PDA

View Full Version : delay of reverb fx loop



JorisBlom
3 februari 2011, 17:44
Beste mensen,
Ik zoek een goed delay of reverb pedaal voor in mijn fx loop. Ik wil deze gebruiken voor mijn solo's. Ik heb nu een boss me 50 en mijn voorkeur ligt eigenlijk bij een delay. Ik gebruik deze vooral voor de korte delays zodat je een soort nagalm in je solo's krijgt. Deze moet wel het hoge output signaal van mijn effectsloop aankunnen want mijn ME-50 red dat niet in bandsituatie. Mijn versterker is een Peavey valveking 112 met een aantal mods.

De delay en reverb pedalen die ik nu op het oog heb zijn:
Carl martin red repeat
Carl martin Delayla
Hardwire dl-8
Hardwire RV 7
Visual sound H2O (handig dat er ook een chorus bij zit)
blackstar ht delay
Electro hamonix delay (Ik weet niet welke)
enz

Mijn voorkeur gaat naar een analoge delay
Ik ga deze delay waarschijnlijk 2dehands aanschaffen.
Ik wil hier maximaal 120 euro aan uitgeven.
alvast bedankt.
:blast:

Guitarik
4 februari 2011, 09:38
Het is dan wel geen analoge, maar ik ben wel tevreden over mijn Boss DD-20.

tommus42
4 februari 2011, 09:47
Is 19inch ook een optie? Kan hoge signalen waarschijnlijk beter hanteren.

peter_heijnen
4 februari 2011, 09:57
19": tc g-sharp. Heeft twee afzonderlijke engines die je met de oprionele g-switch kunt bypassen, en je hebt dan ook nog eens tap tempo. Ze worden los nog wel eens aangeboden voor rond de 75 euro, incl switch voor 100.

Wat betreft het aankunnen van het lijnsignaal van je loop: de dl8 zou dat wel eens aankunnen, die werkte gewoon in de loop van mijn amp waar andere pedalen het af lieten weten.

tommus42
4 februari 2011, 10:03
Mee eens, bang for the buck, heeft naast prima delays ook erg goede galmen.

De slapback delay waar je het over hebt, klinkt er ook prima mee (wel digitaal), maar als je effectlus (ook) parallel is, heeft ie een 'kill-dry' knop, is alleen het effect digitaal.

Rutger Molenberghs
4 februari 2011, 10:06
Welke versterker heb je en hoe staat je effects loop ingesteld (+4dBu of -10dBV)? De meeste pedalen werken op de -10dBV stand. Moest je professionele (meestal studio-) apparaten gaan gebruiken, dan kan het zijn dat je moet omschakelen naar +4dBa.

Dit gezegd zijnde, ik werk zelf met een MXR Carbon Copy analoge delay in de effects loop. Ik gebruik hem net zoals jij van plan bent (soort van lange reverb/korte echo) en dat doet hij goed. Nieuw zitten ze rond de €160, dus misschien vind je er tweedehands één binnen je budget.

Liquid_Metal
4 februari 2011, 10:16
Reverb voor solo's, are you sure? Met reverb druk je je geluid meer naar de achtergrond dus ik zou het persoonlijk gebruiken voor ritme. Delay gebruik ik juist wel voor solo's om meer power en grootte te geven. Je zou inderdaad ook reverb kunnen gebruiken om grootte te creëren, maar mijn ervaring is dat je meer in de mix opgaat met het gebruik van reverb.
Het spijt me om ontopic niets te kunnen bijdragen maar ik gebruik geen reverb :soinnocent:. En qua delay zit ik in de racksferen. De laatste delay die ik gebruikte was de Eventide Timefactor en die stond me niet aan. Ook een beetje prijzig (400 euro oid).
Hoewel, ik gebruik zelf een EHX Memory Toy en daar ben ik vrij tevreden over. Ik ben ook erg enthousiast over de TC Electronic Flashback. Die lijkt me echt fantastisch.

FruscianteFan
4 februari 2011, 10:19
Reverb voor solo's, are you sure? Met reverb druk je je geluid meer naar de achtergrond dus ik zou het persoonlijk gebruiken voor ritme. Delay gebruik ik juist wel voor solo's om meer power en grootte te geven. Je zou inderdaad ook reverb kunnen gebruiken om grootte te creëren, maar mijn ervaring is dat je meer in de mix opgaat met het gebruik van reverb.
Het spijt me om ontopic niets te kunnen bijdragen maar ik gebruik geen reverb :soinnocent:. En qua delay zit ik in de racksferen. De laatste delay die ik gebruikte was de Eventide Timefactor en die stond me niet aan. Ook een beetje prijzig (400 euro oid).
Hoewel, ik gebruik zelf een EHX Memory Toy en daar ben ik vrij tevreden over. Ik ben ook erg enthousiast over de TC Electronic Flashback. Die lijkt me echt fantastisch.
Lees nou eens goed :chicken:

TS gebruikt voor korte delays als soort van galm voor solo's - maar blijkbaar nog wel delays.

tommus42
4 februari 2011, 10:26
Ik gebruik zeer matig een korte galm voor 'stereo-imaging'. Galm gaat snel vervelen, en idd maakt je geluid wat op de achtergrond.

Guitarleon
4 februari 2011, 12:08
je zou ook eens naar deze kunnen kijken: de Way Huge Aqua Puss Delay. Is te gek om tijdens Lead partijen d.m.v. een korte delay je sound er wat "uit te trekken" zie het filmpje (ongeveer bij 4.20) http://www.youtube.com/watch?v=0JIWdOjo6c0

JorisBlom
4 februari 2011, 17:18
Ik heb geen+4dBu of -10dBV schakelaar in mijn versterker. Ik denk dat mijn versterker gewoon standaard op +4 dBu staat en dat mijn ME 50 het hoge signaal daarom niet trekt. Ik wil kijken of ik dit niet simpel kan oplossen door het circuit te veranderen in mijn versterker. Weet iemand of dit kan. Voor de rest denk ik toch dat ik voor een analoge delay ga en niet voor een reverb of digitale delay. Zou iemand weten hoe je dat fx loop probleem zou kunnen oplossen?? Ik heb een Peavey valveking met een gemodificeerd distortion kanaal?

peter_heijnen
4 februari 2011, 17:31
Analoog gaat je niet helpen als de loop niet is in te regelen.

Zoals ik al eerder probeerde duidelijk te maken heb ik een amp waarvan de loop niet instelbaar is. Normale pedalen, de mijne bijna allemaal analoog, trekken dat normaal gesproken niet. De enige die het dus wel trok was de dl8. Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de dl8 intern op 18v werkt en dus meer headroom heeft, iig genoeg headroom om mijn loop aan te kunnen.

Uitproberen dus!

Mitch
4 februari 2011, 17:47
Of bijvoorbeeld de DD20 die qua input gain kan worden ingeregeld op gebruik vóór de pre amp of in de loop. Analoog is echt niet per se beter hoor en al helemaal niet voor dit soort gebruik.

JorisBlom
4 februari 2011, 23:26
Ok ik ga binnenkort effe naar een winkel om een aantal pedalen uit te proberen in mijn fx loop zodat ik het kan testen. Dan weet ik zeker dat het in mijn fx loop kan. Bedankt allemaal voor het advies.