PDA

View Full Version : Line 6 pod, geschikt om ''mijn versterker sound'' te vinden?



carbon_hill
3 februari 2011, 20:47
Hallo, ik speel nu al een paar jaar over een Vox Valvetronix, maar begin nu toch wel het belang van een goede buizen-versterker in te zien. Mijn probleem is alleen een beetje, waar moet ik beginnen? Ik heb geen tot weinig ervaring met verschillende versterkers. Ik heb enkele Fenders geprobeerd die me wel bevielen, maar er zijn vast veel andere opties die me beter liggen.

Nu heb ik hier nog ergens een Pod 2.0 van Line 6 liggen met versterker modeling en ik vroeg me af of die sounds nauwkeurig genoeg zijn om er achter te komen wat voor versterker bij me past? Ik kan niet heel specifiek zeggen waar ik naar op zoek ben, behalve dat het waarschijnlijk een cleane buizenversterker word aangezien ik mijn 'dirt' uit pedalen haal. De sounds waar ik van hou en wil benaderen gaan van ''Radiohead-clean'' tot ''Triggerfinger'' hard.

Ik speel op een Gibson ES-335 uit '79... Graag tips!

vettavillenl
3 februari 2011, 21:12
Een POD 2.0 geeft je hooguit een benadering van de klankmatige sound van de versterkers die gemodeld zijn. De 'feel' van de amp ga niet meekrijgen. Best optie ga de naar de lokale muziekzaak / vrienden met versterkers en speel erop met je eigen gitaar en pedaal.

gr. Hans

Jasper.
3 februari 2011, 22:16
Ik denk dat je er wel aardig de tone mee kan uitzoeken die je wilt benaderen en zo je zoektocht aardig in kunt perken. Op welk kanaal speel je het liefst met je Vox valvetronix (en welk type heb je precies). Die kanalen zijn namelijk ook op bestaande versterkers gebaseerd. Welke software heb je erbij trouwens?