in de gaten en de anderen hadden het lef niet om dit aan hem te melden.
Er werd achter zijn rug om gepraat zonder dat hij er ook iets van mee kreeg.
Hij werd uitgelachen en vernederd en wist niet waarom ze dat deden.
altijd zat hij alleen in de kantine en vriendjes had hij niet.

Ik ben toen een keer naast hem gaan zitten en heb hem verteld dat hij dit niet verkeerd moest opvatten maar dat ik hem alleen maar wou helpen.
Ik heb toen gezegd dat hij een ongewenst geurtje met zich mee droeg en dat hij hier wat aan moest veranderen anders zou hij nog een zwaar leven tegemoet gaan.

Hij werd een beetje verlegen maar beloofde mij hier wel wat aan te doen.
na een goede 2 weken rook hij fris en merkte hij dat hij steeds meer werd geaccepteerd.
Natuurlijk was het voor mij moeilijk om hem dit te vertellen maar hij heeft aangegeven dat hij mij heel erg dankbaar was en dat geeft mij een goed gevoel.

Het klinkt mischien heel dom maar mensen praten achter je rug om maar hebben niet de ballen om dit rechtsstreeks aan de persoon in kwestie te vertellen.
Als er niemand is geweest die tegen onze zangeres heeft gezegd dat ze haar wat vlotter moet kleden dan gaat ze er van uit dat wat ze draagt voor een optreden heel normaal is.

Nog een voorbeeld: THE VOICE OF HOLLAND.

Na mijn idee de grootste hypocriete programma die ik maar kan bedenken.
De jury zit op een stoel omgedraaid zodat ze de zangers of zangeressen niet op hun uiterlijk kunnen beoordeeld worden en dat het puur om de voice gaat.
totdat de voorrondes voorbij zijn en ze over gaan op de live shows.

Je kunt duidelijk zien wie een leuk kopje heeft blijft in de race en de gene die wat een wat mindere uiterlijk heeft kicken ze er uit.

Ik heb liever dat ik het met de zangerres bespreek dan dat het publiek achter haar rug om over haar praat

Liquid_Metal
5 februari 2011, 19:04
Gewoon haar die ouwe kleren uittrekken en geef haar namens de band een nieuwe vlottere outfit! :seriousf:

Nee hoor geintje! Gewoon niets doen, meestal passen mensen zichzelf aan aan de groep/band.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ze zal zich niet voor niets zo kleden en een andere look is een veel te drastische verandering om 'zomaar te komen'. Dus goed dat de topicstarter hiermee komt.
Maar blijkbaar is ze nog in auditie. Dan kun je vrij hard zijn en zeggen dat de stem geweldig is maar haar uiterlijk niet bij jullie band past. Als je zegt dat je best wat concessies kan doen (je verwacht geen topmodel) wil ze haar 'stage look' misschien best aanpassen.

schizo910
6 februari 2011, 12:43
Geef het de tijd. Jullie zullen vooral veel in de oefenruimte zitten voordat je met optreden gaat beginnen. Pak die periode om het allemaal aan te zien. Wie weet is het juist een hele vlotte die er elke keer weer anders uit ziet. Kortom, wie weet valt het allemaal wel mee...

showband
6 februari 2011, 13:38
eerste vraag:
"nee jij staat er lekker bij"? (trekt volle zalen)
bereid je daar aub op voor ;)

tweede vraag +1 voor eurocinema. Weet je wel zeker dat jij niet 20 jaar achterloopt en zij hip is?

derde aspect: zangeressen zijn de nummer een moeilijke ego's die je snel op het zieltje trapt. Vrouwen in het algemeen aanspreken op kledingkeuze is zelfmoord. De combi vrouw+zangeres aanspreken op kledingkeuze.... oeh.

Ik zou met de band eens een videoavond met kofiie / bier / wijntje organiseren. Waarbij alle bandleden favoriete live DvD's meeneemt om te bespreken. Als je strak afspreekt daar veel showvideo's in te gebruiken en allemaal te laten vallen dat "zo een gave bandoutfit is wel heel koel" Dan krijg je vrij snel (slokkie op) ongezouten te horen hoe ze hier over denkt. geloof me. Daarna kun je altijd nog besluiten "the force is strong in this girl" "do not go there" "talk to the hand"
;)

Pepe
6 februari 2011, 13:55
Ach, wanneer iemand van ons zich in een pak gehesen heeft is 1 van de standaard grappen: Ga je je nog omkleden of ga je zo?
Dat tere zieltjes gedoe is allemaal leuk en aardig en heeft zeker zijn plaats maar niet in een rock'n roll band. Je klimt potdorie op een podium, toch geen plek voor low profile non kritiek.

D-string
7 februari 2011, 20:14
eerste vraag:
Ik zou met de band eens een videoavond met kofiie / bier / wijntje organiseren. Waarbij alle bandleden favoriete live DvD's meeneemt om te bespreken.

Ik dacht even dat je "She's all that (http://www.imdb.com/title/tt0160862/)" voor ging stellen. Een in het begin van de film saai meisje die uiteindelijk een babe wordt.

crapton
28 februari 2011, 13:48
Het kan ook voor je werken...

Oh dat is die band met die aparte zangeres die zo lekker zingt!

Een lekker ding voor de band is leuk, maar ik zou altijd voor de kwaliteit kiezen. Is het muzikaal een supergaaf wijf dan zeker proberen.

Niet teveel over uiterlijk mutsen tot jullie wat verder zijn. Misschien komt het vanzelf wel.

En zo niet, is het dan een probleem of niet? Zij loopt neem ik aan ook niet te zeiken over jullie uiterlijk - pukkels, baard, kleding enz? Heeeeeel veel mannelijke bandleden zien er echt niet uit als fotomodel.

Van Dattum
1 maart 2011, 10:18
Zeg SRV2000, is die zangeres nou al eens een keer uit de kleren?:???:

edje kadetje
18 mei 2011, 10:14
Zeg SRV2000, is die zangeres nou al eens een keer uit de kleren?:???:

Ook zeer benieuwd hoe het verder is gegaan.

Ik hoor tot het kamp dat zegt:
'opmerking over kleding/uiterlijk richting vrouw: zelfmoord'
'goede zangeressen zijn moeilijk te vinden: koesteren'
'laat maar gebeuren, en zie dan maar verder.'

JohnLord
18 mei 2011, 10:29
SRV zoekt inmiddels al weer en nieuwe zangeres...

Beginnertjekb
15 juni 2011, 14:37
Fijn dat er deze discussie is, maar geldt dit volgens jullie voor alle genres?
Ik bedoel wat voor een jaren zeventig band heel cool is, is voor een punk band gewoon belachelijk. Ik heb tijdens concerten van kleine bandjes gezien dat de bandleden gewoon heel onverzorgd waren, maar de muziek super goed was, en andere bandjes die heel tiptop verzorgd waren en die super slecht waren. Mijn mening is om een band die helemaal op elkaar qua uiterlijk is afgestemd een beetje saai, iedereen is toch anders? Aan de andere kant vind ik het wel interessant welke bands welke kleding dragen het zorgt ook voor een image, denk ik.

EuroCinema
15 juni 2011, 16:44
Ik las laatst een aardig verhaal over een 80s punkbassist, die er expres als een hippie bijliep om andere punks te irriteren. Hij vond het nogal grappig dat er allemaal regels waren over hoe je eruit moest zien als je tegen de regels was. :seriousf:

De Britse punklook van de Sex Pistols is overigens uitgevonden in een modeboutique (Sex heette die geloof ik), dus er zit nogal een verschil tussen onverzorgd en onverzorgd.

Maar anyway: de look is onderdeel van het totaal en moet kloppen in het totaal. Met de fotomodellenkop van Kurt Cobain erboven en een muur van gitaar als soundtrack werd een bruin wollen vest opeens supercool. Maar als ik er jazz in ga staan spelen met mijn kale harses heeft dat toch niet hetzelfde effect.

terrasbeest
15 juni 2011, 17:51
Ik las laatst een aardig verhaal over een 80s punkbassist, die er expres als een hippie bijliep om andere punks te irriteren. Hij vond het nogal grappig dat er allemaal regels waren over hoe je eruit moest zien als je tegen de regels was. :seriousf:

De Britse punklook van de Sex Pistols is overigens uitgevonden in een modeboutique (Sex heette die geloof ik), dus er zit nogal een verschil tussen onverzorgd en onverzorgd.

Maar anyway: de look is onderdeel van het totaal en moet kloppen in het totaal. Met de fotomodellenkop van Kurt Cobain erboven en een muur van gitaar als soundtrack werd een bruin wollen vest opeens supercool. Maar als ik er jazz in ga staan spelen met mijn kale harses heeft dat toch niet hetzelfde effect.

Om goed Jazz te kunnen spelen, is weinig haar een groot voordeel. Het vergemakkelijkt de ontvangst van breingolven uit de ruimte. Heb jij trouwens al van die coole antennes laten inbouwen in je brilmontuur ???

Je moet de advertenties in de laatste Downbeat er eens op nachecken, en volgende maand is er een extra bijlage over Jazzmode ( met analyse) bij de New Times Jazz Gazette. Ik heb m'n nummer alvast gereserveerd.