PDA

View Full Version : nieuwe pickups



PearlDrum
3 februari 2011, 21:28
hallo allemaal,
Ik heb een vraagje.
Mijn basgitaar geeft net niet het geluid dat ik zou willen. En om een andere bas gitaar te kopen vind ik zonde omdat:
1. hij er echt super gaaf uitziet en ook nog is erg fijn speelt
2. ik speel niet heel veel bas ( ben een drummer ), het is maar voor erbij.

Dit is de basgitaar die ik heb
http://dk.guitar-center-flensburg.de/tools/cms/data/1000002/1219847260.Mojo%20Walnut.jpg

Een Swing Mojo bass.
volgensmij niet erg bekend.

Ik krijg er alleen geen lekker slap geluid uit.ligt dit aan mijn instellingen op mijn versterker? ik heb een behringer ultrabass 45 watt. Met meestal de knopjes op 12 uur en de equalizer helemaal horizontaal.
of ligt dit aan de pickups? ( vraag me niet welke erin zitten )
Dus zouden er evt nieuwe pickups in moeten gezet worden. Zo ja? welke of in iedergeval in welke richting kom je dan( jazz pickup? humbucker pickup? etc)

Alvast bedankt!

schwalbe
3 februari 2011, 21:52
Op die bas zou je prima moeten kunnen slappen. De versterker mist een tweeter; misschien is dat het. Draai er eens wat hoog bij zou ik zeggen.

RUIS
3 februari 2011, 22:27
Wat hoog en laag erbij, wat mid eruit. En op de bas het brugelement nemen en een klein beetje van het halselement bijdraaien. Dan fijn een jaartje slappen en daarna iets leuks gaan spelen. :ok:

Bert Gitaar
4 februari 2011, 09:46
Aan de bas zelf zal het niet liggen. Deze zijn wel OK.
Perfecte elementen met actieve electronica erin.

https://www.tonefactory.nl/shop2/swing-mojo-walnut-p-2831.html?osCsid=38bba1844f550f651f72760d40fd67b2

Maar hoe oud zijn je snaren. Daar is op een gegeven moment ook wel al het leven uit.
Je leest vind ik heel vaak hier, me gitaar klinkt niet lekker meer dus andere elementen of versterker. Maar ik lees nooit meer iets over snaren.
Zeker voor een bas kan dit veel schelen. Ik zou Rotosound erop zetten. En je bas komt weer tot leven.
(Er zit toch niet een bijna leeg batterijtje in je bas misschien.)

Bert Gitaar
4 februari 2011, 15:27
Hierbij nog een wazige bas snaren tip. (Vuil eruit koken)
Haal je snaren eraf. Zet ze in een pannetje met water en soda/azijn op een vuurtje. Even door laten koken en de snaren uitslaan. ( van water ondoen)
Bevalt dit geluid een stuk beter, dan zijn het duidelijk je snaren die vervangen moeten worden. :ok:

muziekschuur
5 februari 2011, 14:27
Als je inderdaad houdt van een Jazz bas geluid of een precision basgitaargeluid dan zou ik de gitaar verkopen en de bas van je keuze terugkopen. In een ander geval zou ik op mijn gemak de EQ van de bas uitproberen.