PDA

View Full Version : piepende snaren



gerjo1980
15 mei 2003, 13:43
Ik speel nu zo'n 4 jaar acoustische gitaar en het lijkt soms dat mijn snaren steeds meer gaan piepen bij het veranderen van positie. Waaraan ligt dit? Ik vind af en toe een piepje wel leuk, maar soms zijn ze zo hard en moet je dan nagaan als je semi-acoustisch speelt met versterking, zoals ik.

Ik weet dat bij het sliden ze piepen, maar zijn er misschien snaren die minder piepen dan andere. Ik gebruik al jaren D'Addario's Bronze serie en vervang ze elke twee weken om ze niet te dof te laten klinken. Ook gebruik ik fastfret voordat ik speel en nadat ik speel om roest tegen te gaan en de snaren zo schoon mogelijk te houden.

Of kan het liggen aan zwetende vingertoppen of te hard eelt op de vingertoppen?
Je ne sais pas, maar wie wel??

John P
15 mei 2003, 13:48
Ligt ook een beetje aan je techniek. Je kunt er op oefenen minder bijgeluiden te maken.

gerjo1980
15 mei 2003, 14:34
ik probeer al zoveel mogelijk open akkoorden te spelen en als ik bijvoorbeel een barréakkoord speel, mijn vinger los van de snaren te krijgen en bij een nieuwe aanslag weer op de snaren te hebben, maar dat gaat ten koste van de snelheid in sommige nummers.

bert k
17 mei 2003, 23:42
Da's vast eelt; na vier jaar is dat keihard :grin: Nee, geintje.
Probeer eens Elixir snaren, daar zit een kunststof coating op en die piepen een stuk minder. Ze gaan ook veel langer mee.

Bert K

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bert k op 2003-05-17 23:42 ]</font>

willem1940
4 juni 2003, 03:44
Er bestaan ook GEPOLIJSTE snaren, veel jazzo's gebruiken die op een electrische gitaar maar ook op een acoustische gitaar gaan ze wel goed. Typische "gladde" klank.

Elaine
4 juni 2003, 11:36
als je bij het positiewisselen probeert de snaren maar heel licht aan te raken en er op gaat oefenen geen bijgeluiden te maken moet er een hoop verbeteren..