PDA

View Full Version : slagplaat spuiten



sickpunk
7 januari 2002, 16:24
hey vraagie kan je je slag plaat gewoon spuiten?? en zo ja welke verf?? en wat voor voorbereidingen moe je doen??

Ic3gl0vE
7 januari 2002, 17:38
slagplaat is meestal van kunststof, dus 'n gewone spuitbus zal wel werken. voorbereidingen, hmmz slagplaat ff schoonmaken en ontvetten lijkt me wel handig.

da was't wel, als je je slagplaat echt gaat spuiten, maak ff fotoow als je klaar bent en post 'm hier. vind ik wel vet :smile:

sickpunk
7 januari 2002, 17:45
ok zal k zekerz doen!!
maaruh krijg je hem wel goed glad dus zonder lucht belletjes??

jaccoos
7 januari 2002, 17:59
misschien eerst iets van een hechtprimer ofzo. kunststof wil nog wel eens gaan afbladderen na een tijdje.

sickpunk
8 januari 2002, 14:30
anders nog iets??

sleep_to_saturate
8 januari 2002, 15:51
Tja ik zou hem eerst van je gitaar afhalen voor je gaat spuiten.. :grin:
sorry kon het niet laten..

anoniem
8 januari 2002, 21:02
beetje bijdehand, wel :grin:
maar dat wist k al iemand nog info hoe k dat ding er af moe halen en waar k dan op moet letten?? en m'n pick-ups zijn wit kon je dit er nou ook af halen? zoja hoe??

sickpunk
8 januari 2002, 21:03
was ikke trouwens (hadden jullie vast al door)

DOLBY
9 januari 2002, 10:34
Het verven (of spuiten) van een slagplaat lijkt me niet echt zinnig. Dat ding is er om de klappen op te vangen en verf zal er dan ook meteen af slijten. Als het voor je strat is, daar kun je simpelweg een andere slagplaat voor kopen. Allerlei kleurtjes zijn voorhanden. Kijk 's bij Voxhumana in Vlaardingen (www.voxhumana.nl). prijzen vanaf fl. 32,- (wit of zwart) tot fl. 320,- (goud). Of anders op http://www.rockinger.com

sickpunk
9 januari 2002, 11:05
maareh k heb een squire en die heeft minder schroef gaten. k had nl. al wat nagevraagt dus..............

DOLBY
9 januari 2002, 11:24
Dat hoeft geen probleem te zijn, ik had met mijn Maya strat hetzelfde. De oude schroefgaten in jouw squier verdwijnen zeer waarschijnlijk onder de 'fender-slagplaat'. Dus het is een kwestie van even wat nieuwe gaatjes voorboren en klaar is kees.

sickpunk
12 januari 2002, 12:06
ok en dan de bevestiging pplaatjes voor de pick-ups kan je die ook zonder problemen vervangen??

moT
12 januari 2002, 19:23
Je slagplaat schilderen kan heel goed, de verf blijft zelfs zitten !!. Zelf heb ik hem eerst geschuurd, daarna een paar poppetjes erop geschilderd met modelbouw-verf (verkrijgbaar bij de speelgoedwinkel) en daarna afgelakt met blanke lak uit een spuitbus (verkrijgbaar bij de autolak-boer). Inderdaad wel eerst je slagplaat eraf halen en eventueel een tweede keer lakken (wel eerst langer dan 24 uur laten drogen). Succes

Phizer
15 januari 2002, 22:19
ja en dan loop je straks zeker met een rembrandt gitaar rond :grin:

Yorrit
17 januari 2002, 14:40
ik heb wel eens een herman brood-gitaar gezien, met tekeningen van hem erop