PDA

View Full Version : Emulated output Blackstar HT-5 Head.



kunk
3 februari 2011, 08:06
Hoi,

Hoewel ik al gezocht heb op dit forum heb ik niet echt een duidelijk antwoord gevonden. Ik wil graag weten of het nodig is om nog steeds een luidspreker aangesloten te houden op de blackstar als je de emulated output gebruikt.
Ikzelf denk eigenlijk van niet want de luidspreker wordt ook niet aangestuurd maar heb liever zekerheid hier over.

Alvast bedankt.

Kunk

Ijselrobo 07
3 februari 2011, 09:01
hoi,

je hoeft er geen speaker aan te hangen... kijk anders eens hier (http://www.blackstaramps.co.uk/pdf/handbooks/ht-5%20handbook.pdf) voor meer info over de HT-5.

Grtz.
Ijselrobo 07

kunk
3 februari 2011, 22:00
hoi,

je hoeft er geen speaker aan te hangen... kijk anders eens hier (http://www.blackstaramps.co.uk/pdf/handbooks/ht-5%20handbook.pdf) voor meer info over de HT-5.

Grtz.
Ijselrobo 07

Ja dat handboek heb ik ook wel maar vind dit niet echt duidelijk uit gelegd.
Heb je zelf al via de emulated output gespeeld zonder dat je een luidspreker had aangesloten?

Groeten Kunk:???:

jim__
4 februari 2011, 14:07
Hou je speaker aangesloten, anders vertrekt je versterker naar hemelse contreien. Zie pagina 4 van het handboek:

Before the unit is switched on, the loudspeaker should be connected as described in the handbook using the lead recommended by the manufacturer.

Er wordt verder niet gesproken over een dummyload voor als je de speaker niet hebt aangesloten, dus ik zou het niet proberen.

kunk
4 februari 2011, 18:10
Hou je speaker aangesloten, anders vertrekt je versterker naar hemelse contreien. Zie pagina 4 van het handboek:

Before the unit is switched on, the loudspeaker should be connected as described in the handbook using the lead recommended by the manufacturer.

Er wordt verder niet gesproken over een dummyload voor als je de speaker niet hebt aangesloten, dus ik zou het niet proberen.

Had dit toen ik mijn blackstar kreeg al eens gelezen maar heb hier deze week over heen gelezen :dontgeti: Kon mij wel vaag iets van deze strekking herrineren vandaar ook mijn vraag op het forum. In elk geval bedankt voor de reaktie's en ik ga eerst er voor zorgen dat er een luidspreker aan de head blijft hangen.

Begrijp trouwens niet waarom het niet zonder luidspreker kan want de uitgangstrafo stuurt ja toch geen signaal naar de luidspreker?
Misschien hier iemand die het schema heeft van de HT-5 en dit kan uitleggen.

Kunk

Kunk

G.G.
4 februari 2011, 18:16
Het signaal van de speaker komtt wel van de uitgangstrafo. Kijk maar eens naar een willekeurig schema. Primaire kant hangt aan de hoogspanning en de eindbuizen. Secundaire kant aan de speaker.

kunk
4 februari 2011, 18:33
Het signaal van de speaker komtt wel van de uitgangstrafo. Kijk maar eens naar een willekeurig schema. Primaire kant hangt aan de hoogspanning en de eindbuizen. Secundaire kant aan de speaker.

Dat is op zich wel duidelijk maar als je de emulated output gebruikt komt er geen geluid meer uit de luidspreker en wordt naar mijn idee de uitgangstrafo ook niet gebruikt. M.a.w. aan de primaire kant van de trafo geen signaal dus lijkt het belang van de load ook niet aanwezig te zijn.
Toch staat er een vage waarschuwing in de handleiding zonder dat er duidelijk gesteld wordt wat je moet doen als je de emulated output gebruikt.

kunk

kunk
4 februari 2011, 22:30
Vond op een Blackstar forum trouwens deze opmerking. Als je dit zo leest zou je dus wel zonder luidsprekers aan de versterker kunnen spelen over de koptelefoon/line out uitgang.(emulated output)

Kunk

Is the HT-5 's speaker muted when using the line-out ? (Headphone or Direct to console)
by MusashiChan on Fri Jun 11, 2010 12:48 pm

.Hi,

The answer is YES. When using this output, the speaker connected is muted. This is not perfect when used in a live situation when you want to have your cab as a return but it's done like this.
Aussie suggest using the preamp output of the effect loop to send the signal to a console but there's no speaker simulation so...

Never forget if you have the head disconnected from the cab to plug it back when used without the headphone...

Comments or corrections are welcome !.

munkie
5 februari 2011, 20:35
Ik zou voor de zekerheid toch maar de speaker aangesloten houden. Klinkt erg goed trouwens die directe output, ik neem er regelmatig mee op zelfs basgitaar :seriousf:Altijd op het 4X12 standje en met een compressor in de insert van het mengpaneel.