PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Soldano SLO!



Punkrockerke
3 februari 2011, 20:15
Reeds 5 jaar met veel plezier op een Soldano Hot Rod 50+ gespeeld, maar de laatste tijd werd de nieuwsgierigheid naar z'n grote broer, de SLO, wel heel groot.
Na een tijdje het net af te zoeken de knoop doorgehakt en deze vette amp gekocht:

http://lh5.ggpht.com/_X8qFTKOPdlk/TUrxFaUVoQI/AAAAAAAAACk/b415S-s3L8c/s640/slo.jpg
Soldano Super Lead Overdrive 100, snakeskin, stock, uit 2005

Vandaag deftig de SLO met de Hot Rod 50 kunnen vergelijken. De HR is goed, maar de SLO is toch echt een niveau hoger. Volle sound, met veel ballen en heel gearticuleerd. ik vond m'n Marshall JMP vol en knallend, maar vergeleken met de SLO is die zelfs wat plat :???: . Nu begrijp ik wat iedereen bedoelt met "3D-sounding", als men deze amp beschrijft, klopt volledig!
SLO heeft bakken gain, preamp staat voorlopig op 3 (vd 11!). CLean klinkt ook tof, zeker in bright setting. Crunch eveens fantastisch, lekker dik. Wel een pak luider dan clean.

Ik had al een fantastische Soldano, maar deze SLO zorgt er voor dat de Hot Rod zonder spijt de deur uit mag (3 heads is wat veel)!

http://lh6.ggpht.com/_X8qFTKOPdlk/TUrxEDE7d-I/AAAAAAAAACc/Eo2FjuIiPMY/s512/DSCN0218.JPG

Rinze
3 februari 2011, 20:31
Bink. Mooi ding!

minoin
3 februari 2011, 21:12
Wauw! Gefeliciteerd man!

caliban
3 februari 2011, 21:14
Proficiat ermee. Ik zie mezelf nooit zoveel geld uitgeven aan 1 amp, maar kwalitatief zijn het zonder twijfel van de beste amps out there. Sound is een kwestie van smaak, maar qua bouw zijn de impressive!!

Misery Signals
3 februari 2011, 21:19
Fre, jij bent dan ook een lowlife he :-)

MS

Scopperloit
3 februari 2011, 21:19
Welkom bij de club :ok:.

Gaaf dat snake skin, lekker 80's hair metal look:rockon:.
3D sounding zijn ze zeker en snijden door de mix als geen ander.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Misery Signals
3 februari 2011, 21:23
We zijn hier al intussen met vier eigenaars zeker?

MS

macwilliams
3 februari 2011, 21:41
Mag ik je dan als niet soldano eigenaar je dan toch feliciteren, als proud ENGL owner?

Vast wel!

Gefeliciteerd :ok:

Thiez
3 februari 2011, 21:51
Zeer nice ding! Ik wil ooit ook nog wel zo een SLO. Een keer een middagje zitten jammen op zo een ding. Dat is echt tone heaven.
Heb momenteel de printplaten al liggen om een SLO clone te bouwen. Maar die moeten nog even wachten op een budget om de amp in elkaar te bouwen.

Misery Signals
3 februari 2011, 22:09
Mag ik je dan als niet soldano eigenaar je dan toch feliciteren, als proud ENGL owner?

Vast wel!

Gefeliciteerd :ok:
Grapjas :)

Gewoon leuk dat er op korte tijd een paar te koop kwamen... Of het is je ding totaal niet of wel erg hard, als je hem dan wil kopen zijn ze echt wel nieuw veel te duur... Zou de mijne zoals Scopperloit nooit nieuw gekocht hebben.

Die Engl Morses vallen trouwens goed mee, na hem onlangs getest te hebben.

MS

macwilliams
3 februari 2011, 23:53
Tot de high gain shootout had ik nog nooit van soldano gehoord. Ook weet ik nu nog niet wat deze amp doet op de volumes waarop ik mijn amp heb uitgezocht. Maar stel dat, op de bewuste testrondes, ik toen een soldano zou zijn tegengekomen die mij beter beviel dan de amp waarvoor ik gekozen had, ongeacht de nieuwprijs, dan had ik hem heus gekocht.

Ik blijf erbij dat de ENGL Steve Morse wel een beetje de vreemde eend in de bijt is bij ENGL. En ik denk ook dat de meesten hier het vreemd vinden dat ik niet voor een 5 watts amp ben gegaan voor thuis.

Ik ben blij dat je de SM wel vond meevallen. :seriousf:

Punkrockerke
4 februari 2011, 00:44
Mag ik je dan als niet soldano eigenaar je dan toch feliciteren, als proud ENGL owner?

Vast wel!

Gefeliciteerd :ok:
Dat mag zeker :)


Proficiat ermee. Ik zie mezelf nooit zoveel geld uitgeven aan 1 amp, maar kwalitatief zijn het zonder twijfel van de beste amps out there. Sound is een kwestie van smaak, maar qua bouw zijn de impressive!!Dat dacht ik enkele weken terug ook, maar nu staat hij hier toch :D. 'k Ben er wel speciaal voor naar Lille (Reisel) gereden, een nieuwe zou me een nier gekost hebben!
Levenslange overdraagbare garantie, dat zegt idd genoeg over de bouwkwaliteit!

Punkrockerke
4 februari 2011, 00:46
Mag ik je dan als niet soldano eigenaar je dan toch feliciteren, als proud ENGL owner?

Vast wel!

Gefeliciteerd :ok:
Dat mag zeker :)


Proficiat ermee. Ik zie mezelf nooit zoveel geld uitgeven aan 1 amp, maar kwalitatief zijn het zonder twijfel van de beste amps out there. Sound is een kwestie van smaak, maar qua bouw zijn de impressive!!Dat dacht ik enkele weken terug ook, maar nu staat hij hier toch :D. 'k Ben er wel speciaal voor naar Lille (Reisel) gereden, een nieuwe zou me een nier gekost hebben! Deze komt uit een studio en ziet er bijgevolg als nieuw uit.
Levenslange overdraagbare garantie, dat zegt idd genoeg over de bouwkwaliteit!

caliban
4 februari 2011, 01:01
Fre, jij bent dan ook een lowlife he :-)

MS

Goh :seriousf:

signsofzodiac
4 februari 2011, 06:52
Ook vanuit hier gefeliciteerd. Jaren geleden het genot gehad een gig op een SLO te doen, en wow, wat een machine is dat zeg. Begrijpelijk dat die amp al zo lang zoveel aantrekkingskracht heeft.

De Morse is trouwens wat mij betreft de beste Engl in de stal op het moment. Fantastische amp ook!

Mr.Bluesbreaker
4 februari 2011, 09:51
Mooi hoor! Heb er ooit een op vrouwvriendelijk volume mogen bespelen, was toen al erg onder de indruk. Happy honeymoon!

Henri H
4 februari 2011, 20:39
Ik zou hem niet mee durven nemen naar een gig. :chicken:

De nieuwprijs staat niet in verhouding tot wat je ervoor krijgt, naar mijn mening, maar toch vind ik het één v.d. beste amps.
Wil je die Marshall niet verkopen? ;)

Gefeliciteerd, ben gewoon jaloers hoor! :D

arjanb01
4 februari 2011, 21:56
Ik vind de SLO nou niet echt de top, zeker wat je ervoor betaalt. Schelle bakken vind ik het.
Doe mij maar voor dat geld een Custom Audio OD-100, die blaast de Soldano compleet weg. Lekker geluid vind ik dat en ik ga hem ooit nog es aanschaffen.

Punkrockerke
4 februari 2011, 22:01
Ik zou hem niet mee durven nemen naar een gig. :chicken:
Waarom niet? Met amps nog nooit problemen gehad. Ik zou eerder bang hebben om met een gitaar van zo'n waarde op podium te staan


De nieuwprijs staat niet in verhouding tot wat je ervoor krijgt, naar mijn mening, maar toch vind ik het één v.d. beste amps.
Volledig akkoord, op beide punten.

Wil je die Marshall niet verkopen? ;)

Gefeliciteerd, ben gewoon jaloers hoor! :D
Nee hoor, is samen met de SLO de ideale combinatie voor opnames. En bovendien heb jij zelf al een vette Marshall ;)

Punkrockerke
4 februari 2011, 22:05
Ik vind de SLO nou niet echt de top, zeker wat je ervoor betaalt. Schelle bakken vind ik het.
Doe mij maar voor dat geld een Custom Audio OD-100, die blaast de Soldano compleet weg. Lekker geluid vind ik dat en ik ga hem ooit nog es aanschaffen.
Dan was er iets mis met mis met de amp, of met de gitaar... SLO heeft (op deftig volume) dikke sound met mooi tophoog, zeker niet schel...
Verder absoluut niets mis met de Custom Audio OD-100 ;)

arjanb01
4 februari 2011, 22:07
Custom Audio is echt giga vet, ooit ga ik hem kopen... wat zou de OD-100 kosten hier in NL ? rond de 2K ?

LordRiffenstein
4 februari 2011, 22:18
Ik vind de SLO nou niet echt de top, zeker wat je ervoor betaalt. Schelle bakken vind ik het.
Doe mij maar voor dat geld een Custom Audio OD-100, die blaast de Soldano compleet weg. Lekker geluid vind ik dat en ik ga hem ooit nog es aanschaffen.

LOL

Een SLO is zeker geen schelle bak, op laag volume is die redelijk bright maar in een band setting is die gewoon perfect. Er is een goeie reden waarom de SLO een benchmark sound is en in al die jaren nooit veranderd werd. Never change a winning team.

Van de OD100 zijn er ongeveer 131 verschillende versies en geen enkele komt maar in de buurt van de OD100. Ik heb zelf genoeg verschillende versies getest en sorry, als er nu 1 amp schel en fizzy is, dan is het wel de OD100. De enige die ik behoorlijk goed vind, is de PT100 en dat is eigenlijk gene OD100 meer maar een totaal nieuwe amp. Dat de OD100 een SLO wegblaast is dan ook dikke bullshit.

Punkrockerke, proficiat met de aankoop. Ik denk dat je in mijn buurt woont, dus als je hem eens goed opengooit kan ik mee genieten :rockon:

Henri H
4 februari 2011, 22:22
Waarom niet? Met amps nog nooit problemen gehad. Ik zou eerder bang hebben om met een gitaar van zo'n waarde op podium te staan
....Ja, daar heb je eigenlijk wel gelijk, ik neem ook mijn HOOK wel 's mee, kost ook wel een aardige duit, en idd, ik ben ook meer bang dat één van m'n gitaren gejat worden.
Het lulligste is nog dat je ze eigenlijk niet fatsoenlijk kunt verzekeren, zowel amp als gitaar niet....

arjanb01
4 februari 2011, 23:08
De oplossing: Goedkopere gear nemen die kwa prijs/kwaliteit gunstig is, is de kans op jatten weer een stuk minder, toch ?

Henri H
4 februari 2011, 23:36
Ja, daar heb jij weer een punt, maar.....

Dan gaan we off topic:
Ik heb graag een Les Paul Standard bij me, en vind het moeilijk om daar een goedkoop alternatief voor te vinden, en om nu een Epiphone erbij te kopen is ook zo wat.
Bovendien vind ik die dingen over het algemeen lelijk.
Met een Strat is het nog moeilijker, want ben nog geen fatsoenlijke budget Strat tegengekomen.
Gelukkig is mijn Tele wel een goeie en goedkope plank.

arjanb01
4 februari 2011, 23:38
Als je een goeie strat die in prijs/kwaliteit goed is zoekt: Probeer es iets van blade ? Of die RoadWorn series van Fender. Prima gig gitaartjes als je het mij vraagt.

Ff on-topic, die hotrod soldano's vind ik wel weer te pruimen

Punkrockerke
4 februari 2011, 23:51
Ff on-topic, die hotrod soldano's vind ik wel weer te pruimen
Hint! ;) (pm voor info)

...deze SLO zorgt er voor dat de Hot Rod zonder spijt de deur uit mag (3 heads is wat veel)!

sjaak1990
5 februari 2011, 00:50
Ben benieuwd, alleen demo's gehoord maar lijkt me geweldig! Sowieso een geweldig uiterlijk

ieme
5 februari 2011, 15:59
Vette bak!! Wil ik ook nog eens....

r3active
4 juni 2011, 16:55
Die soldano amps zijn toch zo gek duur?

Misery Signals
4 juni 2011, 20:15
Dat vind ik van een Fender en Gibson CS ook.
Maar op die planken krijg je geen levenslange overdraagbare garantie, op een SLO wel.

MS