PDA

View Full Version : Gitaar amp met bass cabinet?



Ijselrobo 07
3 februari 2011, 09:06
oke..
even om de best wazige titel te verduidelijken:
Ik ben al sinds.. uuhmm.. erg lang aan het kijken voor een nieuwe bass-amp sinds mijn marshall kapot gevallen is.
maar ik heb dus weer mijn geld uitgegeven aan iets anders, en heb nu niet genoeg voor een fatsoendelijke andere versterker.
dus kwam ik vanmorgen op een idee:
kan ik niet een 1x15 of 2x10 bass cabinet aan mijn Blackstar HT-20C hangen?
En natuurlijk de speaker van de Ht-20 zelf uittrekken, en dan gewoon zo bass spelen.

maak ik hiermee de HT-20 kapot? of kan dit gewoon?

Grtz.
Ijselrobo 07

Dreverhaven
3 februari 2011, 09:17
Kan gewoon. Kans dat het een beetje krokant klinkt, maar kan gewoon.

Mufftin
3 februari 2011, 09:54
Haha krokant in: zo krokant als de kipkorn?

muziekschuur
3 februari 2011, 10:16
Het feit dat je te weinig vermogen zal hebben in een band om je clean hoorbaar te maken.
Bas slokt nogal wat vermogen. Ook kan in het circuit het laag eruit gehaald zijn om meer mid te boosten. (Wat ik wel verwacht). M.a.w. dan klinkt het slecht. Je kan dan wel weer boosten met een EQ. Maar uiteindelijk zou het kunnen dat het niet lekker klinkt.

Veel JCM800's zijn er ook in een basvariant. Lemmy van Motorhead speelt op een 100 watt head (weet niet of dat nou een JCM is of een oudere variant). Zijn geluid is dan ook veel vervorming. Dat soort geluid zou er uit je bascabinet gaan komen in band verband (als er niet laag weggefilterd is in het circuit).

Wabbie
3 februari 2011, 10:23
Ik denk dat het sowieso lastig wordt om met een 20 watt gitaar buizenbakkie als bassist nog hoorbaar te blijven in een band.

Madcow
3 februari 2011, 11:25
Ik werk via mijn ENGL en Rocktron voor bass sounds. ik heb een fullstack. onderste is een dik bascabinet en de bovenste een gitaarcabinet. Werkt best aardig!

big dooley
3 februari 2011, 11:39
Veel JCM800's zijn er ook in een basvariant. Lemmy van Motorhead speelt op een 100 watt head (weet niet of dat nou een JCM is of een oudere variant). Zijn geluid is dan ook veel vervorming. Dat soort geluid zou er uit je bascabinet gaan komen in band verband (als er niet laag weggefilterd is in het circuit).

dat ding van lemmy is het model 1992 superbass, een neefje van de 1959 superlead... in principe de JMP modellen, wat de voorlopers waren van de JCM800's (al zit daar weinig verschil in technisch gezien)
dus een daadwerkelijke basversterker... hij heeft overdrive, omdat ie dat ding simpelweg ontzettend hard open schroeft

een kennis van me heeft ook zo'n ding... maar je moet hem echt op standje aardbeving zetten, wil je er oversturing uit krijgen... :D